Sylwia Gorak – ”u umjetnosti su mi važni apsolutna sloboda i bezvremenost”
Danas intervju s umjetnikom koji je buntovan, nekonvencionalan i nevjerojatno svjestan onoga što je današnje slikarstvo. Sylwia Gorak je jedinstvena osoba koja stvara vrhunsku umjetnost. To su slike o neobuzdanoj prirodi, slobodi i slobodi kista! Molimo pročitajte članak.
Kako ćete nazvati svoj rad?
Teško mi je to definirati. Diplomirala sam performans i konceptualnu umjetnost i još uvijek se uglavnom bavim tim područjem (plus vokal). Ujedno, slikanje i crtanje su moje osnovne svakodnevne aktivnosti, o čemu zapravo ne razmišljam slika bit će apstraktna, figurativna, sinestetička ili oslikana tradicionalnom renesansnom tehnikom glazure. Ovo su samo mnogi načini koje koristim da dobijem poruku koju želim. Često koristim postojeće tehnike i stilove poput DJ-a, ponekad kreiram svoje. Sve ovisi o konkretnom konceptu. Stoga ne volim imenovati niti ograničavati kreativnost.
Je li to fascinacija prirodom ili priroda u krivom zrcalu?
Odnos s prirodom je najvažniji odnos u životu svakog bića. Nažalost, u današnje vrijeme to ne mogu svi shvatiti. Taj odnos slavim i osjećam kroz život i svaki dan. To je vrlo svjestan proces i vrlo kreativan. Većina mojih slika proizlazi iz duboke povezanosti s prirodom i njezina su manifestacija.
Što u vašoj umjetnosti ruši slikarske konvencije?
Možda je to nedostatak strogih pravila, specifičnosti, imena i zadataka. U umjetnosti mi je bitna apsolutna sloboda i bezvremenost. Ne zanimaju me moda, trendovi niti aktualne teme.
Kada ste osjetili da će slikanje imati glavnu ulogu u vašem životu?
Vjerojatno nakon završene Akademije likovnih umjetnosti. Napokon sam mogao slikati što god sam htio, bez ispravaka i ocjena.
Koji je najbolji način da dođete do nadrealnih ideja?
spavanje.
najbolje radim s bojama…..
ulje. Nafta je moja stvar, ponekad se pitam o ovom briljantnom izumu. Uljane boje sadrže cijeli vidljivi svijet. Mogu bolje od fotografije prikazati stvarnost, a mogu i materijalizirati druge svjetove i apstraktne ideje.
Volim li velike ili male formate?
Svaki
Čovjek i priroda pojavljuju se u vašim djelima, što na vas više utječe?
Naravno, priroda, priroda.
Recite nam svoje iskustvo s umjetnošću u inozemstvu, po čemu se ona razlikuje od domaćeg tržišta?
Živio sam u New Yorku nekoliko godina. Imao sam i američku stipendiju u New Yorku i San Franciscu. Osim toga, švicarske i njemačke stipendije. Izložbe i govori u Londonu, Japanu, Kini, Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Finskoj, Meksiku, Austriji, Indoneziji, Ukrajini, Litvi, Kanadi, Švicarskoj, Njemačkoj, Turskoj, Indiji. Sudjelovanje na međunarodnim sajmovima umjetnosti u Vilniusu, Kanadi i Njemačkoj. Svako je tržište umjetninama drugačije, ovisi o zemlji. Gdje ljudi imaju više novca, kupe sliku koja im se jednostavno sviđa. U Poljskoj ljudi često kupuju ono o čemu čitaju u novinama ili što im savjetuje galerija. Boje se sami izabrati:)
Koji je Vaš cilj u Vašem profesionalnom životu?
Cilj je proces. Proces stvaranja. Kontemplacija kroz sliku.
U kojim interijerima biste voljeli vidjeti svoju umjetnost?
Moje slike pristaju uz svaki interijer. Lijepo izgledaju u suvremenoj i minimalističkoj arhitekturi, ali i u povijesnoj. Svoju sam sliku vidio u klasicističkoj palači s elementima saksonskog rokokoa iu art deco hotelu, u privatnim kućama iz 1980-ih i u starim rezidencijama. Također izgledaju dobro u interijerima tvornica i ureda.
Kojom temom se nikada nećete pozabaviti?
U umjetnosti ne volim političke i seksualne teme, ne volim ni trivijalne teme. Iako ponekad slikam aktove, posebno muške, po određenim živim modelima
O čemu pišete u CLAM Magazine Paris?
CLAM Magazine Paris vodi niz intervjua s umjetnicima i poznatim filmskim glumcima (kao što su Isabelle Huppert, David Lynch) o određenim temama. Dao sam nekoliko intervjui-članci o temi “Sreća” – što mi znači, “Iskustvo”, “Svježina” i slične teme. Pisao sam uglavnom u kontekstu umjetnosti i iskustava tijekom putovanja. Također svake godine preporučujem nekoliko poljskih umjetnika za izlaganje u časopisa, kao i poljskih kolekcionara.U planu je cijeli broj o poljskoj umjetnosti.
Je li slikanje bijeg u drugi svijet?
Nije baš bijeg, jer zapravo nemam od čega bježati. Jedina iznimka je progresivna degradacija okoliša, sječa drveća i šuma. To svakako utječe na moj rad i slikanje je često pokušaj oslobađanja od stresa koji je uz to povezan. Štoviše, slikanje je prije divljenje svijetu, njegovo promišljanje, analiza i sinteza fenomena.
Najbolje vrijeme za stvaranje dobre umjetnosti?
Slikam samo na dnevnom svjetlu.
Kako živjeti u skladu s umjetnošću i sivom stvarnošću?
Kupi sebi sliku:)
Hvala na inspirativnom i zanimljivom intervjuu! Želim vam puno sreće u galeriji Luksuzni proizvodi i sve uspjehe u vašem profesionalnom životu.
Ostavite komentar