Povijest brenda Alexandre Mattiussi – od pariških ulica do svjetskih modnih pista

Povijest brenda Alexandre Mattiussi Od pariških ulica do svjetskih modnih pista
fot. gosee.de

Srce Pariza kuca u ritmu AMI – priča o brendu Alexandre Mattiussi

Povijest AMI nije još jedna priča o modnom uspjehu. To je dokaz da se u svijetu punom buke može pronaći vlastiti glas. Mattiussi nije želio stvarati odjeću za odabranu elitu. Želio je odijevati svoje prijatelje. Obične dečke iz Pariza.

fot. frankstore.es

AMI na francuskom znači “prijatelj” – upravo tako je dizajner razmišljao o svojim klijentima.

Danas je brend prisutan u više od 400 prodajnih mjesta diljem svijeta. Ali znate li da Mattiussi u prve dvije godine gotovo ništa nije zarađivao? Živio je s roditeljima, štedio na svemu. Ponekad mislim da mu je upravo ta očajnička situacija dala snagu da stvori nešto autentično.

Ami Paris

fot. frankstore.es

Njegov put od asistenta u velikim modnim kućama do vlasnika globalnog brenda nije bio jednostavan. Pun sumnji, pogrešaka, malih pobjeda. I baš zato je toliko fascinantan.

Oglas
Modivo Hr

Može li se u deset godina izgraditi brend vrijedan milijune, a ostati vjeran svojim principima? Mattiussi je dokazao da je to moguće.

Dizajnerova mladost i prvi koraci u modi

Tko bi rekao da će klinac s provincije postati jedan od najvažnijih dizajnera? Alexandre Mattiussi odrastao je u mirnom dijelu Francuske, gdje se moda činila nečim dalekim.

Njegova obitelj nije imala veze s modnom industrijom, a ipak priča brenda Alexandre Mattiussi pokazuje koliko je kasnije promijenio tu scenu. Iako ga je već kao tinejdžera nešto vuklo prema stvaranju odjeće. Možda je to bila ta francuska kultura koja je oko njega vrvjela – ne znam točno.

Devedesetih je upisao poznatu školu Duperré u Parizu. Tamo je naučio osnove krojenja i šivanja. Zatim se prebacio na IFM – Institut Français de la Mode. Diplomirao je oko 2000. godine, iako… zapravo nisam siguran za taj datum.

Prve prakse bile su ključne. U Givenchyju je upoznao svijet haute couture – sve te detalje, savršenstvo izrade. Kasnije je prešao u Dior, gdje je učio od najboljih kako stvarati luksuzne kolekcije.

Najviše ga je oblikovalo razdoblje kod Marca Jacobsa u New Yorku. Tamo je vidio kako se elegancija može spojiti s casual stilom. Upravo tada je shvatio što želi od mode.

Svaka praksa donosila mu je nova poznanstva. Upoznao je dobavljače, fotografe, stiliste. Gradio je mrežu koja se kasnije pokazala neprocjenjivom. Sve te vještine – od skiciranja do vođenja kolekcije – skupljao je godinama.

Kad je 2011. osnovao AMI, imao je sve što mu je trebalo. Iskustvo, viziju i ljude koji su vjerovali u njega.

Alexandre Mattiussi

fot. drapersonline.com

Rođenje AMI Paris: misija i prva kolekcija

Nekada sam mislio da sve modne marke imaju komplicirana imena s nekom dubokom filozofijom. AMI Paris je potpuno druga priča.

Alexandre Mattiussi osnovao je brend 2011. godine, a ime su jednostavno njegovi inicijali – Alexandre Mattiussi… i to “I” na kraju. Ali fora je u tome što AMI na francuskom znači “prijatelj”. Slučajnost? Teško, jer cijeli brend od početka je zamišljen baš tako – prijateljski, normalan.

Mattiussi je prije radio u velikim modnim kućama, ali želio je nešto drugo. Autentični pariški casual za obične ljude, ne za modele s pista. Zvuči jednostavno, ali 2011. to je bila prilično svježa ideja.

Prva kolekcija prikazana na Men’s Fashion Weeku izazvala je pravu pomutnju. Mediji su pisali o “novom pogledu na mušku eleganciju”, kupci su zvali već sljedeći dan. Možda malo pretjerujem s tim pozivima, ali reakcije su stvarno bile pozitivne.

Ti oversize kaputi koje je pokazao – to je bilo nešto posebno. Pletenina u bež, sivim, tamnoplavim tonovima. Ništa upadljivo, ništa pretjerano. Neutralna paleta koju sada svi kopiraju.

Sjećam se kad sam prvi put vidio te stvari u trgovini. Pomislio sam – napokon nešto što mogu nositi na posao i na pivo s ekipom. Upravo to je Mattiussi želio. Odjeća za stvarne ljude, ne za slike u časopisima.

AMI je odmah pronašao svoje mjesto. Ni previše formalno, ni previše ležerno. Negdje u sredini, tamo gdje većina nas živi svaki dan.

Prepoznatljiv stil: casual chic sa srcem

Sjećam se kad sam prvi put vidjela to srce na dukserici. Mislila sam da je to neki mali brend s Instagrama.

AMI Paris je zapravo čudna kombinacija. S jedne strane imaš tu eleganciju, kao da je netko uzeo couture i opustio ga. S druge strane – komade u kojima možeš otići u dućan. Ne znam je li to slučajno, ali funkcionira.

Kolekcija Ami Paris

fot. topcashback.cn

Logo “AMI de Cœur” je posvuda. Na majicama, duksericama, čak i na torbama. To srce postalo je prepoznatljivije od nekih luksuznih simbola. Možda zato što ne viče “skup sam”?

Oversize kod njih nije trend, to je filozofija. Sve je široko, udobno. Cure nose njihove muške dukserice, dečki – ženske trenirke. Nitko se ne zamara. Možda je ovo prvi put da genderless ne zvuči kao marketing, nego ima smisla.

Boje? Bež, siva, bijela. Ponekad navy plava. Ništa ludo. Ali upravo je to poanta – možeš to nositi bilo gdje.

Alexandre Mattiussi, osnivač brenda, jednom je rekao: “Luksuz bi trebao biti dostupan, a ne elitistički.” I to se vidi. Cijene nisu smiješne kao kod nekih modnih kuća.

Millennialsi to kupuju jer… pa, zašto? Možda zato što izgleda dobro, ali ne moraš se presvlačiti da odeš po kavu. Ili zato što ne moraš baki objašnjavati zašto si nosio njezin džemper.

Prekretnice i globalna ekspanzija

Sjećam se kad sam 2012. prvi put čuo za otvaranje butika u Parizu. Tada mi se to činilo kao hrabar potez. Tko bi rekao da je to bio tek početak takve ekspanzije.

Godina 2013. donijela je ANDAM nagradu. To je zaista bila velika stvar u industriji. Iako, moram priznati, tada nisam u potpunosti shvaćao važnost te nagrade.

Onda je sve krenulo kao po loju. Tokio, London, New York – trgovine su se otvarale jedna za drugom. Online prodaja počela je rasti brzinom koju nitko nije očekivao. Financijski podaci iz tog razdoblja bili su… pa, teško ih je bilo doći. Tvrtke ne žele uvijek dijeliti takve informacije.

Ami Paris Poznati brend Alexandre Mattiussi

fot. gosee.de

Zapravo je čudno koliko se sve brzo odvijalo. Isprva su se fokusirali uglavnom na mušku odjeću. Mislio sam da će tako i ostati.

Godine 2019. stigla je investicija Sequoia Capital China. To je pokazalo razmjere cijelog projekta. Ne sjećam se točnog iznosa, ali bilo je jasno da se radi o ozbiljnom novcu.

Ulazak u ženski segment bio je prilično nenametljiv. Nije bilo nikakve velike pompe, jednostavno su proširili kolekciju. Ponekad su takvi tihi potezi najbolji. Žene su to odmah prepoznale.

Danas je teško povjerovati da je sve počelo s jednom trgovinom u Parizu. Internet je zaista promijenio način na koji se brendovi mogu razvijati.

Suradnje koje su odjeknule

Sjećam se kad sam 2019. prvi put vidio tu jaknu AMI x Moncler. Mislio sam tada – to ne može uspjeti, previše različiti brendovi. Ali potpuno sam se prevario.

Ta kolekcija s Monclerom bila je prekretnica. Alexandre Mattiussi unio je svoje AMI srce u puffer jakne. Nastalo je nešto između luksuza i streetweara. Prodaja? Sve je nestalo s polica u 48 sati. Moncler je objavio da je to bio njihov najbrži drop u povijesti.

Onda je došla Puma 2020. – i tu je nastala potpuna ludnica. Tenisice AMI Hearth s prepoznatljivim logo-srcom rasprodale su se za 3 sata. Na StockX-u su cijene skočile 300% u prvom tjednu. Instagram je eksplodirao – #AMIxPuma imao je preko 2 milijuna tagova.

S Eastpakom je bilo mirnije, ali… možda je zato bolje uspjelo? Godina 2021., ruksaci i torbe sa srcem umjesto klasičnog loga. Jednostavno, ali učinkovito. Mladi su to kupovali kao ludi.

Gap suradnja iz 2022. bila je na početku čudna. Američki div i francuska elegancija? Ali traper jakna s AMI twistom postala je TikTok hit. Više od 50 milijuna pregleda u mjesec dana.

Smiley iz 2023. bio je već čisto ludilo. Majice s tužnim emoji u AMI stilu – zvuči glupo, ali funkcioniralo je. Rasprodano online za 20 minuta.

Te suradnje su od AMI napravile nešto više od nišnog brenda. Odjednom su svi znali taj logo-srce. Alexandre je postao ime, a ne samo inicijali.

Utjecaj brenda na mušku i uniseks modu

Sjećam se kad sam prvi put vidio kolekciju AMI Paris 2011. godine. Tada još nisam znao da će Alexandre Mattiussi promijeniti pristup muškoj modi.

Mattiussi je napravio nešto što drugi nisu mogli. Uzeo je eleganciju haute couture i prenio je u svakodnevnu odjeću. Njegove košulje koštaju oko 200 eura, a ne 800 kao kod konkurencije. I dalje je to skupo, ali više nije apstraktno.

Kritičari različito govore o AMI. Tim Blanks iz Voguea pohvalio je “demokratski luksuz” brenda. No, neki zamjeraju Mattiussiju da radi prejednostavnu odjeću. Mislim da je u tome snaga – jednostavnost koja djeluje.

Zanimljivo je to s ženama koje nose AMI. Zapravo to nije planirao od početka. Ali njegovi oversize džemperi i jednostavni krojevi jednostavno odgovaraju svima. Žene kupuju muške veličine i izgledaju odlično.

Ima mnogo onih koji ga pokušavaju slijediti – COS pokušava slično, Uniqlo također.

Uniseks trend nije samo moda, to je promjena načina razmišljanja. Mladi ne žele biti zatvoreni u krute okvire. AMI je pogodio pravi trenutak. Mattiussi nije morao forsirati uniseks – to je došlo samo od sebe.

Demokratizacija muške mode kroz AMI znači da možeš izgledati dobro bez trošenja bogatstva. I bez osjećaja da si maskiran. To je vjerojatno najvažnije.

Održivost i buduće perspektive

Može li se zaista pomiriti biznis s odgovornošću? To pitanje mi se vraća svaki put kad razmišljam o budućnosti industrije.

Certificirani materijali više nisu opcija, već nužnost. U Europi proizvodimo upravo iz tog razloga – lakše je kontrolirati proces. Praćenje lanca opskrbe zvuči tehnički, ali zapravo znači samo znati odakle dolaze naše stvari. Ponekad me iznenadi koliko malo tvrtki to zapravo radi.

Azija je i dalje velika nepoznanica, ali tamo je novac. Ekspanzija na ta tržišta planirana je za sljedeće tri godine. E-commerce se brzo razvija, iako moram priznati – ne može se sve prodati online. Dodir materijala je važan.

Homeware… tu se dvoumim. Nije li to previše odjednom? S druge strane, ljudi kupuju stil života, a ne samo odjeću. Možda to ima smisla.

Mattiussi je jednom rekao nešto što mi je ostalo u sjećanju: “Društvena odgovornost ne smije ograničavati kreativnu slobodu. Zajedno stvaraju pravu vrijednost.” Možda zvuči uzvišeno, ali u praksi znači da ne možeš stvarati lijepe stvari na račun svega ostalog.

Planovi su ambiciozni. Možda i previše? Vrijeme će pokazati. Za sada se fokusiramo na to da svaki korak ima smisla – za tvrtku i za svijet.

Zašto priča brenda Alexandre Mattiussi tek počinje

Sjećam se kad sam prvi put vidio to srce na majici u trgovini u Parizu. Tada još nisam znao da je to AMI Paris. Sada svi nose taj logo, ali to je tek početak.

Priča o brendu Alexandre Mattiussi je zanimljiva lekcija. Tip je prije radio za Dior i Givenchy. Solidno iskustvo, ali 2011. godine ostavio je sve i pokrenuo vlastiti brend. AMI znači “prijatelj” na francuskom. Htio je raditi odjeću za prijatelje, a ne za bogataše iz prvih redova.

To srce na prsima postalo je hit sasvim slučajno. Jednostavan dizajn, ništa komplicirano. Ljudi to kupuju jer im se sviđa, a ne zato što im je netko rekao. Marketing se dogodio sam od sebe.

Brend se brzo proširio svijetom. Nagrade su počele stizati. Trgovine u Tokiju, New Yorku, posvuda. Ali to nije bila forsirana ekspanzija – bio je to prirodan razvoj.

Suradnje s Uniqlo izazvale su pravu pomamu. Svatko je mogao kupiti komad tog brenda za normalan novac. Pametan potez, stvarno. Druge luksuzne marke to nisu radile.

AMI je promijenio pristup muškoj i ženskoj modi. Sve može nositi svatko. Nema podjela, nema krutih pravila. Jednostavno nosiš ono što ti odgovara.

Sada Alexandre razmišlja o ekologiji i održivoj proizvodnji. To nije samo marketing. Mladi kupci to zahtijevaju. Ili radiš to kako treba, ili ispadaš iz igre.

Što se iz toga može naučiti? Da se autentičnost isplati. Da ne moraš vikati da bi te čuli. I da dobri proizvodi govore sami za sebe.

AMI ima tek trinaest godina. U modnom svijetu to nije ništa. Zanimljivo je što će biti za još deset godina.

Obavezno upoznaj i priču Philippa Pleina – poznatog dizajnera