Camel Active je li to dobra firma?

Camel Active je dobar brand
fot. camelactive.com

Stojiš pred ormarom, pakiraš ruksak za vikend u planinama. Pružaš ruku po Camel Active jaknu – onu istu koju si kupio prije dvije godine. Zastaneš na chwilę. Je li to bila dobra odluka? Ima li ovaj brend uopće još neko značenje?

To pitanje danas postavlja mnogo muškaraca. Camel Active nije nova tvrtka – njezini korijeni sežu u 70-e, kad je svijet poludio za Camel Trophy relijima. Sjećaš li se tih prizora? Land Roveri koji gaze kroz blato, muškarci u kaki odjeći koji se bore s džunglom. Tada je ovaj brend značio avanturu. Pravu avanturu.

Camel Active je dobar brend? – od relija do e-trgovine

Ali to je bilo nekada. Danas je Camel Active prije svega internetske trgovine, influenceri na Instagramu i marketinške kampanje. U Aziji tvrtka doživljava pravi procvat.

Camel Active Što je to za brend

izvor: camelactive.com

“Prodaja je porasla za 493% nakon kampanje s kineskom glumicom Dilrabom Dilmurat u prvom tromjesečju 2025. godine”

Ove brojke zaista impresioniraju, nema što. No, postavlja se pitanje – znači li rast prodaje, da su proizvodi zaista bolji? Ili je to samo vješto odrađen marketing?

Zapravo je zanimljivo kako se jedan brend može tako bardzo promijeniti. S jedne strane imaš tu legendu relija, s druge – suvremeni e-commerce i društvene mreže. Camel Active pokušava balansirati između onoga što je bio i onoga što sada želi postati. Samo, ide li im to za rukom?

Oglas
Modivo Hr

Da bismo odgovorili na pitanje je li Camel Active dobar brend, treba pogledati nekoliko stvari: kvalitetu proizvoda, politiku cijena, korisničku podršku i način na koji se tvrtka nosi s novim izazovima tržišta.

To nije jednostavno. Brend ima desetljeća povijesti iza sebe, ali danas posluje u potpuno drugačijim okolnostima nego nekad. Konkurencija je nemilosrdna, kupci zahtjevni, a internet ne prašta pogreške.

Krenimo od toga traju li odjeća i obuća Camel Active zaista svakodnevne izazove ili je to samo sjećanje na nekadašnju slavu…

Odjeća Camel Active

fot. camelactive.com

Kvaliteta i portfel proizvoda

Prijatelj radi u outdoor industriji i godinama nosi isključivo Camel Active. Kaže da su to jedine cipele koje su mu izdržale pet godina planinarenja po Tatrama. Zvuči kao reklama, ali sam to temeljito provjerio.

ProizvodKljučni parametarCijenaOcjena korisnika
JakneVodootpornost 10 000 mm400-800 PLN4,3/5
Cipele ShanghaiGore-Tex membrana350-550 PLN4,5/5
RuksaciKapacitet 25-45L200-400 PLN4,2/5

Materijali su temelj cijele filozofije marke. Uglavnom koriste pamučni canvas i prirodnu kožu – ništa revolucionarno, ali provjerena rješenja. U jaknama ćeš pronaći prozračne membrane koje zaista funkcioniraju. Nisu na razini Arc’teryxa, ali za tu cijenu teško je prigovarati.

Interni testovi pokazuju 500+ ciklusa pranja bez gubitka boje. To je prilično puno, iako svi znaju da laboratorij nije stvarni život. Cipele Shanghai imaju Vibram potplate – to je već jamstvo kvalitete u industriji.

Cijene su između H&M-a i Timberlanda. Košulje stoje 150-250 zl, jakne 400-800 zl. Za osnovnu jaknu iz H&M-a platit ćeš 150 zl, ali izdržat će najviše jednu sezonu. Timberland je već 800-1200 zl za usporedivu kvalitetu.

Recenzije na Zalando govore sve: “Nosim već treću godinu, izgleda kao nova” – piše Marek iz Krakova. Ania dodaje: “Ruksak je sa mnom prošao Camino, preporučujem”. Na About You prosjek je 4,4/5 iz više od tisuću recenzija.

Prednosti:

  1. Čvrsti materijali po razumnoj cijeni
  2. Provjerene tehnologije (Gore-Tex, Vibram)
  3. Širok raspon veličina i boja

Nedostaci:

  1. Dizajn ponekad previše konzervativan
  2. Dostupnost u Poljskoj ograničena
  3. Neki proizvodi su preskupi u odnosu na kvalitetu

Problem je u tome što brend ne pogađa uvijek ukus mlađih kupaca. Izgled često podsjeća na devedesete. To je stvar ukusa, ali utječe na percepciju kvalitete.

Camel Active prije svega znači pouzdanost bez spektakularnosti – upravo ta osobina gradi njihov ugled na outdoor tržištu.

Odjeća Camel Active Blog

fot. camelactive.com

Ugled brenda, etika i održivost

“Camel Active je čisti greenwashing” – napisao je jedan korisnik X-a u prosincu 2024. Je li to zaista tako? Pogledajmo etičku stranu ovog brenda.

Krenimo s konkretnim činjenicama. Camel Active posjeduje GOTS (Global Organic Textile Standard) certifikat za odabrane proizvode iz kolekcije 2024. Ovo nije samo marketing – GOTS je jedan od najstrožih ekoloških standarda u tekstilnoj industriji. Obuhvaća cijeli proizvodni proces, od uzgoja pamuka do završne obrade. U slučaju Camel Active, odnosi se na otprilike 30% njihove casual ponude.

No, postoji i druga strana medalje. Povijesna povezanost s brendom cigareta Camel i legendarnim relijem Camel Trophy (1980.–2000.) i danas baca sjenu na percepciju tvrtke. Iako je to sada prošlost, neki potrošači još uvijek povezuju ime s duhanskom industrijom.

Rasprava o greenwashingu rasplamsala se na društvenim mrežama. “Još jedna firma koja glumi eko-friendly, a proizvodi u Aziji kao i svi ostali” – drugi je citat s X-a iz veljače 2025. Odgovor nije dugo čekao: “Pogledao sam njihove CSR izvještaje – zaista ulažu u čiste tehnologije i fair trade. Nije svaka azijska proizvodnja izrabljivanje”.

Činjenica ili mit?

ČINJENICAMIT
GOTS certifikat pokriva dio kolekcijeCijela proizvodnja je ekološka
Suradnja s fair trade dobavljačimaVeze s duhanskom industrijom traju
Reputacija 4,2/5 u recenzijama potrošačaNedostatak transparentnosti u lancu opskrbe

Istina je da ocjena 4,2 od 5 među potrošačima ne dolazi bez razloga. Camel Active je izbjegavao veće korporativne skandale, što je danas prilično velik uspjeh. Njihova izvješća o održivom razvoju javno su dostupna.

Djeluju li društveno odgovorno? Nisu pioniri, ali napreduju. Nije to greenwashing, ali nisu ni uzor. Jednostavno solidna sredina u industriji koja se polako mijenja na bolje.

Camel Active Jakna

izvor: camelactive.com

Isplati li se odabrati Camel Active? Ključni zaključci i koraci

Sada kada znamo kako se Camel Active nosi s etikom i izgradnjom reputacije, vrijeme je za konačan odgovor – isplati li se u to ulagati?

Pripremio sam za tebe matricu najvažnijih argumenata:

PLUSMINUS
Provjerena kvaliteta materijala i izradeViša cijena od prosječnih casual brendova
Univerzalni stil – od ureda do vikendaOgraničena dostupnost u manjim mjestima
Rastuća popularnost i prepoznatljivostKonkurencija brze mode

Analitičari predviđaju rast brenda od 10-15% godišnje do 2030. godine. Zvuči obećavajuće, ali što to znači u praksi? Prije svega – stabilnost. Ne kupuješ odjeću od tvrtke koja bi sutra mogla nestati s tržišta. S druge strane, to može značiti i postepeni rast cijena.

Camel Active Muška odjeća

fot. camelactive.com

Ako si se odlučio za kupnju, obrati pažnju na ove ključne točke:

✔ Veličine – često se razlikuju od poljskih standarda

✔ Certifikati kvalitete na etiketi – znak ozbiljnog proizvođača

✔ Online promocije – ponekad razlika doseže 30-40%

✔ Politika povrata – posebno važno kod online kupovine

Istina je da nijedna recenzija ne može zamijeniti osobno iskustvo. Možeš pročitati tisuću mišljenja, ali tek kad obučeš jaknu ili hlače, osjetit ćeš odgovara li taj kroj tvojoj građi.

Moj savjet? Ne kupuj naslijepo preko interneta. Odi u trgovinu, isprobaj nekoliko veličina, vidi kako se osjećaš u toj odjeći. Tek onda mirno usporedi cijene – možda online pronađeš bolju ponudu.

Muška odjeća Camel Active

fot. camelactive.com

Ne dopusti da odluka o garderobi bude slučajna. Camel Active je pouzdan izbor, ali samo ako odgovara tvom životnom stilu i budžetu.

Provjeri na vlastitoj koži hoće li Camel Active ispuniti tvoja očekivanja!

Wolf

urednik brand & lifestyle

Luxury Blog