Najbolji motor u Mercedesu S-klase – sveobuhvatan vodič

Najbolji motor u Mercedesu S klase Sveobuhvatni vodič
fot. caranddriver.com

Svaka peta premium limuzina koja izlazi iz salona u Europi upravo je Mercedes S-Class. Ova činjenica z 2024. godine ne bi trebala nikoga iznenaditi, ali postavlja pitanje koje se prije deset godina činilo jednostavnijim.

Danas odabir motora u S-Classu nije samo stvar osobnih preferencija. To je odluka koja će utjecati na naš novčanik, okoliš i svakodnevno iskustvo u godinama koje dolaze. A razlike među opcijama su ogromne.

Da to dočaramo – između prvog S-Classa iz 1991. godine i današnjih top verzija postoji više od 500 KS razlike u snazi. Zvuči kao znanstvena fantastika, zar ne? Ali to je samo vrh ledenog brijega. Tehnološki jaz odnosi se i na potrošnju, emisije, udobnost vožnje i trajnost.

Najbolji motor u Mercedesu S-klase – može li legendarni dizel danas konkurirati hibridu?

Uzmimo primjer. OM642 – onaj legendarni dizel koji je godinama pokretao tisuće S-klasa. Pouzdan kao švicarski sat. No, ima li danas šanse protiv hibrida S 580e kad je riječ o ekologiji? I trebamo li uopće razmišljati o tome kao o dvoboju?

Istina je da u 2025. godini više nije dovoljno gledati samo snagu ili potrošnju. Moramo uzeti u obzir tri ključna područja:

Oglas
Modivo Hr

Pouzdanost – jer S-klasa je ulaganje na desetljeća, a ne na nekoliko sezona

Performanse – i one mjerljive, i one koje se osjećaju svakodnevno

Ekologija – ne samo zbog trendova, već i zbog stvarnih troškova korištenja

Svaki od ovih aspekata danas ima drugačije značenje nego prije pet godina. Promijenili su se emisijski standardi, pojavile su se nove tehnologije, a tržište rabljenih automobila počelo je drukčije vrednovati pojedine pogone.

Zato vrijedi pogledati ovu priču od početka. Vidjeti kako su se motori u S-klasi razvijali i zašto su neki postali legendarni, dok su drugi brzo nestali iz ponude. To nam daje perspektivu za procjenu današnjih opcija.

Mercedes S Class

fot. mercedes-benz.co.nz

Naslijeđe pouzdanosti: najbolji klasični dizelaši i benzinci

Ponekad se pitam zašto neke S-klase voze kao sat i nakon 300 tisuća kilometara, dok druge već nakon sto zahtijevaju temeljite popravke. Sve to leži u naslijeđu konkretnih pogonskih jedinica.

Kronika pouzdanosti jasno pokazuje određene trendove.

GodinaKljučni motor i značajka
1974OM617 – “neuništivi” dizel
1991M119 5.0 V8 – benzinski klasik
1996OM606 – posljednji mehanički dizel
2002M113 5.0 – pouzdani V8 bez kompresora
2005OM642 – moderan V6 dizel
2005M272 – problematični V6 s lancem

Legendarni OM617 zapravo je inženjerski fenomen. Stuttgartski taksiji temeljeni na W126 redovito su prelazili milijun kilometara bez većih zahvata na motoru. Jedan od vozača ispričao mi je da je njegov Mercedes s tim dizelom prešao više od 1 200 000 km. Zamijenio je samo pumpe za ubrizgavanje i turbinu. Sve ostalo radilo je originalno.

“OM617 je još bio napravljen u vrijeme kada je Mercedes projektirao za 40 godina eksploatacije, a ne za 10” – kaže Hans Mueller, bivši inženjer iz odjela za dizelske motore.

Usporedba suvremenih dizelaša donosi zanimljive zaključke. OM606 s mehaničkim ubrizgavanjem ostaje praktički neuništiv, dok OM642 s common railom pokazuje drugačiji pristup. TÜV izvješće iz 2023. godine ipak potvrđuje pouzdanost ovog V6 motora – kvarovi ispod 2% nakon deset godina korištenja. To je zaista pristojan rezultat prema suvremenim standardima.

Kod benzinskih motora situacija je složenija. M113 5.0 V8 zaslužuje naziv neuništivog – atmosferski, bez kompliciranih sustava, s lijevanim čeličnim cilindrima. Trošak generalnog remonta kreće se oko 10.000 zlota.

Sasvim drugačija priča je s M272 V6. Taj motor ima temeljni konstruktivni nedostatak – rastezanje lanca razvoda. Problem se obično javlja između 150 i 200 tisuća kilometara. Popravak? Oko 25.000 zlota, jer je potrebno praktički rastaviti pola motora.

Vlasnici W221 s M272 dobro poznaju taj zvuk – karakteristično zveckanje pri pokretanju. To je znak da će novčanik uskoro biti lakši. Zato mnogi od nas radije traže primjerke s M113, iako su stariji.

Perspektiva dugovječnosti jasno pokazuje – Mercedes je nekad gradio motore za generacije. Suvremene snažne jedinice predstavljaju potpuno drugačiju filozofiju konstrukcije.

Mercedes S Class Motor

fot. oman.yallamotor.com

Snaga bez kompromisa: suvremeni V8 i V12 za entuzijaste

Kad S 63 AMG E Performance do stotke juri za 3,3 sekunde, osjetiš pravu snagu bez kompromisa. Upravo o toj kategoriji emocija govorimo kad raspravljamo o suvremenim V8 i V12 u S-klasi.

Srce ove zvijeri je M177 – 4,0-litreni V8 biturbo koji u najnovijoj verziji isporučuje 802 KS i nevjerojatnih 1.420 Nm okretnog momenta. Te brojke zvuče apstraktno, ali kad pritisneš papučicu gasa… E, tada shvatiš o čemu se radi. Mild-hybrid sustav od 48V ovdje nije zbog ekologije – to je čista podrška ubrzanju, koja eliminira turbo rupu.

Ali postoji i druga strana medalje. U Maybach S 680 radi ručno sastavljeni V12, gdje je jedan mehaničar odgovoran za cijelu jedinicu. To je već druga filozofija – ne sirova snaga, već baršunasta kultura rada. Taj 6,0-litreni motor razvija 630 KS, ali to čini toliko tiho i glatko da ponekad zaboraviš na njegovo postojanje.

MotorSnaga (KS)Moment (Nm)0-100 km/hPotrošnja (l/100 km)
M177 V8 biturbo8021 4203,3 s12-15
M176 V126301 0004,4 s18-20

Razlika u potrošnji je očita – V8 troši oko 12-15 litara, dok V12 treba 18-20 litara na sto kilometara. Ali budimo iskreni, tko kupuje takav auto razmišljajući o troškovima goriva?

Problem je negdje drugdje. Cijene tih strojeva počinju od 800 tisuća zlota, a emisije CO2 prelaze 300 g/km. Zbog toga sve više kupaca traži alternative koje spajaju snagu s većom društvenom prihvatljivošću.

Pravna ograničenja u Europi također ne pomažu. Neki gradovi već uvode zone u kojima će takvi motori imati ograničen pristup. Možda zato Mercedes sve više ulaže u hibridna rješenja kao kompromis između emocija i stvarnosti?

Mercedes S Class Blog

fot. thecarconnection.com

Održiva budućnost: plug-in hibridi i njihove prednosti

Ujutro ulazim u S 580e, spajam telefon i gledam na računalo – pokazuje 98 km električnog dometa. Do ureda imam 35 kilometara, pa se benzinski motor neće ni uključiti. Nekad sam mislio da su hibridi kompromis. Sada znam da su jednostavno – pametan izbor.

Pogonski sklop u S 580e ima zanimljivu priču. Tu je 3-litreni R6 s turbopunjačem plus električni motor skriven u automatskom mjenjaču. Zajedno daju 510 KS ukupne snage. Zvuči komplicirano, ali u praksi sve radi samo od sebe. Baterija ima 28,6 kWh – dovoljno za obećanih 100 kilometara vožnje na struju.

Što me najviše iznenadilo? Stvarna potrošnja goriva. Uz redovito punjenje trošimo 1-2 litre na 100 kilometara. Prijatelj ima dizelsku S-klasu i troši prosječno 6,5 litara. Razlika u troškovima? Po trenutnim cijenama to je oko 400 kuna mjesečno na 2000 km.

VarijantaPotrošnja gorivaEmisija CO2
S 580e (plug-in)1,2 l/100 km19 g/km
S 350d (dizel)6,5 l/100 km171 g/km
S 500 (benzin)8,9 l/100 km203 g/km

Savjet: Punite auto svaku noć – čak i iz obične kućne utičnice od 230V. Potpuno punjenje traje oko 5 sati, ali tko broji vrijeme dok spava?

Porezna strana također ima smisla. Emisije ispod 50 grama CO2 po kilometru znače značajne olakšice. Tvrtke mogu računati na amortizacijski odbitak do 20.000 zlota godišnje. To nije mali novac, pogotovo kad govorimo o autu vrijednom 600 tisuća.

Sjećam se kad mi se elektrifikacija povezivala s golfovima i malim gradskim autima. Mercedes je pokazao da se luksuz može pojačati odgovornošću. Sjediš u kožnim sjedalima s masažom, imaš Burmester zvuk, a istovremeno voziš gradom bez ispušnih plinova.

Naravno, sve ovisi o disciplini punjenja. Zaboravljivi će trošiti kao obični benzinac. Ali za one koji mogu održati režim – ovo stvarno funkcionira.

Sada je pitanje drugačije nego prije. Nije više hoćeš li izabrati hibrid, nego ima li uopće smisla kupovati išta drugo u ovoj klasi.

Koliko košta Mercedes S Class

fot. mercedesbenzofnovi.com

Kako odabrati najbolji motor za sebe – odluke za budućnost

Odabir motora za Klase S nije samo stvar ukusa – to je odluka koja će utjecati na godine korištenja. Mnogi od nas odgađaju je u nedogled, ali propisi se mijenjaju brže nego što mislimo.

Najbolje je pogledati to kroz prizmu tri glavna profila vozača:

Profil vozačaPrioritetPreporučeni motorObrazloženje
Poslovni vozačNiski troškovi održavanjaS 400dPovrh 30 000 km godišnje – dizel se brzo isplati
EntuzijastPerformanse i udobnostS 580V8 i dalje pruža jedinstven doživljaj vožnje
Ekološki osviještena osobaEmisija CO2S 580ePlug-in hibrid – električna vožnja u gradu
PragmatikUniverzalnostS 450Benzinski mild-hybrid je zlatna sredina

Ali pazite – automobilski krajolik se munjevito mijenja. Mercedes planira da će do 2030. polovica njihove prodaje biti električna. To nisu prazna obećanja. Istovremeno, Europska komisija može već 2035. uvesti zabranu registracije novih dizelaša.

Što to znači u praksi? Da bi današnji S 400d za deset godina mogao imati problema s preprodajom. S druge strane, tko zna hoće li električna infrastruktura pratiti te planove. Osobno bih se kladio na hibrida – to je sigurna oklada za budućnost.

Mercedes S 400d

fot. vcentrum.pl

Istina je da svaki motor iz Klase S ima svoje mjesto na tržištu. Dizel za vozače na duge relacije, benzinski V8 za ljubitelje klasike, hibrid za pragmatičare koji misle na budućnost.

Automobilska industrija prolazi kroz revoluciju usporedivu s prelaskom s konja na automobile prije sto godina. Možeš joj se opirati ili iskoristiti prijelazno razdoblje. Klasa S u svakoj verziji ostat će simbol luksuza – pitanje je samo kojim putem želiš dalje.

Mercedes Klasa S

fot. autoblog.com

Prekini s odgađanjem i donesi odluku sada.

Michael

urednik auto

Luxury Blog