gucci proljeće ljeto 2023 sezona 1
www.numero.com

Marka Gucci je nedvojbeno poznat kao jedan od najvećih modnih divova. Za mnoge je pravi sinonim bogatstva, elegancije i bezvremenske ljepote. Talijanska modna kuća svoju široku publiku duguje najvišoj kvaliteti svojih kolekcija odjeće i dodataka, ručno šivanih u Italiji. Ime Gucci također se može povezati s velikim brojem skandala unutar tvrtke i unutar obitelji koji su tvrtku svojedobno doveli na rub bankrota.

Danas je Gucci ogromna kreativna snaga u modnoj industriji, čije aktivnosti pomno prati ne samo cijela industrija, već i mi, obični potrošači. Upravo na toj ljestvici modna carstva predstavljaju svoje najnovije kolekcije, donekle nam pokazuju što ćemo nositi u određenoj sezoni. Stvaranje trendova stoga je bitna, ali ne i jedina uloga brenda. S jedne strane, Gucci hrabro intervenira u svijet mode, predstavljajući sve više i više inovativnih i iznenađujućih dizajna, ali s druge strane, neprestano demonstrira svijetu vlastitu estetiku koju vole tisuće.

Ovaj modni pristup poistovjećuje se s trenutnim kreativnim direktorom brenda Alessandrom Micheleom, koji je od 2015. odgovoran za globalni imidž Guccija. Sam Michele započeo je svoju profesionalnu karijeru dizajnirajući modne dodatke za poznatu talijansku modnu kuću Fendi. Njegov talent primijetio je Tom Ford, koji je mladu dizajnericu korak po korak uvodio u svijet londonskog dizajnerskog studija Gucci. Sljedećih godina obnašao je razne funkcije u tvrtki dok konačno nije postao voditelj proizvodne ponude i imenovan kreativnim direktorom.

“Gucci Twinsburg”

Održava se svakih šest mjeseci Tjedan mode u Milanu jedan je od najvažnijih modnih događaja pa stoga i jedinstvena prilika za predstavljanje novih rješenja, kako se pokazalo, ne samo u odijevanju. Najveći svjetski brendovi međusobno se natječu kada su u pitanju najneobičnije izložbene konvencije, a svake sezone svaki od njih predstavlja pravi spektakl spajajući kreaciju sa scenografijom, svjetlom i glazbom.

Gucci je tijekom ovogodišnjeg Tjedna mode u Milanu ponovno šokirao modni svijet predstavivši svoju novu kolekciju na prilično neobičan način. U reviji brenda sudjelovalo je čak 68 parova jednojajčanih blizanaca. Dizajnerica je isprva osmislila dvije identične revije u kojima su modeli odjeveni u istu odjeću hodali odvojeni zidom. Sudionici showa bili su potpuno nesvjesni da se sličan spektakl odvija u blizini, a trik je publici otkriven tek kada se zid podigao i identično odjevene blizanke uhvatile se za ruke na modnoj pisti.

Zanimljivo, od 68 parova jednojajčanih blizanaca, tri para dolaze iz Poljske. Na pisti smo mogli vidjeti lica: Oskar i Kacper Grzelak, Oliwia i Natalia Dziadul, te Maria i Małgosia Dmitruk, koji se inače ne povezuju sa svijetom mode i modelinga.

nova kolekcija gucci 2023 2
https://www.lofficielusa.com
Gucci nova kolekcija 2
https://www.lofficielusa.com
gucci sezona 2023 1
https://www.lofficielusa.com
gucci proljeće ljeto sljedeća sezona 2
https://www.lofficielusa.com
gucci kolekcija 2023 1
https://www.lofficielusa.com
Gucci modna sezona 2023. 1
https://www.lofficielusa.com
nova kolekcija0gucci 1
https://www.lofficielusa.com
novi gucci2023 1
https://www.lofficielusa.com

Kao dvije kapi vode

Aura koja je okruživala predstavu bila je uistinu čarobna, a vizualno blistav koncept, kreiran oko ideje drugosti i identiteta, oduševio je publiku i pobudio brojne pozitivne emocije. Što je inspiriralo Alessandro stvoriti tako nesvakidašnji spektakl? Kako se kasnije pokazalo, dizajneru je ova tema vrlo bliska jer su njegova majka i teta također jednojajčane blizanke, a kako je i sam mnogo puta naglasio, u djetinjstvu ih je obje zvao “mama”.

Nije ni čudo što je dizajner svoj rad posvetio svojoj majci Eraldi i njezinoj sestri Giuliani uz inspirativne riječi: „Svi blizanci od trenutka rođenja vrlo su svjesni da nisu u središtu svemira. Nauče živjeti sa svojom drugom polovicom, svojom kopijom. Granice njihove tjelesnosti nemaju nikakve veze s granicama njihova bića. Kolekciju posvećujem svojim majkama blizankama – Eraldi i Giuliani, koje su mogle razumjeti život samo zahvaljujući prisutnosti drugog.”

Alessandro Michele godinama je očaran blizancima. Njegova sklonost istovjetnosti može se vidjeti, primjerice, na ovogodišnjoj svečanosti Costume Institute Metropolitan Museum, gdje se pojavio s Jared Leto, stiliziran potpuno isto. Isti motiv korišten je iu posljednjoj Guccijevoj kampanji u kojoj su prikazane bezvremenski zastrašujuće sestre Grady, blizanke u jednakim plavim haljinama s volanima. Tako se fenomenalno izrazio i tijekom ovogodišnjeg Milanskog tjedna mode.

Naravno, modeli na reviji nisu bili 100% identični. Kreativnog direktora Guccija više je zanimalo stvaranje iluzije savršenog sklada i simetrije. I to je itekako uspjelo, isti stajling dotjeran je do najsitnijih detalja, a modeli su bili što sličniji jedni drugima.

“Ready to wear” odjeća

Odmaknuvši se od motiva blizanaca, valja istaknuti da je sama kolekcija za proljeće i ljeto 2023. svakako jedna od najzanimljivijih. Bilo je mnogo inspiracija i referenci koje su se mogle pronaći na modnoj pisti, o čemu ću govoriti za koji trenutak. Odjeća je predstavljena u “Ready to wear” stilu, odnosno namijenjena svakodnevnom nošenju potrošača brenda.I iako su, naravno, neki stilovi bili samo dio modne piste, drugi bi nedvojbeno mogli postati dio stalnog asortimana.

Koje su teme bile najistaknutije? Je li se Gucci ovoga puta odlučio za minimalizam ili možda pretjeranu ekscentričnost?Pratimo kolekciju “Twinsburg”.

Kao i svake sezone, sirovog kroja nije nedostajalo, naklon na vrijeme Toma Forda i klasični bijeli set iz 1970-ih, koji nas je sve podsjetio zašto je Gucci postao poznat. Eklektična odijela bila su simbol estetike brenda. No, zanimljivo rješenje bilo je kombinirati odijelo s donjim rubljem s bezvremenskim logom. Ovog puta korišteni su nekonvencionalni elementi, poput podvezica od čarapa postavljenih na nogavice hlača odijela, koje su suptilno narušile njihov jednostavan kroj.

Nasuprot tome, tu je bila i sportska odjeća iz 1980-ih s prepoznatljivim četvrtastim ramenima od metalik kože, izvezenim suknjama, mini haljinama i prekrasnim ogrtačima u ružičastoj i puder plavoj boji. Publika je primijetila i brojne motive preuzete iz azijskih zemalja. Manekenke su bile odjevene u odjeću koja podsjeća na tradicionalna japanska kimona. Također, simetrično izrađeni ukrasi poput dugih naušnica i pokrivala za glavu mnogima su djelovali kao da upućuju na stare civilizacije.

Dostupni su mnogi dodaci. Uz već spomenute divovske ogrlice i naušnice, na reviji su bile i torbice Mogwais – mitski likovi iz filma Gremlini iz 1984, a većina modela nosila je naočale s lančićima koji im vise gotovo do ramena.

Kao što vidimo, ova je revija prvenstveno bila usmjerena na dizajn, razni motivi preuzeti iz prirode i istočnjačkih kultura živopisno su se ispreplitali s nizom boja i bujnim cvjetovima na haljinama od šifona. Gucci se usredotočio na kontraste, tipično elegantne haute couture kreacije pojavljivale su se pored puno ekstravagantnijih i avangardnijih. Eksplozija boja, ideja i energije – to je nova kolekcija modnog carstva.

“Fuori”

Ovo nije kraj referencama. U jednom od stajlinga glavnu ulogu imale su muške traper hlače s izvezenim talijanskim “Fuori” što se odnosi na časopis koji je izlazio sedamdesetih godina prošlog stoljeća. ,, Fronte Unitario Omosessuale rivoluzionario italiano”. Taj je časopis pak uređivala prva homoseksualna organizacija u zemlji koja se borila protiv najdesnije orijentirane vlade izabrane u Italiji nakon Drugoga svjetskog rata. Dakle, bio je to izraz protivljenja nastojanjima vlasti da ugrozi LGBTQIA+ zajednicu. Alessandro, koji je bio vrlo blizak tadašnjim događajima, komentira ih na sljedeći način: “Izbori pokazuju da se sloboda nagriza. Bilo je vremena kada smo postigli puno, ali sada je vrlo komplicirano. Ne bismo trebali uzimati sve što se podrazumijeva.” Ovo je iznimno zgodan način prokrijumčarenja političkog konteksta u modu, koji često koriste dizajneri.

Nova Guccijeva kolekcija vjerojatno je cijenjena ne samo zbog svoje nevjerojatne inovativnosti i specijaliziranog kroja, već i zbog osobnih preporuka dizajnera. Prateći prethodne kolekcije brenda, možete vidjeti da je Micheleov rad za Gucci uvijek odražavao njegov vlastiti život, ali ovogodišnja je bila njegov najosobniji do sada. Govorio je ne samo o svojim majkama blizankama, već io dugom procesu kroz koji je prolazio na terapiji pokušavajući shvatiti vlastitu dualnost.

Sve to pokazuje koliko je poruka bila duboko skrivena pod naslovima “dvojnost”, “identitet”, “odraz”, koji su Michellu bili važni prilikom oblikovanja kolekcije. Ujedno, cijela ova revija tijekom milanskog tjedna mode pokazuje i potrošačima brenda i cijeloj industriji da Gucci, koji je zapravo veliki odjevni koncern, nije izgubio modni duh koji je prenosio godinama.