Više mode, manje provokacija – nova era Balenciage
Kao što znamo, industrija ne zaboravlja dugo vremena. Prošlo je nekoliko mjeseci od skandala vezanog uz neprimjerenu kampanju brenda koja ga je umalo uništila pred očima cijelog svijeta. Naslovi koji optužuju brend za promicanje pedofila i dalje su vrući. Zbog toga se Balenciaga, nakon povlačenja kampanje i službene isprike, na neko vrijeme povukla iz medija. Neki su čak pretpostavili da je ovo kraj kultne marke.
Brend se pojavio na Tjednu mode u Parizu, potpuno svjestan da ga cijeli modni svijet čeka na kiks. I zato se ovoga puta odlučila za minimalizam. Standardnu spektakularnu atmosferu predstave zamijenila je jednostavna scenografija. Glavni fokus bio je na odjeći. “Moda je postala oblik zabave, ali često taj dio zasjenjuje njezinu bit” – glasila je jedna od poruka ostavljenih gostima na reviji. Može li Balenciaga biti na putu iskupljenja? Ili se možda radi samo o čisto medijskoj strategiji skretanja pozornosti s trenutačne reputacije?
Nesaglediva slika
Davno prije prošlogodišnjeg skandala Balenciaga je slovila za brend poznat po pomicanju modnih granica. Predstavljamo svoje eksperimentalni dizajni poput tenisica iz kolekcije “Full Destroyed”. dobio vrlo mješovite medijske reakcije. Unatoč tome, u smislu prometa i prodanih proizvoda, činilo se da ova slika služi robnoj marki. Gotovo svaki Balenciagin eksperiment , završio rasprodanim svakim komadom. Također je vrijedno napomenuti da su potrošači bili spremni platiti astronomske iznose za predstavljenu odjeću i dodatke, koji su vrlo često bili namjerno iskrivljeni.
I premda dugo etiketa se bolje prodavala od samog proizvoda, posljednja kampanja stala je na kraj tim eksperimentima. Balenciaga, koja je obično šokirala, ovoga je puta prešla granicu društvene prihvaćenosti. Tako se čini da Svojim nježnim povratkom i potpuno novom prirodom showa želim se rehabilitirati u očima ljudi. Odustajanje od kontroverznih alata svakako može biti početak ovoga. No, može li Balenciaga i dalje biti ista marka koja naglašava jednostavnost, a ne originalnost? Vjerojatno ćemo uskoro saznati.
Kakva je bila Balenciagina kolekcija jesen/zima 2023?
Kao što smo rekli, tijekom Pariški tjedan modebrend je odustao od dramatičnih rješenja, poput trčanja po blatu ili inscenirane snježne oluje. Ove sezone set je bio minimalistički, a sama modna pista ispala je kao čisti tepih boje slonovače. Sama revija bila je prostor za događanja u trgovačkom centru Carrousel du Louvre, koji je služio kao često mjesto održavanja modnih revija do ranih 2000-ih.
Aktualni kreativni direktor, Demna Gvasalia, pokazuje da brend ima još puno toga za predstaviti s čisto odjevne strane. Kolekcija je uključivala 54 stila . Bilo je tu jasno skrojenih odijela, večernjih haljina i nove torbice pod nazivom Huge Bag. Vidjeli su se nježni i ženstveni akcenti koji su kolekciju učinili ljudskijom i ugodnijom za slušanje.
Unatoč tome, i dalje je zračio duhom brenda, s klasičnim motivima kao što su: šljokičaste haljine sa visokim ovratnikom, široke kožne jakne, veliki slojevi trapera i sunčane naočale s bugicama.
Manekenke su pistom prošetale odjevene u pomalo razigrane kombinacije cvjetne haljine, karakteristični strukturirani krojevi i elementi preuzeti izravno iz ulične mode. Utjecaj streetwear brenda bio je vidljiv, primjerice, u dodatku hoodieja s napuhanim oblicima ušivenim u rukave. Cijeli nastup pratile su mirne note klavira, koje su kako je nastup postajale sve elektroničkije.
“Ideja je bila da budem 200 posto ja”, rekao je Demna novinarima iza pozornice nakon nastupa. “Namjera mi je bila očistiti ga, urediti do točke u kojoj govori sam za sebe.” Revija koju je prikazao Balenciage svakako je korak u popravljanju narušenog imidža brenda. Nadamo se ne i posljednji.
Ostavite komentar