Priča o brendu Versace: Od mladog krojača do modne ikone
Postoje određeni brendovi koji se ističu iznad svih ostalih, postajući ikone stila i luksuza. Jedan takav jedinstven slučaj je Versace. Povijest brenda Versace počinje skromnim počecima i pretvara se u priču o strasti, hrabrosti i neobičnoj ljepoti. Danas je brend poznat po svom ekstravagantnom stilu, izražajnim uzorcima i izvrsnoj izradi. Iza svoje etikete također stoji velika vizija i nasljeđe koje traje dugi niz godina. Kako je Gianni Versace uspio stvoriti ovo bezvremensko modno carstvo?
Počeci brenda
Povijest brenda Versace vuče korijene iz Italije, a glavna figura ovog nesvakidašnjeg pothvata bio je Gianni Versace. Rođen 2. prosinca 1946. u Reggio di Calabria, Italija, bio je treći od četvero braće i sestara. Demonstrirao je od malih nogu interes za modu i umjetnost, i to njegov pravi dizajniranje odjeće bila je moja strast. Sve je počelo u maloj krojačkoj radionici, gdje je Gianni radio svoje prve kreacije za odabranu grupu klijenata. Odrastao je u majčinoj krojačkoj radionici.
Priliku za razvoj karijere imao je 1972. godine, kada je dobio ponudu da kreira vlastitu kolekciju odjeće u Milanu. Ubrzo nakon toga počinje raditi kao dizajner za poznate modne kuće kao npr Firentinsko cvijeće ili Callaghan. Gianni se od samog početka volio okruživati luksuzom. Kreirao je svoje dizajne s iznimnom smjelošću kako bi naglasio žensku ljepotu i siluete. Bio je veliki zaljubljenik u arhitekturu, a inspiraciju je crpio iz baroka, čiji je utjecaj bio vidljiv u njegovim modnim kreacijama.
Razlog tomu je veliki talent i kreativnost mladi Gianni brzo su se osjetili. Imao je izniman osjećaj za estetiku i nevjerojatna strast za poslom. Ubrzo je stekao priznanje u industriji, što mu je omogućilo otvaranje vlastitog butika u Milanu, koji je nazvao po sebi – Versace. No, nije to učinio potpuno sam – brend je osnovao 1978. u suradnji s braćom i sestrama , Donatella i Santi Versace. Giannijeva mlađa sestra i muza preuzela je reklamiranje brenda, dok se njegov stariji brat brinuo o financijama talijanskog carstva.
Ekscentričan stil marke
Versace je od samog početka stekao prepoznatljivost po svom originalnom dizajnu i hrabrom, čak i ekscentričnom pristupu modi. Gianni je rado koristio motive koji se odnose na grčku mitologiju, kulturu i umjetnost, što je privuklo pažnju slavnih, glazbenih zvijezda i veleposlanici brendovi. I sam je smatrao da je jedna od najvećih moći koja vlada ne samo modom, već cijelim svijetom seksipil. Brend je vrlo brzo postao prepoznatljiv zahvaljujući svojim karakterističnim uzorcima, poput meduze, grčkih motiva ili loga s karakterističnim natpisom “VERSACE”.
S vremenom su se zvijezde zaljubile u brend zbog njegove ekspresivnosti, a njegove su se kreacije počele pojavljivati na crvenim tepisima i naslovnicama časopisa. Dodatno, Gianni Versace odigrao je ključnu ulogu u stvaranju fenomena “supermodeli” 1990. U njegovim emisijama gostovale su najveće manekenske zvijezde, kao npr Naomi Campbell, Cindy Crawford, Linda Evangelista i Claudia Schiffer. Kao i danas, kampanje promoviraju poznata imena izvan industrije, na primjer sportaši u Calvin Kleinu, tako su to radile svjetske manekenke.
Povijest brenda Versace prožeta je tragedijom
Nažalost, samo su budući događaji redefinirali brend. Manje od dva desetljeća nakon što je Versace nastao, Gianni je tragično ubijen u Miamiju. Dana 15. srpnja 1997., dizajner je ubijen iz vatrenog oružja na stepenicama svoje kuće u Miami Beachu dok se vraćao iz svoje uobičajene jutarnje šetnje uz liticu u Ocean Driveu na Floridi. 2018. održana je premijera serije Ryana Murphyja “American Crime Story: The Assassination of Versace” u kojoj je kreator prikazao istovremeno važne trenutke iz života žrtve i ubojice, Giovannija Versacea i Andrewa Cunanana.
Iako je to bio nezamisliv gubitak za modni svijet, brend nije odustao, nastavljajući svoje jedinstveno nasljeđe. Kormilo brenda preuzela je Donatella Versace koja je vrlo brzo pokazala da ima i pregršt talenta i karizme. Pokazalo se da je Donatella talentirana dizajnerica inastavila je bratovo nasljeđe, predstavljajući nove linije odjeće, dodataka i parfema. Pod njezinim vodstvom Versace je zadržao poziciju jednog od najvažnijih i najutjecajnijih modnih brendova u svijetu.
Nova era Versacea
Pod Donatellinim vodstvom brend je proširio ponudu novim linijama proizvoda. Predstavljene su Haute couture kolekcije, casual linija, sportska linija, te muške, ženske i dječje kolekcije. Donatella je bila snažno uključena u globalno širenje brenda. Otvoreni su novi Versace butici u velikim gradovima diljem svijeta, kao npr New York, Pariz, Tokio, London ili Hong Kong. Marka je postala dostupna širokoj međunarodnoj skupini kupaca.
Ono što je važno, dizajnerica je nastavila kreativnost svog brata, ali je u isto vrijeme predstavila svoj pogled na modu. Njezin dizajn karakterizirao je romantičniji i suptilniji pristup, ali je ipak zadržao jedinstveni stil i ekstravagantnu estetiku zbog kojih je marka bila cijenjena. Donatella je također uvela nove tehnologije u proizvodnju i dizajn. Nakon Giannijeve smrti, brend je počeo koristiti moderne materijale, tehnike tiska i inovativna rješenja u proizvodnji svojih proizvoda, što je omogućilo stvaranje sve naprednijih kolekcija.
Osim toga, novi kreativni direktor savršeno je razumio snagu imidža i tzv. celebrityja u modi. Surađivala je s brojnim zvijezdama i poznatim osobama koje su promovirale modnu kuću kao njeni ambasadori. Sama Donatella također je bila rado uključena u razne dobrotvorne i društvene aktivnosti. Stoga brend Versace podupire mnoge organizacije i inicijative koje se fokusiraju na obrazovanje, zdravlje i zaštita okoliša.
Radite puni inspiracije
Nakon godina neizvjesnosti, straha i borbe s ovisnošću, Donatella Versace vjerovala je u bratov jedinstveni rad iu sebe. Trenutno dizajnerica ima i podršku jakih i utjecajnih žena. Ne samo da održava dugogodišnja prijateljstva s ikonama supermodela 80-ih i 90-ih, već također dobiva podršku današnjih top modela koji čine temelj njezinog modnog carstva. Njezino iskustvo i izniman osjećaj za estetiku razvijan godinama ono je što je vidljivo u današnjoj percepciji brenda.
Jedinstvena povijest brenda Versace obogaćena je izvanrednim odnosom između braće i sestara, ispunjenim ljubavlju jedno prema drugome i modi. Dapače, veliki dizajner i njegova osam godina mlađa sestra bili su praktički nerazdvojni. Kao dijete, bila je Giannijev prvi model, a on je naučio kako pričvrstiti tkaninu na njezinu figuru. “Kad bih se jednog dana oženio, izabrao bih djevojku poput Donatelle”, govorio je Gianni. Donatelle su nazivali i njegovom putovnicom za svijet žena. Možda je upravo zahvaljujući trenucima provedenim s voljenom sestrom mladi dizajner upoznao ženske potrebe i zahtjeve, pa tako i modu.
Povijest brenda Versace – kakva je danas?
Bez sumnje, povijest brenda Versace priča je o hrabrosti, strasti i kreativnosti koja je započela od skromnih početaka. Njezin utjecaj na svijet mode je neosporan, a ono što je počelo s jednom mladom krojačicom postalo je naslijeđe koje će trajati dugi niz godina. Versace nije samo brend, on je simbol jedinstvene vizije i ljepote te važan glas spreman utjecati na promjene u industriji. Također je zanimljivo kako suvremeni brendovi također nadilaze svoje industrije. Sjajan primjer za to može biti klub na plaži pod zastavom druge poznate modne kuće – Fendi. Ukratko, modna kuća Versace ostaje u vlasništvu obitelji Versace i nastavlja svoju ekspanziju bez gubitka svog karakterističnog stila i klase.
Ostavite komentar