Povijest Ferrarija
Krvavo crvena, ulijeva strahopoštovanje, brza i lijepa, s grlenim zvukom. Ferrari Cilindri V12 doslovno pali maštu zaljubljenika u automobilizam. Automobil odražava filozofiju ove talijanske marke. Povijest Ferrarija no potvrđuje da se vizija, strast i hrabrost pretvaraju u nešto bezvremensko. Ferrari je pod Enzovim vodstvom postao legenda, a vođen njegovim sinom nastavlja tradiciju pravog automobilizma. Ferrari Cilindri V12 već je rasprodan nekoliko godina unaprijed.
Povijest Ferrarija – vizija i hrabrost
San je crven. Iako u slučaju Enza Ferrarija boja tako karakteristična za njegove automobile nije bila u potpunosti njegov izbor, ona je postala sinonim za ovu legendu. Povijest Ferrarija je izvanredna. To je put hrabrosti, vizije i slijeđenja svojih snova. Priča o uspjeh i jedinstvenost.
Sve je počelo s Enzom Ferrarijem, čovjekom s velikim snovima, rođenim 1898. godine. Enzo, koji nije bio samo talentirani vozač utrka, već i prodavač za Alfa Romeo, osnovao je 1929. Scuderia Ferrari – trkaći tim za gospoda. Nedugo zatim, nakon što se Alfa Romeo povukao iz utrka 1933. godine, Scuderia Ferrari postaje neslužbeni predstavnik Alfa Romea na stazi, ostvarujući brojne pobjede.
Međutim, 1937. Scuderia Ferrari je likvidirana i pripojena Alfa Romeu. Enza to nije zaustavilo. Odlučan slijediti vlastiti put, 1939. napušta tvrtku i osniva vlastitu tvrtku Auto Avio Costruzioni. Zbog ugovora o zabrani natjecanja nije mogao koristiti ime Ferrari još četiri godine. Tijekom Drugog svjetskog rata tvrtka je proizvodila zrakoplovne motore i alate za vojsku, što joj je omogućilo prikupljanje kapitala za buduće pothvate. Godine 1943. zbog straha od savezničkog bombardiranja tvornica je preseljena u talijanski Maranello, gdje Ferrari i danas posluje.
Svoj vlastiti put
Godine 1947. Enzo je konačno mogao staviti svoje ime na svoju kreaciju, i rođen je Ferrari, sa 125 S s novim V12 motorom. Tvrtka je brzo stekla reputaciju zbog visoke kvalitete i iznimnih performansi svojih automobila, pobjeđujući na prestižnim utrkama kao što su 24 sata Le Mansa 1949. i Carrera Panamericana 1951. Ferrarijevi automobili postali su simbol luksuza i san mnogih entuzijasta diljem svijeta. talijanski pastuh je zaokupio maštu ljubitelja automobilizma.
Godine 1960. Ferrari se transformirao u javno poduzeće, a 1969. Fiat je preuzeo 50% njegovih dionica, što je omogućilo daljnji razvoj. Tvrtka je nastavila s inovacijama, predstavljajući modele kao što je Dino 206 GT, prvi masovno proizveden automobil sa središnjim motorom.
Enzo Ferrari umro je 1988., ali njegova ostavština živi i dalje. Pod vodstvom Luce Cordera di Montezemola, koji je preuzeo kormilo 1991., Ferrari je značajno povećao svoju profitabilnost i ponudu modela, dok je poboljšao rezultate u Formuli 1. Pod njegovom vladavinom stvorene su legende kao što su F50, Enzo i LaFerrari.
Ferrari se vratio u Ferrarijeve ruke
Nakon Montezemolove ostavke 2014., Ferrari je prošao kroz nekoliko promjena uprave. Sergio Marchionne vodio je tvrtku kroz IPO i odvajanje od Fiat Chrysler Automobilesa 2016. Njegov nasljednik Louis Camilleri, a kasnije i Benedetto Vigna, nastavili su tim putem, predstavivši planove za prvi potpuno električni model Ferrarija. Trenutno Piero Ferrari drži 10% dionica, potpredsjednika i glavnog inženjera, a na tržištu se pojavio beskompromisan, odvažan i zadivljujući Ferrari Cilindri V12. Povijest Ferrarija puni krug, a talijanski i tvrtka stvara automobil – počast tradiciji.
Crvena munja na stazi
Ferrari se ne bavi samo automobilima, već i duhom utrka. Scuderia Ferrari je najstarija i najuspješnija momčad u Formuli 1. Također je bila uspješna u utrkama sportskih automobila kao što su Mille Miglia i 24 sata Le Mansa. Nakon pedeset godina pauze, Ferrari se trijumfalno vratio u utrke izdržljivosti 2023. godine, osvojivši Le Mans.
Ferrarijevi automobili evoluirali su od ručno izrađenih V12 s prednjim motorom do modernih hibridnih modela poput SF90 Stradale. Tvrtka je ostala sinonim za luksuz, preciznu izradu i nevjerojatne performanse, kao simbol snova i strasti koji se slijede ustrajno i odlučno.
Scuderia Ferrari
Scuderia Ferrari, popularno nazvana Gestione Sportiva, odjel je motosporta Ferrarija. Dok Ferrari služi kupcima i privatnim timovima, Scuderia Ferrari je odgovorna za tvornički tim u Formuli 1. Tim je debitirao u Formuli 1 u drugoj rundi Svjetskog prvenstva, Velikoj nagradi Monaka 1950. godine s modelom Tipo 125 F1. Ferrari je najiskusnija i najuspješnija momčad u povijesti Formule 1. Osvojio je 16 naslova u poretku konstruktora i 15 naslova u poretku vozača. Trenutno na čelu talijanski Ferrari vozi Carlos Sainz Jr. (od 2021.) i Charles Leclerc (od 2019.).
Ferrarijevi najvažniji uspjesi na stazi
- 1950. godine – Scuderia Ferrari debitirala u Formuli 1 na Velikoj nagradi Monaka.
- 1951. godine – Prva pobjeda na Velikoj nagradi Velike Britanije Joséa Froilána Gonzáleza.
- 1952-1953 – Alberto Ascari osvaja dva naslova svjetskog prvaka, pobjeđujući u većini utrka sezone.
- 1961 – Ferrari osvaja dvostruko prvenstvo s Ferrarijem 156.
- 1964. godine – Još jedno prvenstvo konstruktora i pobjeda u prvenstvu vozača.
- 1975. godine – Niki Lauda osvaja dvostruko prvenstvo s novim Ferrarijem 312T.
- 1977. godine – Još jedno dvostruko prvenstvo za Ferrari s Nikijem Laudom.
- 1979. godine – Jody Scheckter osvaja Svjetsko prvenstvo vozača, a Ferrari osvaja prvenstvo konstruktora.
- 2000-2004 – Ferrarijeva dominacija s Michaelom Schumacherom, osvajanje pet uzastopnih naslova svjetskog prvaka među vozačima i konstruktorima.
- 2007. godine – Kimi Räikkönen osvaja svjetsko prvenstvo vozača, a Ferrari prvenstvo konstruktora.
- 2008. godine – Ferrari je obranio prvenstvo konstruktora, Felipe Massa se do zadnje utrke borio za prvenstvo vozača.
- 2023 – Trijumf u 24 sata Le Mansa nakon 50 godina pauze.
Scuderia Ferrari je momčad s bogatom poviješću i brojnim uspjesima. Godinama je ostao u vrhu motosporta, služeći kao model drugim momčadima. Ferrari je sinonim za strast, inovaciju i težnju za izvrsnošću na trkaćoj stazi.
Što simbolizira Ferrari?
Povijest Ferrarija također nam omogućuje da određene značajke povežemo s ovom izvanrednom markom. Kupci ovih automobila ne kupuju samo luksuzne, pouzdane i lijepe automobile. Ferrari je puno više. Fragmenti iz filma “Le Mans” ili “Ferrari” Michaela Manna s Adamom Driverom u glavnoj ulozi prikazuju povijest Ferrarija kao put vizionara koji je hrabro slijedio svoje snove.
Ferrari simbolizira luksuz, prestiž i izuzetan društveni status. Njegove visoke cijene i ekskluzivnost čine ga markom dostupnom samo odabranici. To ga čini jasnim znakom uspjeha i bogatstva. Prisutnost Ferrarija u Hollywoodu i glazbenoj industriji dodatno jača njegov imidž kao simbola elite. Povezuje se s glamurom i jedinstvenim stilom života. Ferrari je sinonim za tehnološke inovacije, neprestano pomičući granice automobilskog inženjerstva. Ova marka poznata je po naprednim tehnologijama, poput vlastitih gumenih smjesa za gume koje poboljšavaju performanse na stazi. Patentirani motori koji pružaju maksimalnu snagu uz održavanje učinkovitosti. Upotreba naprednih materijala poput karbonskih vlakana i titana jamči lakoću i izdržljivost vozila. To se pretvara u izvrsnu izvedbu.
Ferrari je također simbol savršenstva u dizajnu – luksuzan, profinjeni interijeri i elegantni eksterijeri dizajnirani su imajući na umu najveću udobnost i estetiku. Marka je povezana s vrijednostima kao što su težnja za savršenstvom, inovativnost, ekskluzivnost i stalna strast za brzinom i utrkama. Ferrari ostaje jedna od najpoznatijih i najpoželjnijih marki automobila na svijetu.
Ostavite komentar