US Polo Assn vs Polo Ralph Lauren – ključne razlike

Us Polo Assn protiv Polo Ralph Lauren Ključne razlike
fot. blog.ipleaders.in

Jeste li se ikada zapitala zašto na ulici srećeš ljude u polo majicama koje izgledaju gotovo isto, ali jedna košta 50 kuna, a druga 500? To nije slučajnost – to je rezultat jednog od najzamršenijih fenomena u svijetu mode.

Evo brojeva koji bi te mogli iznenaditi: U.S. Polo Assn. ima više od 1.100 trgovina u 190 zemalja, dok Polo Ralph Lauren ima oko 500 butika diljem svijeta. Paradoks? Brend o kojem manje čuješ ima dvostruko više prodajnih mjesta.

Po čemu se US Polo Assn razlikuje od Polo Ralph Lauren?

Zašto ovo poređenje i dalje ima smisla u 2025 godini? Upravo sada, kada online kupovina dominira, a potrošači su svjesniji svojih izbora, razlika između ovih brendova postaje još zbunjujuća. Algoritmi nam prikazuju oba proizvoda jedno pored drugog, influencerice ih nose naizmjenično, a mi se nalazimo pred izborom ne shvaćajući u potpunosti što zapravo kupujemo.

Zajednički nazivnik je, naravno, polo – sport koji je nastao u 6. stoljeću pr. Kr., a kroz stoljeća je gradio svoj prestižni imidž. To je disciplina koja se povezuje s elitom, ekskluzivnim stilom života i… e tu nastaje problem. Oba brenda crpe inspiraciju iz istog izvora, ali to rade na potpuno različite načine.

Da bismo unijeli red u ovaj kaos, analizirat ćemo tri ključne osi:

Oglas
Modivo Hr

Korijeni i DNK brendova – odakle potječu i što zapravo predstavljaju
Praktične razlike pri kupnji – što zapravo kupuješ, birajući jedan ili drugi
Zaključci za svjesnog potrošača – kako ne nasjesti na privid

Možda zvuči kao teoretsko razmišljanje, ali vjeruj mi – razumijevanje tih razlika može ti uštedjeti poprilično novca i frustracije. Pogotovo ako si, kao što sam ja nekad, kupila “tog Ralph Laurena po odličnoj cijeni”, da bi kasnije otkrila da to uopće nije onaj Ralph Lauren na kojeg si mislila.

Započnimo, dakle, od samog početka – od priče koja će objasniti kako su dva brenda s naizgled istim DNK-om mogla krenuti tako različitim putevima.

Geneza, identitet i logo – korijeni koji definiraju odjeću

Jeste li se ikada pitala zašto dva brenda s konjem u logotipu mogu biti toliko različita? Ta priča zapravo je počela od kraja – od pravnih sporova koji su trajali godinama.

Da biste razumjeli cijelu zbrku, treba se vratiti na početak. Ralph Lauren osnovao je svoj brend 1967. godine, kada je imao samo 28 godina. Bio je dizajner iz Bronxa koji je sanjao o eleganciji viših slojeva društva. S druge strane, US Polo Assn. pojavio se znatno kasnije – 1981. godine – kao službeni brend United States Polo Association, organizacije koja upravlja polom u Americi od 1890. godine.

US Polo AssnPolo Ralph Lauren
Godina osnutka:Godina osnutka:
Povezanost sa sportom:Inspiracija sportom, bez izravne organizacijske povezanosti
Ikona logotipa:Jedan jahač s polo palicom

Simbol ima ogromno značenje u ovoj priči. Lauren je odabrao jahača na polu jer ga je povezivao s aristokracijom i ekskluzivnim stilom života. Bio je to svjestan marketinški potez – polo je sport bogataša, pa su odjeća s takvim logom automatski dobivala na prestižu. Prava polo organizacija dugo je to promatrala, sve dok naposljetku nije odlučila reagirati.

US Polo Association odlučila se za logo s dva jahača. To nije bila slučajnost. Željeli su pokazati autentičnost – pravu akciju s terena, dinamiku sporta. Jedan jahač znači statiku, dva predstavljaju pokret, borbu za loptu.

Pravni spor između brendova trajao je od 2010. do 2013. godine i odnosio se upravo na te simbole.

Ralph Lauren je tvrdio da je njegov žig stariji i prepoznatljiviji. US Polo Association je s druge strane tvrdila da ima pravo koristiti simbole vlastitog sporta. Na kraju su sudovi dopustili da obje marke funkcioniraju, ali uz određena ograničenja u korištenju naziva “polo”.

Cijela ova situacija pokazuje temeljnu razliku u filozofiji brendova. Lauren je od samog početka gradio aspirativni luksuz – prodavao je san o životu na koji većina ljudi ne može sebi priuštiti, ali barem želi tako izgledati. To je marketing koji se temelji na mašti i željama.

US Polo Assn. krenuo je u potpuno drugom smjeru. Oni imaju autentičnu sportsku tradiciju, prave korijene u polu. Ne moraju ništa glumiti – oni jesu taj sport. No, paradoksalno, upravo to može biti njihova marketinška slabost. Istina se ne prodaje uvijek bolje od lijepe iluzije.

Danas se te razlike u podrijetlu odražavaju na sve ostalo – od toga kako se brendovi pozicioniraju, do toga tko ih kupuje i zašto.

Cijena, kvaliteta i stil u praksi – vodič za kupovinu

Vjerojatno se pitaš koliko zapravo košta kvalitetna polo majica i isplati li se platiti više za “bolji” brend? Nakon pregleda aktualnih cijena u poljskim trgovinama, razlike su zaista velike.

Usporedba cijena proizvoda na poljskom tržištu u 2025. godini:

ProizvodU.S. Polo Assn.Polo Ralph LaurenCjenovna razlika
Muška polo majica149,99 PLN399,99 PLN+250,00 PLN
Ženska polo majica139,99 PLN349,99 PLN+210,00 PLN
Muške tenisice299,99 PLN699,99 PLN+400,00 PLN
Ženske tenisice279,99 PLN649,99 PLN+370,00 PLN

Cijene se mogu razlikovati ovisno o trgovini, ali omjeri ostaju slični. Ralph Lauren je dosljedno skuplji otprilike 2-3 puta.

Materijal i završna obrada – gdje leže razlike

Gramatura tkanine prvi je pokazatelj kvalitete. U.S. Polo Assn. obično koristi pamuk težine 180-200 g/m², dok Ralph Lauren bira 220-240 g/m². To se osjeti – majica je deblja, manje prozirna.

Broj gumba također je važan. USPA se često zadržava na dva, RL standardno ima tri. Detalji veza jasno se razlikuju – kod Ralph Lauren konci su gušće postavljeni, logo je ispupčen. Kod konkurencije zna biti ravno i rjeđe.

Zemlja proizvodnje je zanimljiva stvar. Oba brenda uglavnom proizvode u Aziji, ali RL ima više standarde kontrole kvalitete. Trošak izrade jedne USPA majice je oko 25-30 PLN, dok je kod RL-a 45-55 PLN. Marža je velika u oba slučaja.

Kako ne nasjesti – prepoznavanje krivotvorina

Original Ralph Lauren:

  • Logo točno centrirano, konjić ima proporcionalne noge
  • Oznaka s barkodom i hologramom
  • Gusta vez, niti ne vire
  • Gumbi s ugraviranim logotipom

Sumnjivi znakovi:

  • Konj “šepa” ili ima čudne proporcije
  • Papirnata etiketa ili bez zaštite
  • Labavi vez, izbočene niti
  • Plastične tipke bez oznaka

U.S. Polo Assn. također ima svoje krivotvorine, iako su manje popularne. Uvijek provjeri službeni logo – treba biti jasan, bez pravopisnih grešaka u nazivu brenda.

Dostupnost u Poljskoj

Online imaš najveći izbor. Zalando, About You, službene trgovine brendova – tamo ćeš pronaći cijele kolekcije. Ralph Lauren ima vlastitu internetsku trgovinu za Poljsku od 2024. godine. USPA prodaje putem svoje poljske stranice i marketplaceova.

U trgovačkim centrima situacija se popravlja. Reserved često ima USPA kolekcije, a neki TK Maxx nude RL po sniženim cijenama. To je lutrija – treba redovito provjeravati.

Promocije su predvidljive. USPA ima rasprodaje svako tromjesečje, RL uglavnom na kraju sezone. Black Friday i siječanjske rasprodaje najbolji su trenuci za kupovinu oba brenda.

Održivost je novi trend koji oba brenda pokušavaju iskoristiti. RL ima program recikliranja, USPA uvodi organski pamuk. Ipak, to je uglavnom marketing – stvarni utjecaj na okoliš i dalje je mali.

Izbor između ovih marki na kraju ovisi o budžetu i prioritetima. Kvaliteta se razlikuje, ali je li stvarno tri puta bolja? To moraš sama procijeniti, držeći oba proizvoda u rukama.

Ponekad se pitam ima li uopće smisla toliko duboko razmišljati o odjeći. Ali onda se sjetim koliko sam puta požalila zbog ishitrenih odluka.

Jesi li zaista spremna odabrati brend koji će biti uz tebe sljedećih nekoliko godina?

Monii

modni urednik

Luxury Blog