Gianni Versace – kako je nastao brend?
Jedan od najvizionarskih dizajnera u povijesti mode. Njegovi hrabri krojevi, poigravanje s poviješću i tradicijom odijevanja te otvoreni sukob s Armanijem stvorili su pravi mit o jedinstvenom umjetniku. Gianni Versace, kako je brend nastao, koji i dan danas budi emocije i raspiruje rasprave? Mit ili zanatstvo?
Tragična smrt Andrewa Cunana od metaka dodatno je osnažila mit o buntovnom umjetniku koji se izražavao kroz modu i umjetnost. Gianni Versace danas je ikona koja se povezuje sa slobodom, eklekticizmom i baroknim stilom.
Gianni Versace, kako je brend nastao ili priča o vunderkindu i vizionaru
Dizajner se smatrao čudom od djeteta. Legenda kaže da je od djetinjstva provodio vrijeme u šivaonici sa svojom majkom. Sati provedeni među komadićima materijala potaknuli su genijalnost i kreativnost mladog genija. Strastveno je dizajnirao haljine i odjeću od onoga što je pronašao. Dok stvara vrlo originalne i inventivne modele.
Svoju genijalnost, strast i hrabrost prenio je iz majčine šivaće sobe izravno u svoje hrabre projekte. Pokazali su hrabrost, modernu umjetnost ravno od Andyja Warhola i antičke inspiracije. Ove dvije snažne energije spojene u jednom projektu učinile su da originalna djela Talijana odišu jedinstvenošću. Gianni Versace, kako je brend nastao – to je izuzetna priča o strasti, osjetljivosti i odlučnosti.
Gianni Versace studirao je arhitekturu. Istraživanje promišljanja o strukturi, linijama i kompoziciji na području građevina rezultiralo je pak arhitektonskim pristupom percepciji dizajna odjeće.
Odvažan, seksi, bogat, šaren – od samog početka Gianni Versace postavio je svoje stil, koja se na izvanredan način istaknula na modnom tržištu. Od 1972. godine – otvaranja prvog butika u Milanu – ime Versace postalo je sinonim za slobodu, sjaj, bogatstvo i boje. Karakteristični znakovi su sveprisutne mrlje i životinjski motivi, kao i glava mitološke Meduze. Giannija Versacea, kako je nastao brend koji potiče maštu i budi kontroverze, čak i nakon smrti svog glavnog kreatora.
Gianni Versace – vizionarski stil
Modna kuća Versace, koju su kreirali Gianni i Donatella, koja mu je bila muza, inspiracija i najoštriji kritičar, šokirala je od samog početka svog postojanja. Između Versacea i Armanija došlo je do poznatog sukoba, odnosno suprotnosti. Gianni je govorio da Armani odijeva staložene žene, a Versace vruće, strastvene ljubavnice. I ima nešto u tome. Dizajner se u svojim hrabrim konceptima fokusirao na seksipil. Ovo je protivljenje omogućilo Versaceu da izgradi imidž oslobođene marke, nezavisna, namijenjen ženama koje se ne boje svoje predatorske prirode, erotičnosti i seksualnosti. Poruka je bila jasna – u našoj odjeći imate snage posegnuti za onim što želite.
Upravo su stil, filozofija i dizajn kuće Versace 1980-ih i 1990-ih doveli do stvaranja kulta modela i emancipacije erotike. Haljina pričvršćena sigurnosnim pribadačama za nakit ili poznati zeleni outfit JLo gotovo su izlozi brenda, kao i savršeno dizajnirane, luksuzne pribor. Naglašavajući seksipilnost i tijelo na oslobođen način, u kombinaciji s elementima istinske umjetnosti i neporecive barokne ekskluzivnosti. Za priču Giannija Versacea, kako je nastao modni brend koji je preživio krizu i postavlja trendove, zaslužna je i Giannijeva sestra. Donatella, koja je bila nekoliko godina mlađa od Giannija, bila mu je prvi model i inspiracija. Priča se da je ona bila njegov ženski alter ego i put do razumijevanja žena. Gianni je bio iznimno osjetljiv, ona je bila njegova snaga.
Versace i pop kultura
Stil Giannija Versacea iz 90-ih bio je poznat po hrabroj upotrebi hrabrih uzoraka i boja. Njegov dizajn često je sadržavao složene uzorke inspirirane starogrčkom umjetnošću, kao i jarke boje koje su se uvijek isticale u pozadini. Dizajner je također favorizirao luksuzne tkanine i materijale poput svile, baršuna i kože. Gianni Versace, kako je brend nastao, priča je o hrabrosti.
Bio je pionir u korištenju novih i nekonvencionalnih materijala u svojim dizajnima. Jedna od njegovih najpoznatijih inovacija bila je upotreba metalne mreže (Oroton) koju je ugradio u haljine, topove i dodatke. Eksperimentirao je i s kombinacijom kože i čipke, stvarajući upečatljiv kontrast između tvrdih i mekih tekstura.
Njegova kolekcija za jesen 1991. sadržavala je revolucionarnu kombinaciju kože, čipke i metalne mreže koja je postavila ton njegovim budućim dizajnima. Kolekcija za proljeće 1992. sadržavala je odvažne uzorke i jarke boje, što je dodatno učvrstilo njegovu reputaciju odvažnog dizajnera.
Godine 1989. Gianni Versace osnovao je Atelier Versace, odjel svoje marke posvećen kreiranju visokomoderne odjeće po mjeri. Ovaj potez učvrstio je njegov status krojača i uzdigao brend na novu razinu luksuza.
Bio je poznat po svojim bliskim vezama sa supermodelima kao što su Naomi Campbell, Cindy Crawford i Linda Evangelista. Odijevao je i brojne poznate osobe poput Madonne, Eltona Johna i Princea, što je dodatno povećalo njegovu vidljivost i utjecaj. brendovi.
Kreacije Giannija Versacea često su se pojavljivale u glazbenim spotovima i omotima albuma, pokazujući njegovu povezanost s glazbenom industrijom. Njegova kultna zelena haljina, koju je Jennifer Lopez nosila na dodjeli Grammyja 2000., postala je prekretnica u povijesti mode.
Tragična, slučajna smrt
Gianni Versace, kako je nastao ocjena koja je preživjela najveću moguću krizu – smrt tvorca? Dizajner je tragično umro na stepenicama svoje kuće u Miami Beachu, a upucao ga je serijski ubojica Andrew Cunnan. Motiv zločina do danas ostaje nerazjašnjen – ne zna se je li Cunnan bio opsjednut Versaceom ili ga je naručila mafija.
Versace je odijevao ne samo princezu Dianu, već i ikone kao što su Liz Taylor, Joan Collins, Elton John i Sylvester Stallone. Njegovom dizajnu divili su se i supermodeli kao što su Claudia Schiffer, Naomi Campbell i Cindy Crawford. Njegova sestra Donatella nije bila samo njegova muza, već i kolegica i prijateljica. Njihova neraskidiva veza bila je ključ uspjeha brenda Versace.
Giannijeva smrt označila je kraj jedne od najsjajnijih zvijezda svijeta mode, ali njegova ostavština i dalje živi u svijetu visoke mode, nadahnjujući buduće generacije dizajneri i ljubitelji stila.
Modna kuća Versace – nekad i sad
Nakon Giannijeve tragične smrti, kuća Versace morala je značajno obnoviti svoje temelje. Gianni je tragično umro, ustrijeljen od slučajnog kriminalca. Incident se dogodio tijekom obične jutarnje šetnje za kupnju novina i šokirao ne samo svijet mode.
Drama je imala dugotrajne posljedice kako za brend tako i osobno za Giannijevu braću i sestre. Modnu kuću preuzela je Donatella, koju je zaštitno lice modne kuće dugo vremena činio njezin stariji brat. Dugi niz godina vodila je i posao, dok je Gianni bio totalni umjetnik.
Nakon smrti dizajner i kreativna direktorica, upravo je najmlađa sestra postala zaštitno lice Businesswomen i dizajnerica u jednom. No, smrt starijeg brata ozbiljno je narušila njezino samopouzdanje. Bez glavnog umjetnika također je bilo teško pronaći put. Pratiti ustaljeni trend ili probati nešto novo?
Donatella se nije borila samo s umjetničkim problemima, već je morala ponovno sastaviti tvrtku opterećenu dugovima.
Bio je to pravi izazov u sjeni goleme osobne tragedije i bolne žalosti. Kako se nosila s tim? Pogledajte samo Versace danas.
Versace 2024
U 2024. modna kuća Versace i dalje radi i oduševljava novim kolekcijama i dizajnom. Donatella hrabro razvija stil koji je postavio Gianni. Versace slijedi svoj put odvažnih, seksi dizajna, ali također gaji ljubav prema modernom. Kako izgleda Versaceova kolekcija za 2024.?
Bijeli ovratnici i panker? Zašto ne? Poigravanje konvencijama i korištenje kontrasta, energije nastale sukobom dvaju ekstremnih stilova ili tradicija, uobičajena je Giannijeva tehnika. Donatella ga također savršeno koristi.
U 2024 godine, Versace pokazuje svoje nešto prigušenije, ali i dalje seksi i samouvjereno lice.
Iako najnovije kolekcije kritičari i stručnjaci ponekad opisuju kao nedosljedne i kaotične, Versaceu je to teško zamjeriti. Revije su izvrsno dizajnirane, od najprigušenijih silueta do ramenastih, ludih, odvažnih i raskošnih u Giennijevom stilu. Od crne preko crvene do zapanjujuće zlatne.
Modeli iz kolekcije ljeto 2024. ostaju potpuno drugačije arhitektonske strukture predstavljene kutijastim jaknama. Detalji su pak lagani i prozračni poput ljeta. Intenzivne boje crne, zlatne i crvene zamijenile su pastelne. Nježne boje i karakteristični Versaceov karirani uzorak, prisutni u gotovo svakoj kolekciji, poigravaju se bogatstvom i sjaj. Pastelno zelena i zlatna? Mini duljina.
Siluete, inspirirane 1960-ima, nisu lišene Versaceovog karakterističnog stila i obilježja.
Priča o Versaceu
“American Crime Story: The Assassination of Versace” je od svoje premijere izazvao mnogo emocija i kontroverzi. Priča o Gianniju Versaceu i kako je brend nastao također je pop kultura i inspiracija za filmaše.
Unatoč neospornom glumačkom talentu glumačke ekipe i pažljivoj rekonstrukciji događaja, filmska adaptacija naišla je na podijeljena mišljenja. Mnogo se raspravljalo o načinu na koji su prikazane dizajnerica i Donatella. No, stvaranje filmova o dizajnerovoj povijesti jasno dokazuje još uvijek vrlo jaku poziciju kreatora u svijesti popularne kulture.
Ostavite komentar