Povijest Hugo Bossa, tko je bio osnivač brenda?
Kada razmišljamo o tvrtkama, često zaboravimo na ljude koji stoje iza njihovog stvaranja. A njihova imena ne predstavljaju samo odjeću, već i cijelu povijest i jedinstvenu misiju koja je često postala cijeli njihov život. Hugo Ferdinand Boss je ličnost koja je bez sumnje imala veliki utjecaj na svijet mode i industriju odjeće. Danas je njegovo ime sinonim za eleganciju i luksuz, a brend koji je osnovao jedan je od najprepoznatljivijih simbola stila u svijetu. Dakle, ispred nas Hugo Boss priča, povijest života i rada njezina utemeljitelja. Otkrijmo odakle je nastao brend koji danas ima tako jaku poziciju na tržištu.
Nevini počeci – priča o Hugu Bossu
Hugo Ferdinand Boss rođen je 8. srpnja 1885. u Metzingenu u Njemačkoj. Kao i mnogi perspektivni dizajneri, odmalena je pokazivao interes za modu i krojenje. Njegovo prvo profesionalno iskustvo vezano je za rad kao… šegrt lokalnog krojača. Tamo je stekao prve vještine koje su pridonijele stvaranju jedne od najpoznatijih marki odjeće u svijetu.
Svoju krojačku tvrtku u svome mjestu otvorio je tek 1924. godine, u dobi od 41 godine. U prvim godinama svog djelovanja specijalizirala se posebice za proizvodnju muške odjeće radna odjeća, sportska odjeća i kabanice. U međuratnom razdoblju brend je stekao popularnost u Njemačkoj ponudom visokokvalitetne odjeće po pristupačnim cijenama. Međutim, tu priča dobiva neočekivani obrat.
Ratne godine i poratne posljedice
Nakon kratkotrajnog bankrota uzrokovanog velikom gospodarskom krizom, Boss ponovno pokreće tvrtku 1931. godine. Tada je i potpisao sporazum s nacističkim režimom u Njemačkoj za izradu uniformi za SA (Sturmabteilung) i SS (Schutzstaffel). Vrijedi naglasiti da nije bio član NSDAP-a (Njemačke radničke stranke), ali je s nacističkim režimom surađivao iz ekonomskih uvjerenja. Ova je akcija ipak naišla na velike kontroverze.
Tijekom Drugog svjetskog rata Hugo Boss je proizvodio uniforme za njemačke vojnike. Nakon njezina završetka, Boss je uhićen i ispitivan od strane saveznika u vezi s njegovom ulogom u podržavanju nacističkog režima. U konačnici je utvrđeno da je pomagač te mu je izrečena novčana kazna i zabrana vođenja posla. Ipak, povijest Hugo Bossa ovdje ne završava, pravi razvoj brenda tek je bio pred njim.
Priča o Hugo Bossu – povratak u svijet mode
Nakon poraća, Hugo Boss se odlučio vratiti u modnu industriju, nadajući se pozitivnom prijemu u modnoj industriji. Pedesete i šezdesete godine prošlog stoljeća bile su vrijeme kada se tvrtka fokusirala na proizvodnju muških odijela, što je postala izvrsna strategija. Godine 1953. brend je predstavio prvo muško odijelo tzv “Šefovo odijelo”, koji je ubrzo postao sinonim za mušku eleganciju.
Godine 1967. unuci osnivača preuzimaju vođenje tvrtke – Jochen i Uwe Holy, koji je svoj imidž odlučio poboljšati tako što je za ambasadore imenovao Sylvestera Stallonea i slavne vozače Formule 1. Brend se ubrzo počeo razvijati na inozemnim tržištima te stekao popularnost u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje je kreirao svoju prvu kolekciju za žene. . Ipak, najveću popularnost donijela je elegantna muška odjeća – uglavnom odijela, kaputi i jakne. U narednim desetljećima brend Hugo Boss proširio je svoju ponudu na ženske kolekcije, parfeme i modne dodatke.
Nakon preuzimanja nove uprave tvrtka je prošla kroz nekoliko ključnih promjena i proces restrukturiranja svojih struktura. To je pak pridonijelo razvoju Hugo Bossa kao međunarodnog brenda odjeće s raznolikom ponudom i globalnijim imidžom. Od tada, brend je nastavio svoju inozemnu ekspanziju, održavajući svoju poziciju u modnom svijetu. Godine 1993. tvrtka je prodana talijanskoj modnoj grupi Marzotto, međutim, i dalje je ostao aktivan na međunarodnom tržištu.
Jedinstvena baština
1985. bila je godina smrti velikog dizajnera koji je iza sebe ostavio naslijeđe koje nastavlja oblikovati svijet mode. Tko je bio osnivač Hugo Bossa? On je lik s višedimenzionalnom poviješću, koji je karijeru započeo u krojaštvu, ali je vrlo brzo postao jedan od simbola luksuza u svijetu mode. Unatoč kontroverzama oko Drugog svjetskog rata, ne može se poreći doprinos ovog čovjeka industriji odjeće. Priča o Hugo Bossu primjer je kako jedna osoba može utjecati na modu i kulturu mnogih generacija. Bez sumnje, ovo ime će se dugo pamtiti, nadahnjujući sljedeće generacije dizajnera i ljubitelja mode.
Trenutno Hugo Boss ima različite linije proizvoda kao što su BOSS, HUGO, BOSS Orange i BOSS Green. Svaka od ovih linija ima svoj jedinstveni stil i namijenjena je različitim skupinama kupaca. Marka je simbol luksuza, stila i vrhunske kvalitete. Njegova povijest, kvaliteta proizvoda i snažan imidž učinili su je jednom od vodećih u industriji mode i parfema. Osim toga, brend je poznat po predanosti ekologiji i održivom razvoju, kao i razvoju umjetnosti i kulture – tvrtka financira natječaj za umjetnike za nagradu Hugo Boss. A sve to ne bi bilo moguće bez goleme strasti i ponekad nemale žrtve jednog čovjeka.
Ostavite komentar