Povijest marke Balenciaga
Balenciaga je mnogo više od samog brenda – ona je legenda u svijetu mode, čija je povijest desetljećima postavljala trendove i definirala modernu eleganciju. Njegovi korijeni sežu u skromni studio u San Sebastiánu u Španjolskoj, gdje je mladi Cristóbal Balenciaga, očaran krojenjem, započeo svoj put u svijet mode. Od skromnih početaka do globalnog priznanja, povijest marke Balenciaga ostaje inspiracija za dizajnere i ljubitelje mode diljem svijeta. Unatoč promjenama u upravljanju i evoluciji trendova, uvijek je ostao vjeran svojim korijenima, održavajući duh inovativnosti koji ga je učinio legendom.
Jurnjava priliku
Ime Balenciaga nije ništa drugo nego prezime njenog osnivača. Cristóbal Balenciaga rođen je 1895. godine i, prema nekoliko izvora, odrastao je u malom primorskom gradiću u Španjolskoj. Njegov prvi kontakt s modom bio je kada je, nakon očeve smrti, njegova majka počela raditi kao krojačica kako bi uzdržavala obitelj. Kao i većina djece tog vremena, bio je samouk. Tada nije bilo modnih škola niti edukacije u dizajnu ili krojenju uzoraka. Često su obitelji koje žive u siromaštvu učili od lokalnih crkava kako šivati kroz praktično iskustvo. Zanimljivo je da tijekom cijele svoje dizajnerske karijere Balenciaga niti jednom nije skicirao dizajn olovkom na papiru. No oduševljen majčinim radom, u dobi od 12 godina započeo je vlastito putovanje u svijet mode kao pripravnik u ljetovalištu San Sebastian.
Svoju prvu modnu kuću osnovao je 1917. godine, ali ne pod poznatim imenom koje danas poznajemo, već skraćenicom djevojačkog prezimena svoje majke – Elisa. Nakon nekog vremena, 1920-ih, otvorio je drugu trgovinu, ovaj put u Madridu. Međutim, 1937. Balenciaga je bila prisiljena preseliti se u Francusku zbog Španjolskog građanskog rata. I upravo su ga u prijestolnici mode slavili kao neprikosnovenog vođu francuske visoke mode. Njegova prva modna kuća na Avenue Georges V brzo je postao najekskluzivniji krojački studio u Parizu u rangu s modnim kućama poput onih iz tog vremena Dior.
Era inovacija
Počevši od tako mlade dobi, njegove vještine krojenja kroja i konstruiranja odjeće bile su izvanredne. Kao što smo spomenuli, umjesto planiranja ili skiciranja svojih dizajna, započeo je sa samom tkaninom. Štoviše, poznavao je umijeće manipuliranja materijalima kako bi izvukao njihov puni potencijal. Savršena izrada bila je ono što je razlikovalo Balenciagu od marki kao što su Chanel i Dior. Njegova genijalnost donijela mu je brojna priznanja, ali sam dizajner svoje je krugove držao u malim krugovima. S nekolicinom se sprijateljio i divio im se, počevši s Christian Dior, preko Huberta De Givenchyja, do Carmel Snow i Diane Vreeland. Bio je introvert koji je bio poznat po tome da se distancira od medija i paparazza.
Tako Balenciaga ne samo da je demonstrirala izvrsno krojenje, već je i uvela nove tehnike i materijale. Uveo je inovacije poput upotrebe umjetnih tkanina, dizajna jakni bez ovratnika i večernja haljina s modernim stilovima koji su redefinirali standarde elegancije. Međutim, tek je 1950-ih i 1960-ih dizajner dosegao apogee svog rada. Njegovi hrabri dizajni uključujući kultnu torbu-haljinu i kaput s barijerom, stekli su međunarodno priznanje, nadahnjujući sljedeće generacije dizajnera.
Povijest marke Balenciaga – nasljednici naslijeđa
Nakon iznimno uspješnih nekoliko desetljeća, 1968. godine Balenciaga neočekivano zatvara svoju modnu kuću. Nažalost, preminuo je samo četiri godine kasnije u dobi od 77 godina. Vijest o zatvaranju modnog carstva ostavila je šokirane kupce brenda, no navodi se da je on sam vjerovao da više ne postoji pravi način dizajniranja couturea. Međutim, ispalo je drugačije. Godine 1986., nepuna dva desetljeća kasnije, to se i dogodilo nova era Balenciage. Jedan koji je tome pridonio je Nicolas Ghesquière, poznat po tome što je udahnuo novi život Balenciagi već od njegove prve revije s/s 98. Mnoge su njegove kreacije i dan danas ikone, od Patchwork haljine do Motorcycle Lariat torbe.
S druge strane, 2001. modnu kuću preuzeo je Kering, trenutno vlasnik Saint Laurenta, Alexandera McQueena i Bottega Veneta. Godine 2015 Demna Gvasalia najavljen je kao novi kreativni direktor Balenciage i od tada svi pričaju o njemu. Također mu se pripisuje pomoć u revitalizaciji brenda na mnogo načina, uz zadržavanje umjetničkog integriteta Cristobalovih krojeva i oblika. Zahvaljujući Demni, modna kuća je prepoznata kao Keringov najbrže rastući brend u 2018.
On je bio taj koji je oživio korijene house i couture tijekom revije 2020. Ovaj važan trenutak pokazao je da se brend vraća svom pravom nasljeđu. A to je zato što Balenciaga nije proizvela couture kolekciju od samog Cristobala. Čini se da je Demna dostojni nasljednik nasljeđa brenda. Još se čuje o njegovim idućim akcijama, koje imaju za cilj odvesti Balenciagu u vrhunce svjetske mode. Prošle godine, na reviji s/s 23, iznenadio je industriju svojom najnovijom suradnjom s Adidasom, sa sportašima u glavnoj ulozi.
Duh odjeće
Danas je utjecaj Cristóbala Balenciage još uvijek vidljiv u svim dizajnima kuće, kako prêt-à-porter tako i couture. Njegove majstorske tehnike opstale su u renomiranim kolekcijama Balenciage. Marka se neprestano razvija i vraća svoj jedinstveni karakter, poduzimajući hrabre inicijative pod Gvasalijinim vodstvom. Od suradnje sa Simpsonima do odabira Kim Kardashian za svoju najnoviju muzu, modna kuća napreduje baš kao što je bila 1950-ih. Povijest marke Balenciaga nije samo posveta prošlosti, već i inspiracija za budućnost. Brend nastavlja tradiciju inovativnosti i izvrsnosti koji su ga učinili modnom ikonom. Spajajući tradiciju i moderno, neprestano prelazi granice i oblikuje trendove, ostajući vjeran svojim korijenima.
Ostavite komentar