032C – što je to za brend i zašto izaziva toliko buke?

Jesi li ikada vidjela nekoga na zabavi u Varšavi u hoodici s logom 032C i pomislila “hm, odakle mi je to poznato”? Ili si možda primijetila taj natpis na Instagramu kod nekoga iz streetwear ekipe? To je berlinski brend koji već godinama izaziva senzaciju na spoju mode, umjetnosti i klupske glazbe – ali u Poljskoj i dalje ostaje svojevrsni tajni kod za upućene.
032C je hibrid koji je teško jednoznačno svrstati. S jedne strane, to je kulturni magazin s avangardnom estetikom, a s druge – modna kuća koja nudi odjeću inspiriranu techno scenom, post-streetwearom i berlinskim undergroundom. Brend djeluje globalno, pojavljuje se na leđima slavnih i u lookbookovima influencera iz cijelog svijeta, ali ga nećeš pronaći u svakom trgovačkom centru – što mu, paradoksalno, daje još više tajanstvenosti.
032C – koji je to modni brend o kojem priča cijeli svijet

foto: 032c.com
Zašto bi te to uopće trebalo zanimati? Jer 032C nije još jedan brend s masovnom distribucijom i predvidljivim dizajnom. To je kulturni fenomen koji spaja svijet mode s elektroničkom glazbom, suvremenom umjetnošću i urbanom subkulturom. U ovom članku provjerit ćemo tko je zapravo 032C, kako je iz berlinskog magazina izrastao u prepoznatljiv modni brend, što točno nudi, koliko sve to košta, koje kontroverze izaziva – i kamo ide dalje.
Tko je 032C? DNK, estetika i poslovni model brenda
032C nije samo još jedan streetwear brend iz Berlina – to je hibrid čiji DNK leži negdje između techno kluba, galerije suvremene umjetnosti i modne kuće. Nijemci znaju biti provokativni, a ovaj brend to dokazuje svakim novim dropom.
Hibrid između magazina i modne kuće
Što izdvaja 032C među stotinama drugih brendova? Svaka kolekcija izlazi paralelno s novim brojem magazina – dvaput godišnje. To nije slučajnost. Magazin (izlazi od 2001. godine) donosi eseje, fotografije, manifeste; odjeća je fizički nastavak istih ideja. Kupuješ jaknu, ali dobivaš dio kulture. Brend spaja luksuz s undergroundom – pozicionira se kao premium, ali nije za svakoga. Namijenjen je svjesnim ljudima, a ne “hypebeastovima” koji jure za svakim trendom.

fot. 032c.com
Estetika 032C: techno, fetiš i high-tech
Vizualno? Minimalizam s provokacijom. Oversize krojevi, lateks, veganska koža, asimetrija – sve podsjeća na tehno-fetišističku estetiku berlinskih klubova. High-tech se ovdje susreće s fetišem, a rezultat izgleda kao nešto između Balenciage i outfita za Berghain. Kategorije proizvoda su uglavnom:
- unisex odjeća (bomber jakne, cargo hlače, topovi, haljine)
- dodaci (torbice za pojas, kape, sunčane naočale)
- limitirane suradnje s drugim brendovima i dizajnerima
Ovo nije tipičan “post-streetwear” – prije bi se moglo reći da je to avangarda s uličnim korijenima. Ali kako je 032C došao do takve pozicije?

fot. 032c.com
Od berlinskog zina do globalnog brenda – priča o 032C
032C nije započeo s kolekcijom odjeće niti revijama u Parizu. Na početku je postojao tiskani magazin, nekoliko ljudi i Berlin neposredno nakon prijelaza tisućljeća – grad prepun napuštenih tvornica, techno klubova i energije koju još nitko nije znao imenovati.
2001: rođenje berlinskog zina
Marta Acevedo i Tina Lycke osnovale su 032C 2001. godine kao nišni kulturni časopis – spoj reportaže, fotografije i eseja. Naziv? Temperatura ljudskog tijela u stupnjevima Celzijusa (32°C). Simbolika je bila jednostavna: sve što je ljudsko, originalno, živo. U prvim godinama magazin je kružio uglavnom berlinskom underground scenom – techno, umjetnost, post-punk – ali već oko 2005.-2007. počeo je stizati u Pariz, London, New York. Suradnje s Juergenom Tellerom, Rickom Owensom i kasnije Virgilem Ablohom učvrstile su status “biblije nove avangarde”.
Od časopisa do modnog brenda
Prve majice i dukse pojavile su se negdje oko 2014.-2015. – limitirane, često s grafikama koje su referenca na naslovnice magazina. No prava stalna odjevna linija pokrenuta je 2016. Proizvodnja od samog početka u Europi: Njemačka, Portugal, Italija. Godine 2016. otvorili su flagship store u Berlin-Mitte, a godinu kasnije – showroom u Parizu.
Ekspanzija se ubrzala: A$AP Rocky, Bella Hadid u duksi 032C na Instagramu, kapsula s Balenciagom 2021., revije na Paris Fashion Weeku. Pandemija? Digitalni zaokret – NFT, digitalni editorijali kao tokeni, e-commerce na steroidima. Danas je to punokrvni globalni brand koji i dalje izdaje magazin, ali prije svega prodaje odjeću.
Što nudi 032C? Proizvodi, cijene i gdje kupiti
032C nije samo brend s logiranim majicama – nudi kompletnu liniju odjeće i dodataka, od tech-wear jakni, preko cargo hlača, do limitiranih tenisica. Ponuda je široka, ali uvijek s istim karakterom: oversized krojevi, provokativni printovi i premium materijali. Pitanje glasi: što zapravo možeš kupiti i koliko to košta?

fot. 032c.com
Što šije 032C?
U katalogu ćeš pronaći sve što čini suvremeni premium streetwear:
- T-shirtovi i majice dugih rukava s prepoznatljivim printovima (“Totem”, “System” itd.)
- Hudice i bomber jakne
- Jakne – od laganih vjetrovki do pernatih modela s GORE‑TEX-om
- Cargo hlače, joggeri i široke traperice
- Haljine, topovi, bodiji (ženska linija često s lateksom ili veganskom kožom)
- Dodaci: torbice za pojas, kape, naočale, pa čak i nakit
- Suradnje: najpoznatije su tenisice “032C Disruptor” nastale u partnerstvu sa Salomonom – hibridne cipele s 3D-printanim detaljima
Koliko košta 032C i gdje ga kupiti?
Cijene se kreću u višim sferama streetweara:
| Kategorija | Približna cijena |
|---|---|
| T‑shirt | 250-400 € |
| Hlače | 500-900 € |
| Jakna | 800-1 500 € |
| Statement piece | >2 000 € |
Kupit ćeš ih putem službene online trgovine (032c.com), na platformama kao što su SSENSE, Mytheresa, Antonioli ili Dover Street Market. Offline: flagship u Berlinu, multibrand butici u metropolama i od svibnja 2025. trgovina u Šangaju.

fot. 032c.com
Kvaliteta, materijali i veličine
Veličine su unisex XS-XXL, ali krojevi su izrazito oversize – jakna veličine M može imati opseg prsa oko 120 cm, zato uvijek provjeri mjere prije narudžbe. 70 % proizvodnje odvija se u Europi (Portugal, Italija), a preostalih 30 % u Aziji (uglavnom Južna Koreja, tech-fabrics). Materijali? Cordura, GORE‑TEX, lateks, veganska koža, a ponekad čak i 3D-printani detalji. Ulaganje je značajno, ali izrada je na razini luksuznih maison’a – i da, mišljenja tržišta su podijeljena.
Kult ili prenapuhani hype? Imidž i kontroverze 032C
Oko 032C kruži jednako mnogo oduševljenja koliko i kritika – i upravo ta podijeljenost mišljenja buduje mit brenda. S jedne strane, Vogue oglašava da je brend “revolucionirao streetwear, učinivši ga intelektualnim”, dok ga Business of Fashion izravno naziva “predloškom za medijske brendove”. S druge strane, Highsnobiety i komentari s Reddita govore o “snobovskoj cijeni za hype” i o “fast fashionu prerušenu u avangardu”.
Zašto modna industrija voli 032C?
Za stručnjake, 032C je dokaz da može postojati brend koji spaja filozofiju, umjetnost i odjeću u jedan organizam. Magazin – koji navodno generira oko 40 % prihoda cijele tvrtke zahvaljujući pretplatama i pretplati – i dalje piše o trendovima na esejistički, nekomercijalan način. To jača imidž “misaonog brenda” koji se ne natječe s fast fashionom, već gradi dugoročan diskurs.
Optužbe: hype, cijene i održivost
Ali za mnoge potrošače 032C je jednostavno precijenjeni hype. Prosječna ocjena na Trustpilotu kreće se oko 3,8/5 – kupci se žale na kvalitetu šavova, duge rokove isporuke iz Azije i “nimalo eko uz eko imidž”. Kritike pogađaju i kontroverze:
- “Porn Issue” (2019) – optužbe za seksualizaciju i iskorištavanje modela tijekom foto sessiona.
- “032C Fetish Night” (2023) – zabava u Berlinu, optuživana za promoviranje BDSM-a u mainstreamu bez konteksta.
- Održivost – uvoz iz Azije uz istovremeni “slow fashion” branding.
Kulturni utjecaj unatoč kontroverzama
Unatoč svemu, 032C ima stvaran utjecaj: body positivity, ne-binarno određivanje veličina, prisutnost u muzejima, partnerstvo s Berghainom. To je brend koji zaista pokreće berlinsku modnu industriju i raspravu o modi kao umjetnosti. Balansira na granici između kulta i prenapuhanosti – i čini se da je upravo to održava na životu.
032C sutrašnjice – kako mudro pristupiti ovom brendu
032C ulazi u budućnost s mnogim ambicioznim planovima, ali ta budućnost nije bez rizika. Brend već sada eksperimentira s nosivom tehnologijom za metaverse, printovima dizajniranim uz pomoć AI i bio-tkaninama – prognoze govore da bi do 2030. čak polovica prodaje mogla obuhvaćati digitalne blizance proizvoda. Zvuči futuristički? Jer i jest. Ali to nije samo znanstvena fantastika – to je stvarna poslovna strategija.

fot. 032c.com
Kako će 032C izgledati za nekoliko godina?
Geografska ekspanzija je sljedeći korak: 2025. otvara se trgovina u Šangaju, a azijska tržišta trebala bi donijeti rast prodaje od oko 30 %. Paralelno se razvija i eco‑luxury segment – trenutno 25-30 % materijala dolazi iz reciklaže (GRS certifikati), a brend sudjeluje u EU Fashion Pactu. I beauty segment: mirisi, kozmetika – 032C želi biti ne samo odjeća, već i način života. Konkurencija je jaka (Marine Serre, Ottolinger), a tržište avangarde može se zasititi. Hype također može zamoriti, ako ne bude sadržaja.
Filtriraj marketinške poruke. 032C je alat za razmišljanje o budućnosti mode – ne samo logo za nošenje.
Mass MI
red








Ostavite komentar