Trijumf “Emilije Perez” u Cannesu

Trijumf Emilije Perez u Cannesu
Fotografija hollywoodreporter.com

Sinoć je završen 77. Međunarodni filmski festival u Cannesu. Jedno od njegovih iznenađenja pokazalo se velikim trijumf “Emilije Perez” u Cannesu, u produkciji Saint Laurent Productions. Ovaj film je osvojio tri prestižne nagrade, oduševivši i publiku i kritiku. Uspjeh filma nije samo veliko postignuće za filmski svijet, već i velika čast za marku luksuzne odjeće. Saint Laurent Productions, filmski odjel poznate modne kuće, dokazao je da se kreativnost može jednako učinkovito prenijeti i na kino platno.

Osvajanje dviju prestižnih nagrada na jednom od najvažnijih filmskih festivala u svijetu naglašava koliko je Saint Laurent predan umjetničkim projektima na najvišoj razini. Nagrada za najbolji scenarij, glumu i Zlatna palma za najbolji film dokazuju izvrsnu kvalitetu produkcije i njezin dubok utjecaj na gledatelje i kritiku. Trijumf Uspjeh “Emilije Perez” u Cannesu također je potvrda Audiardova talenta i izvrsne glume. Film će zasigurno ući u povijest kinematografije kao inovativna produkcija koja je dirnula srca publike diljem svijeta.

Žene vladaju u Cannesu

Žiri 77. Međunarodnog filmskog festivala u Cannesu, kojim je predsjedala Greta Gerwig, redateljica filma “Barbie”, odlučio je na do sada neviđen način odati počast vrhunskoj glumi. No, umjesto da nagradu dodijeli jednoj glumici, žiri je odlučio priznati sve četiri glavne ženske uloge. Tako je nagradu dobio: Karla Sofía Gascón, Selena Gomez, Zoë Saldañy i Adriana Paz. Kako je Gerwig naglasila: “Željeli smo cijeniti snagu ženske glume, koja je jedinstvena u ovom filmu. Svaka glumica u ovu priču unosi nešto jedinstveno, a zajedno stvaraju nešto transcendentno.”

Saint Laurent Productions i trijumf Emilije Perez u Cannesu
Fotografija festival-cannes.com

Ovo je povijesni trenutak za filmski festival u Cannesu jer je Karla Sofía Gascón postala prva transrodna glumica koja je dobila nagradu. Na završnoj ceremoniji oduševila je sve u crnoj Saint Laurent haljini od žerseja, dopunjenoj mjedenim naušnicama i manžetama, te klasičnim lakiranim salonkama. Glumica se u svojoj izjavi vješto referirala na poruku nagrađenog filma.

“Želim da vjeruješ, baš kao u filmu “Emilia Perez”, da uvijek možeš napredovati, da svatko može postati bolja osoba” – rekao je Gascón. “Također se obratila onima koji su naštetili trans zajednici: ‘Svi koji ste nas natjerali da patimo, vrijeme je da se promijenite’.” Odluka žirija da oda počast svim glumicama “Emilie Perez” dočekana je velikim pljeskom od strane publika ga vjerojatno doživljava kao važan korak prema većoj zastupljenosti i inkluzivnosti u kinematografiji.

Trijumf “Emilije Perez” u Cannesu i redateljska lovorika

Osim toga, Jacques Audiard, iskusni francuski redatelj, dobio je nagradu žirija na festivalu u Cannesu za trijumf “Emilije Perez”. Bio je to vrhunac njegove 30-godišnje karijere. To je jedinstvena odlika s obzirom na to da festival tradicionalno dodjeljuje samo jednu nagradu po filmu. Audiard nije krio emocije kada ga je primio. Priznao je da je ovo ispunjenje njegovih dugogodišnjih snova i da nije siguran što će sada raditi s ostatkom života.

@SaintLaurent

Ujedno, redatelj je iskoristio priliku da uputi apel publici u obranu kinematografije. Naglasio je kako je budućnost ove umjetnosti u kinima, gdje gledatelji mogu u potpunosti uroniti u filmski svijet. Kritičan je bio prema gledanju filmova kod kuće, s telefonom u ruci, tvrdeći da taj oblik nije usporediv s iskustvom u kinu. Audiardove riječi popraćene su velikim pljeskom publike i filmske industrije. Mnogi su ih vidjeli kao manifest za kino i njegove vrijednosti, u vremenima dominacije streaming platformi i kućne zabave.