povijest marke gucci 1
Fotografija www.gucci.com

Njihov je logo trenutno jedan od najprepoznatljivijih simbola diljem svijeta. Ali sama povijesti marke Gucci, sinonim je za bogatstvo, eleganciju i bezvremensku ljepotu. Nema sumnje zašto tvrtka duguje toliko kupaca iz gotovo svih kutaka svijeta.

Talijanska modna kuća nudi najkvalitetnije kolekcije odjeće i dodataka, ručno šivanih u Italiji. Sofisticiranost, suptilnost i jedinstvena estetika proizvoda već više od sto godina grade dobro ime tvrtke.

Dakle, unatoč brojnim skandalima oko imena Gucci i krizama unutar obitelji, koje su tvrtku umalo dovele do bankrota, danas se čini da je njena pozicija netaknuta. Gucci nije samo kreativna snaga u modnoj industriji, već i odgovara na aktualna događanja od međunarodnog značaja. No kako je zapravo izgledao put brenda do vrha?

Povijest marke Gucci – tko stoji iza carstva talijanske modne kuće?

Početak brenda je osoba Guccio Gucci. Sin firentinskog trgovca, mladost je proveo dodatno zarađujući u ujakovoj tvornici za proizvodnju slamnatih šešira. Ubrzo je, prisiljen poslovnom krizom, odlučio potražiti sreću u Londonu. Tamo je prvi put iskusio luksuz u ekskluzivnom hotelu Savoy, gdje se javio na natječaj za posao portira.

Prvo je dobio otkaz bez otkaznog roka, ali nakon nekog vremena i mnogo lekcija jezika uspio je dobiti posao perača suđa. No, nakon samo pola godine unaprijeđen je u hotelskog portira. Guccio je bio zgodan, lijepo odjeven i iznimno šarmantan, što je vrlo brzo privuklo bogate putnike. Iako je sam rad u hotelu bio prilično skroman, on je postao izvor inspiracije budućem dizajneru.

kako je nastao brend Gucci
Fotografija: https://www.grailed.com

Sve je počelo sa šeširima i torbama

Gucci je provodio sate promatrajući muškarce u elegantnim odijelima i žene preplavljene luksuzom, i osjećao se ushićeno. Ipak, najviše su ga se dojmile razne torbe, kutije za šešire i kovčezi s inicijalima. Tada je planirao otvoriti vlastiti dućan s kožnom galanterijom.

Nakon četiri godine rada u Engleskoj, Gucci se vratio u domovinu. Tamo se zaljubio u Aidu Calveliju i ubrzo se par vjenčao. Neposredno prije nego što je počeo raditi na ostvarenju svog cilja, počeo je rat i regrutiran je u vojsku. I povijest marke Gucci možda bi se odvijala drugačije da nije bilo neke druge tvornice…

Franzi epizoda

Nakon što je završeno bio je zaposlen u milanskoj tvrtki Franzi, koja se bavi proizvodnjom luksuzne kožne galanterije. I upravo je tamo stekao potrebna znanja o tome kako samostalno upravljati tvrtkom. Tada je uistinu bio spreman provesti plan u djelo.

I tako je 1921. godine otvorena prva trgovina pod imenom Gucci na broju sedam na Via della Vigna Nuova u Firenci. Uz to je nastao i prvi, ali ne i posljednji logo brenda – silueta dječaka u livreji i kapici s koferom u jednoj i ručnom torbom u drugoj ruci. “House of Gucci” postaje mala, zapravo samostalna tvrtka.

Guccijevo višegeneracijsko modno poslovanje

Guccio je imao petero djece: kćer Grimaldu i četiri sina – Enza (umro u djetinjstvu), Alda, Vasca i Rodolfa. Posvojio je i izvanbračnog sina svoje supruge, Uga, iako očito nikada nisu bili bliski. Njegov apsolutni favorit bio je njegov najstariji sin Aldo, kojeg je vidio kao budućeg nasljednika tvrtke.

Godine 1938. Aldo je nagovorio svog oca da otvori drugi butik u Rimu. Gucci postaje obiteljska tvrtka i sa sjedištem sada iu glavnom gradu postupno stječe popularnost. 14 godina kasnije, neposredno prije svoje smrti, Guccio svjedoči stvaranju prve trgovine izvan Italije. Butik u New Yorku značajno doprinosi rastu dobiti.

gucci priča
Fotografija: https://www.grailed.com

Poznati glumci i Gucci

Dvije godine kasnije, Gucci izdaje proizvod koji tvrtku čini statusnim simbolom. Torba je izrađena od svinjske kože s ručkom od poliranog bambusa. Ovaj model proslavila je poznata švedska glumica Ingrid Bergman u filmu “Putovanje u Italiju”. Osim toga, u slično vrijeme uvedeno je numeriranje svih proizvoda, a promijenjen je i logo tog vremena – siromašnog dječaka s prtljagom zamijenio je veličanstveni vitez u oklopu. Sve to doprinosi sve većem interesu za Gucci.

Ubrzo oznaka GG postaje omiljena kod slavnih osoba, pa čak i kraljevskih obitelji (Elizabeta II. je s nestrpljenjem posjećivala Gucci butik u Firenci). Sljedećih 30 godina Aldo je dinamično razvijao svoje poslovanje, otvarajući butike u Los Angelesu, Tokiju i Hong Kongu. Čak ga je tadašnji predsjednik Kennedy imenovao prvim talijanskim modnim ambasadorom.

Žene su imale veliku ulogu u ovoj priči

Zanimljivo, u Aldovom životu, osim društva, uvijek je bilo mjesta i za žene. Unatoč braku s opernom pjevačicom Olwen Price, godinama kasnije u javnost je izašla Aldova afera s prodavačicom u jednom od Guccijevih dućana – lijepom Brunom Palombo. Kako su razvodi u Italiji legalni tek od 1974. godine, u strahu od skandala, par je 10 godina od medija skrivao postojanje svoje kćeri Patricije.

Unatoč skandalima u osobnom životu dizajnera, 1960-e bile su vrhunac za tvrtku. Zatim najveće filmske zvijezde – Grace Kelly i Rita Hayworth – posjećuju dućan u ulici Condotti. I zato je povijest brenda Gucci tako šarena i vrlo zanimljiva!

Sinonim za luksuz i međunarodnu slavu, Gucci

Proizvodi koje nudi Gucci postaju nevjerojatno poznati u cijelom svijetu. Logotip posljednji put mijenja oblik – pojednostavljen je u dva slova G koja se preklapaju. Osim samih dodataka, počele su se proizvoditi i poznate Gucci loaferice, a ubrzo i nakit. Aldu su tada u vođenju posla pomagala njegova tri sina – Paulo, Roberto i Giorgio.

Prvi problemi unutar Guccija pojavit će se 1970. Aldovi sinovi počinju postupno težiti samostalnosti u tvrtki. Prvi sukobi nastaju zbog pokušaja svakog brata da progura svoje ideje. Paulo je najviše željan promjena. On predlaže proširenje Guccija s brendom Gucci Plus, kada ta ideja propadne, zahtijeva stvaranje Paulo Guccija kao konkurentne tvrtke na tržištu. Ostali članovi obitelji to nailaze na otvoreno negodovanje.

Obiteljski problemi

Godine 1983. u Milanu je umro Aldov brat Rudolfo Gucci. Nakon njegove smrti, njegov sin Maurizio preuzima većinu udjela u tvrtki i postaje jedan od glavnih menadžera. S vremenom situacija izmiče kontroli i počinje šestogodišnja pravna bitka između Maurizija i Alda za potpuni nadzor nad Guccijevim carstvom. Novac postaje katalizator sukoba. Spor uzima maha.

Mauriziove ogromne dionice su zamrznute, a Aldo Gucci, optužen za poreznu pronevjeru 1986., odlazi u zatvor na Floridi, gdje provodi godinu dana. Maurizio, koji je jedva izbjegao zakon, tri godine kasnije bježi u Švicarsku. Godine 1989., nakon što se riješio konkurencije Alda, imenovan je predsjednikom Guccija.

Moda i financije

kako je osnovana tvrtka Gucci
Fotografija: https://bazaarvietnam.vn

Izvorna povijest marke Gucci nije tako šarena, budući da Mauriziovo upravljanje tvrtki donosi samo gubitke. Optužen je za nekompetentnost u upravljanju financijama i trošenje golemih svota novca na sjedišta u Firenci i Milanu.

Dobrobit tvrtke počinje se dovoditi u pitanje i budućnost carstva više nije izvjesna. Napominje se da su u godinama od 1991. do 1993. godine financije marke Gucci po prvi put bile u negativnom području, kao što pokazuje povijest marke Gucci. Situacija je postala pat-pozicija kada je 1987. godine arapska tvrtka Investcorp kupila dionice Paola, a zatim i Alda, koji je, zbog postupaka svojih nećaka, uklonjen iz upravljanja tvrtkom. Već 1993. Investcorp postaje jedini vlasnik Guccija.

Kao što pokazuje povijest marke Gucci, manje od dvije godine kasnije Maurizio je ubijen hicem iz vatrenog oružja, koji je u to vrijeme bio posljednji nasljednik dinastije Gucci koji je radio u tvrtki. Ispostavilo se da je naručitelj ubojstva njegova bivša supruga – Patrizia Reggiani, zvana crna udovica kuće Gucci. Motiv zločina je navodno bijes zbog gubitka bogatstva nakon razvoda i ljubomora zbog Maurizijeve nove veze. Zanimljivo je da se priče o ovom ubojstvu mogu vidjeti na ekranima u najnovijem biografskom filmu Ridleya Scotta, Kuća Gucci “.

Nova kvaliteta – novo poglavlje

Domenico de Sole postaje izvršni direktor Gucci grupe nakon Mauriziove smrti. Međutim, on nije nova osoba u tvrtki. Već 1980-ih radio je u odvjetničkom uredu, gdje je uspostavio suradnju s Guccijem i pomogao u restrukturiranju poduzeća. Potom je od 1984. izvršni direktor Gucci America. Godine 1994.-2004. bile su razdoblje ponovnog prosperiteta za tvrtku.

Tijekom svog mandata, De Sole je izveo brend iz bankrota i obnovio njegovu važnost na međunarodnoj sceni. Gucci ponovno postaje luksuzni konglomerat koji je uključivao Yves St. Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Stella McCartney i Sergio Rossi.

Od sada je sve prestižno povezano s poviješću marke Gucci

Dašak svježine u Gucci unosi Frida Giannini, koja je zaposlena 2004. godine. Uspješni modni dizajner dovodi Guccijeve revije na novu razinu. U isto vrijeme, Alessandro Michele, koji je na poziciji kreativnog direktora od siječnja 2015., redefinira luksuz s oznakom Gucci. Talijan promovira nadrealnu estetiku, iznenađujući publiku svakim predstavljanjem nove kolekcije.

Zbog toga se današnji Gucci povezuje s nevjerojatno točnom ravnotežom između ljepote i kontroverze. Trenutno Guccio Gucci S.p.A. je podružnica francuskog Kering holdinga koji okuplja proizvođače brendiranih proizvoda. Sve ukazuje na to da je Gucci nakon godina obiteljskih svađa napokon uplovio u mirnije vode.