Povijest marke Valentino
Ova talijanska modna kuća desetljećima oblikuje i definira koncept luksuza, klase i bezvremenskog stila. Povijest marke Valentino je stoga priča o uspjehu i strasti prema modi koja je uspjela izdržati testove vremena, a zadržala svoju autentičnu ljepotu. Od njegovih skromnih početaka u Rimu, gdje je ideja rođena, do globalnog utjecaja i ostavštine danas, otkrit ćemo korijene i razvoj ove modne legende i vidjeti kako se razvijala tijekom desetljeća. Pobliže ćemo pogledati i kreativnost dizajnera i utjecajne trenutke koji su brend Valentino učinili jednim od 10 najskupljih brendova na svijetu.
Počeci – Dolce Vita 1960-ih.
Povijest brenda Valentino seže u šezdesete godine prošlog stoljeća, kada je mladi Talijan Valentino Garavani odlučio napraviti revoluciju u svijetu mode. Bilo je to vrijeme kada se činilo da tržište odjeće bruji novom energijom, a Italija je postala epicentar kreativnosti i novih trendova. Sam Valentino rođen je u Vogheri, gradiću u Lombardiji, 11. svibnja 1932. godine. Moda ga je zanimala od malih nogu, a prva iskustva stekao je radeći za lokalne dizajnere i krojače, uključujući i svoju tetu Rosu.
Dječak je od samog početka jasno osjećao da mu je dizajn odjeće najbliža umjetnost, što ga je potaklo da se dalje razvija na umjetničkim poljima. Zahvaljujući potpori roditelja imao je priliku studirati na renomiranom sveučilištu École des Beaux-Arts u glavnom gradu Francuske. Ovo je gdje Pariz, udahnut životom započeo je i svoju profesionalnu praksu radeći u salonima čiji je osnivač Jean Dessè i Guy Laroche.
Godine 1960., u srcu vječnog grada Rima, Valentino je otvorio svoj prvi butik uz pomoć Giancarla Giammettija, s kojim je uspostavio ne samo poslovno partnerstvo, već i dugogodišnje prijateljstvo. Zajedno su stvorili brend Valentino s prepoznatljivom pozicijom na međunarodnoj sceni. Valentino je crpio inspiraciju iz “Dolce Vite” Italije tog vremena, što se odrazilo i na njegove nacrte. Dizajnerski debi pokazala je ne samo elegantnu, već i hrabru odjeću koja je odražavala duh slobode i neovisnosti ere. Njegovi su radovi s jedne strane profinjeni, a s druge strane hrabri eksperimenti s formom i bojom, što ih čini jedinstvenima.
Jedan od najprobojnijih trenutaka u Valentinovoj karijeri bilo je predstavljanje “Valentino Red” 1967. godine. Ova zasićena, duboka nijansa crvene nije postala samo zaštitni znak marke, već i simbol klase i sofisticiranosti. “Valentino Red” je postao Cezar crvene boje u svijetu mode, iznimno poželjan i inspirirajući druge dizajnere na eksperimentiranje s bojom. Iste godine, gospoda Garavani i Giammetti također su počašćeni prestižnom nagradom od Marcusa Neimana.
Haute Couture era
U roku od nekoliko godina povijest marke Valentino je dobio zamah i tvrtka je stekla ogromnu popularnost. Dizajneri su je pozdravili “Kraljica Rima”. U 1970-ima i 1980-ima, Garavani je stekao priznanje prvenstveno zbog svojih zapanjujućih haute couture kreacija. Večernje haljine i večernji outfiti koji su osvojili srca manekenki, glumica i aristokratkinja bile su zaštitni znak brenda. Valentino je svoju sljedeću nagradu dobio 1989. i to je bilo to naslov zapovjednika Legije časti. To je najviše odličje u Francuskoj koje se dodjeljuje za izvanredna postignuća u raznim područjima.
Garavani je volio stvarati outfite za određene ljude i posebne prilike. Bio je detaljista koji je osobno vodio računa o svakom detalju svojih kreacija. Prozračne haljine, elegantni kostimi, pripijene balonere i kultna crvena boja, koja je njemu u čast nazvana “Rosso Valentino” – to je suština njegovog stila. Nije ni čudo da su projekti brenda dobili tako široku međunarodnu pozornost. Klijenti modne kuće bile su brojne filmske i kazališne zvijezde, ali i supruge političara, među kojima su: Jacqueline Kennedy-Onassis.
Najpoznatije kolekcije – povijest marke Valentino
Tijekom godina modna je kuća stvorila mnoge kultne kolekcije koje ostaju izvor inspiracije za dizajnere diljem svijeta. Uz prethodno spomenutu zbirku Valentino crvena kolekcija (1967 ), odnosno senzualne i elegantne verzije klasičnih večernjih haljina, vrijedi spomenuti još neke. Zanimljiv je primjer nedvojbeno Zbirka Marie Antoinette iz 1973, prepun haljina sa srce izrezima i prekrasnim rukavima od tila, a sve je kreirano kao izraz inspiracije francuske kraljice, Marie Antoinette.
U 1990-ima Valentino je stekao priznanje za svoje hrabre eksperimente s kontrastima. Kolekcija Punk-Chic kolekcija (1994.) kombinirao je punkersku osjetljivost s elegancijom visoke mode, što je bio oštar kontrast u modi tog vremena. U vrijeme kada je dominirao minimalizam, Valentino se fokusirao na ekstravaganciju i oštre kontraste. Dizajner je odlučio koristiti elemente tipične za punk kulturu, kao što su: klinovi, niti i sirovost materijala, a zatim ih ugraditi u jedinstvene kreacije visoke kvalitete. Bila je to manifestacija hrabrosti i umjetničkog eksperimenta koji je pokazao da moda može biti ne samo profinjena, već i iznimno senzualna i buntovna.
Nova uprava
Iako je dizajner prodao svoj brend devedesetih, to nije značilo kraj njegovog utjecaja na modni svijet. Godine 2007. preuzimaju dužnost umjetničkih voditelja Maria Grazia Chiuri i Pierpaolo Piccioli, koji je unio novu energiju u brend. Njihovi radovi referirali su na Valentinovo naslijeđe, unoseći suvremenost i svježinu. Nakon preuzimanja modne kuće, brend je krenuo prema romantičnijem i delikatnijem stilu. Zbirka Opera iz 2008 je primjer ovog pristupa. Ovo je kolekcija koja odiše gracioznošću i ljepotom, au isto vrijeme je moderna i puna suptilnih detalja.
Vrijedi spomenuti i izvrsnu Rockstud kolekcija (2010.). Ova legendarna serija dodataka predstavila je i cipele tržištu večernje torbice s prepoznatljivim zvjezdastim zakovicama poznatim kao “rockstuds”. Kolekcija je, referirajući se na onu iz 1994. godine, također predstavljala zanimljiv izgled Etno-punk kolekcija (2020.). Bio je to pokušaj Pierpaola Picciolija da spoji tradicionalne etničke obrasce s duhom punk bunta. Ovaj eksperimentalni pristup modi koji se dogodio prije trideset godina vraća se na modnu pistu u potpuno novom, nesvakidašnjem izdanju.
Povijest marke Valentino – kakva je sada?
Stoga se može reći da je pod vodstvom Pierpaola Picciolija brend Valentino doživio transformaciju prema više romantična i delikatna estetika. Njegov dizajn je pun suptilnosti, detalja od čipke, pastelnih nijansi i prozračnih tkanina. Ovo je romantizam u obliku visoke mode. Pa ipak, Valentino i dalje ostaje vjeran haute couture tradiciji. Sjedište u Rimu i dalje je srce brenda, a svaka kolekcija odražava duh Italije, umijeće majstora i strast dizajnera. Ova predanost izradi i kvaliteti i dalje je temelj marke.
Brend je doživio mnoge promjene, ali i dalje ostaje vjeran svojim klasičnim korijenima. Valentinovi dizajni spoj su klasičnog i modernog, što ih čini privlačnima kako starijoj tako i mlađoj generaciji. Povijest brenda Valentino nije samo fascinantna priča o uspjehu, već i izvor vrijednih lekcija i inspiracije za buduće poduzetnike, modne dizajnere i zaljubljenike u svijet mode. Pokazuje da se inspiracija može pronaći na raznim mjestima, poput kulture, umjetnosti, povijesti ili čak glazbe. Poticaj je tražiti kreativne izvore inspiracije i stalno razvijati svoju viziju. Također možete čitati na našem blogu povijest marke Hugo Boss i Versace.
Ostavite komentar