Smatraju li se Range Roveri luksuznim?
Poslovica kaže da se knjiga ne sudi po koricama – isto vrijedi i za klasu automobila, o kojoj ne treba suditi na brzinu. Atraktivnost i status pojedinog automobila uvelike ovisi o zemlji u kojoj se nalazi, a ujedno i o zemlji porijekla. U Poljskoj obična američka krstarica, koja je u SAD-u uobičajen automobil D segmenta, može izazvati mnogo veće divljenje od svog europskog ekvivalenta u istoj klasi. Primjer bi bio Ford Mustang, koji u Sjedinjenim Državama nije sinonim za luksuz ili sport – on je jednostavno djelić nekadašnje slave mišićavih automobila iz 1960-ih i 1970-ih. Range Rover je potpuno drugačiji par čizama – točnije, dva para guma. Od 1970-ih, britanska linija modela Land Rover napredovala je od segmenta srednje klase, preko više klase, do luksuznih automobila. Dakle, može li se Range Rover smatrati luksuznim automobilom? Naravno, ali vrijedi saznati što se krije iza toga.
Je li Range Rover isto što i Land Rover?
Često viđeni na ulicama i vrlo slični – Land Rover i Range Rover. Nije ni čudo, jer iako je riječ o dvije različite marke, proizvođač je uvijek britanski Land Rover. Range Rover je linija modela koju su šezdesetih godina prošlog stoljeća počeli stvarati inženjeri Gordon Bashford i Spen King. Bashford i King željeli su stvoriti automobil koji će kombinirati prednosti terenskog vozila s udobnošću tradicionalnog osobnog automobila. Znamo da se prije Land Rover fokusirao isključivo na terenska vozila. Vjerojatno ne postoji film o Africi ili drugim dijelovima Zemlje s izuzetno teškim terenskim uvjetima u kojima ne bismo vidjeli slavnog Defendera. Kao “Britanac” morao je izvesti, između ostalog: u serijalu filmova o Jamesu Bondu.
Prvi prototip Range Rovera napravljen je 1967. Inženjeri Land Rovera sakrili su ga pod šifrom “Velar” – od talijanskog “velare”, što doslovno znači “skriven”. Velar je ostao “velare” za još 25 prototipova, jer su ih Britanci napravili ukupno 26. Nakon tri godine svijetu je predstavljen prvi model Range Rovera. Ovo je vozilo bilo upravo ono što su njegovi kreatori zamislili da bude – svestrano. Prvi Range Rover imao je stalni pogon na sva četiri kotača, dvodijelna stražnja vrata i prepoznatljivu karoseriju koja je podsjećala na tradicionalne modele Land Rovera. Bilo je, međutim, nešto u vezi s njim zbog čega je ubrzo postao živuća legenda na cestama – prvenstveno na cestama, jer je bio preteča SUV-a, ali se prilično dobro snašao i izvan ceste. Osim toga, fotografije jasno pokazuju još uvijek pomalo sirov karakter ovog automobila. Sljedeće generacije izgledale su sve manje “terenski”, a sve više “urbano”. Razina se također povećala luksuz, kako iznutra tako i izvana.
Nakon 11 godina uspješnog osvajanja tržišta, Range Rover Classic osvježen je u verziji s petorim vratima, čime je postao atraktivniji kao vozilo za obitelji koje su tada još znale biti vrlo velike. Karoserija se, međutim, nije mnogo promijenila.
Range Rover iz 1994. Vaš ulaz u segment luksuznih SUV vozila
Sljedeći proboj u povijesti Range Rovera bila je druga generacija ovog modela (P38A). Kad ga pogledamo, već možemo vidjeti skok na policu – na segment automobile više klase. Range Rover se tada gotovo konačno rješava svoje off-road prošlosti, iako je nešto od Land Rover Defendera iz tih godina još uvijek ostalo. Sličnosti su vidljive golim okom. Međutim, u biti su to dva potpuno različita automobila.
U drugoj generaciji inženjeri su zadržali snažnu karoseriju i motore velikog obujma u dvije verzije: 4,0-litreni V8 i 4,6-litreni V8. Kasnije se ponudi motora pridružio štedljiviji 2,5-litreni dizelski motor. BMW, što je omogućilo bolju prilagodbu vozila potrebama različitih kupaca.
Unutrašnjost druge generacije Range Rovera dizajnirana je imajući na umu udobnost i luksuz. Korišteni su visokokvalitetni materijali poput kože i drva, a uvedene su i napredne tehnologije koje su u to vrijeme podigle standard u segmentu vrhunskih SUV vozila, što je Range Rover postao nakon 1994. godine. Do sredine 1990-ih, Range Rover je već bio u vlasništvu BMW-a, koji je nastavio razvijati marku. Postoji čak i prototip SUV-a s V12 motorom. BMW serije 7, ali u konačnici nije ušao u proizvodnju.
Proizvodnja Range Rovera druge generacije nastavljena je do 2002. godine, kada ga je zamijenila treća generacija modela. P38A odigrao je ključnu ulogu u učvršćivanju pozicije Range Rovera kao sinonima za luksuzna i svestrana SUV vozila, kombinirajući eleganciju s nenadmašnom terenskom sposobnošću. Ranger Rover II do danas cijene kolekcionari, posebno poznavatelji marke.
Range Rover treće i četvrte generacije
Range Rover III vjerojatno je najpoznatiji model ove marke luksuznih SUV vozila. Treća generacija je osvojila vrhunsku klasu SUV Automobili u F segmentu. Osim luksuznih završnih obrada, ovaj model je prepun tehnologije – uključujući napredne navigacijske sustave i najbolje audio instalacije i elektroniku. Inovacije su korištene i u samoj strukturi, čime je ovjes osigurao udobnost vožnje kako na asfaltu tako i na neasfaltiranom terenu. Model se proizvodio od 2002. do 2012. godine, ali linije ovog automobila mogu se vidjeti čak iu modernim Range Roverima.
Range Rover četvrte generacije vrvio je luksuzom. Najnoviji model tada popularnog SUV-a predstavljen je na sajmu automobila u Parizu. Bio je to prvi SUV na svijetu s karoserijom u potpunosti izrađenom od aluminij, što je omogućilo značajno smanjenje mase vozila za cca 400 kg, a time i poboljšanu učinkovitost goriva. Range Rover nije odustao od snažnih motora. Najslabiji je bio V6 3.0 TD sa 258 KS, a najjači – V8 5.0 Supercharged sa 550 KS. Sve varijante novog Range Rovera bile su opremljene 8-stupanjskim mjenjačem i standardnim pogonom na sva četiri kotača. Unatoč već izrazito luksuznom karakteru i izravnoj konkurenciji s tadašnjom Mercedesovom S-klasom, Range Rover je ipak zadržao svoje terenske kvalitete, snalazeći se vrlo dobro u off-roadu. Ovdje mercedes svakako zaostajao.
Range Rover danas – Rolex među terencima
Od tada BMW “siječe kupone” jer nije bilo druge, toliko važne verzije Range Rovera kao što je četvrta generacija. Od tada brend osvježava svoja postojeća dostignuća, u međuvremenu predstavljajući razne neobične varijacije.
Godine 2005. pojavio se Range Rover Sport, a kasnije i njegovu posljednju verziju, Range Rover Sport SV, koji se smatrao najbržim modelom u povijesti marke. Kreatori su se usredotočili na klasični luksuz i terenske kvalitete, ali s dozom sportskog karaktera.
Na tržištu se pojavio i Range Rover Evoque – najmanji u obitelji, stekao je prepoznatljivost po svojim kompaktnim dimenzijama, ali zadržavši sve što nudi četvrta generacija, obogaćen, naravno, najnovijim tehnološkim i dizajnerskim dostignućima.
Konačno, Range Rover se vratio svojim korijenima s Velarom – nazvanim po prototipu Range Rover Classic iz 1970-ih. Velar popunjava prazninu između Evoquea i Sporta, stvarajući svojevrsni hibrid dvaju modela. Ovaj model karakteriziraju vitka silueta i moderan interijer, ali i izvanredne performanse.
Smatraju li se Range Roveri luksuznim?
Ukratko, da! Range Rover je već luksuzni automobil i natječe se s markama kao što su Mercedes, Rolls-Royce i Bentley.
Ostavite komentar