Kao švicarski sat? Rolexovi teški počeci

Povijest marke Rolex
foto: Pixabay

Rolex je jedan od najpopularnijih brendova luksuznih satova na svijetu. Sat iz Švicarske (stvarno?) danas je više prestižan ukras nego uređaj koji nam daje do znanja koliko nam se žuri. No, na početku svoje povijesti brend je bio samo jedan od mnogih… i to je to ne baš uspješan. Bilo je to u vrijeme kada se vrijednost sata prvenstveno određivala preciznošću mjerenja vremena. Tada u Rolexu nije sve radilo “kao švicarski sat”.

Tvrtka je osnovana godine 1905. godine s inicijativom Hans Wilsdorf, koji je sa svojim šogorom stvorio tvrtku Wilsdorf & Davis – tada još ne Rolex. Wilsdorf je ušao na tržište s ambicioznim ciljem stvaranja satova koji će ne samo savršeno pratiti vrijeme, već i biti izvrstan ukras – morali su imati original i atraktivan dizajn. Danas znamo da je uspio, a njegovo životno djelo – svjetski poznata tvrtka – nadživjela ga je i još uvijek odlično posluje. Posljedice su lako vidljive, za razliku od znoja na Wilsdorfovoj sljepoočnici.

Teški počeci marke Rolex

Tvrtka je osnovana 1905. godine, ali tek u 1910 Wilsdorf je ubrao prve plodove svog rada. Prvih pet godina njegovi su satovi bili loša kvaliteta, i što više Loše su mjerili vrijeme. Tek nakon pola desetljeća prva replika Wilsdorfovog sata dobila je certifikat opservatorija u Trstu, koji je revidirao točnost satova. To nam je omogućilo da počnemo graditi sjajan brend.

Zanimljivo, tvrtka – suprotno legendama – nije iz Švicarske, a Wilsdorf nije bio Švicarac. Prvotno sjedište tvrtke bilo je u Velikoj Britaniji, a tek 1912. godine premješteno je u Švicarsku. Četiri godine ranije robna marka “Rolex” bila je rezervirana i od tog trenutka tvrtka je njime brendirala svoje proizvode.

Kao i u slučaju mnogih tvrtki, u slučaju Rolexa, jaka volja pokazala se presudnom. Nakon pet godina suše, počeo je više od 100 godina dug pobjednički niz marke. Otkako su dobili certifikat, Rolexi su postali sve popularniji. 10 godina kasnije, Wilsdorf nije napravio grešku koju ponekad ni najmoćnije kompanije ne mogu izbjeći – počeo je živjeti s tokom. tehnološki razvoj. Rolex – iako se danas temelji na sentimentu prema tradicionalnim satovima – tada se usredotočio na inovacije. To je, na primjer, eliminiranje potrebe za navijanjem sata zahvaljujući upotrebi automatskog mehanizma.

Ručni sat Gd6adc4dd0 1280
Kako je Rolex sat prešao La Manche? | foto: Pixabay

Rolex – prvi vodootporni sat u povijesti

Najveći proboj u povijesti marke Rolex dogodio se više od 20 godina nakon njezina nastanka. U 1927. godine Tvrtka Hansa Wilsdorfa ušla je u povijest prvim izumom vodootporan sat. Napravljen je posebno za Mercedes Gleitze – poznati plivač. Gleitze je bila prva osoba koja je plivala Gibraltarski tjesnac i prva Britanka koja je plivala na vlastiti pogon Engleski kanal. Rolex je s njom prešao La Manche! Gleitze je uspio, ali je uspio i Rolex – preživio je cijeli prijelaz.

Ostatak priče napisao se sam od sebe tijekom sljedećih desetljeća i nastavlja se. Rolex je bio i smatra se brendom prestižni, nudeći jedinstven dizajn i kvalitetu izrade. Ipak, zapamtimo to da nije samozatajnosti Wilsdorf u prvih pet godina postojanja brenda ne bi bilo više od stotinu.