Modni brend Off White – čiji je to brend?

Vlasnik modnog brenda Off White
Fot. vogue.de

U svijetu mode, gdje se granica između haute couture i uličnog stila sve više briše, nemoguće je ne spomenuti Off-White. Modni brend Off-White od samog početka izaziva emocije – spajajući urbanu sirovost s luksuznom završnom obradom, redefinirajući tako pojam streetweara. No, iza svakog logotipa stoji priča. Danas ćemo se upravo toj priči posvetiti: otkrit ćemo odakle potječe Off-White, tko njime upravlja i kakva je njegova budućnost nakon odlaska osnivača.

Modni brend Off White – vizija koja je promijenila lice ulične mode

Rođenje Off-Whitea 2012. godine nije bilo slučajno, već rezultat dugogodišnjeg sazrijevanja izuzetnog uma. Njezin osnivač, Virgil Abloh, prava je osebujna ličnost – inženjer s diplomom, DJ, umjetnik i dizajner koji nije imao formalno modno obrazovanje, ali posjedovao je nešto daleko vrednije: osjećaj za estetiku i sposobnost čitanja kulture. Prije nego što je stvorio vlastiti brend, stjecao je iskustvo kao umjetnički direktor uz Kanyea Westa. Upravo mu je suradnja na kreativnim projektima u sklopu DONDA-e (Westove kreativne agencije) otvorila vrata u svijet visoke mode. Već 2013. godine, samo godinu dana nakon osnutka Off-Whitea, njegovi su se dizajni počeli pojavljivati na pariškim pistama, stvarajući trendove i trasirajući nove putove u modi.

Modni brend Off White Izuzetna vizija
Fot. gq.com

Po čemu se modni brend Off-White isticao od samog početka? Bio je odgovor na promjenjive potrebe mladih potrošača – svjesnih, progresivnih, u potrazi za modom koja znači više od pukog “lijepog izgleda”. Abloh nije stvarao odjeću, on je stvarao kontekst – estetski i kulturni. Njegovi dizajni s prepoznatljivim navodnicima (npr. „SHOELACES” na vezicama ili „SCULPTURE” na torbama) postali su manifest pristupa modi kao društvenom komentaru.

Istovremeno, Off-White je postao pionir u spajanju svijeta luksuza s autentičnim street styleom. Umjesto da bira između jednog ili drugog, Abloh je odlučio povezati oba ekstrema. Koristio je visokokvalitetne materijale, ne odustajući od sirove forme. Stil brenda od samog početka bio je snažno grafički – isprepletene strelice, kose pruge, industrijska tipografija. Sve je to brzo ušlo u svijest modnih entuzijasta i postalo nova klasika streetweara, a ujedno i jedna od najluksuznijih modnih marki na svijetu.

Sudbina brenda nakon smrti Virgila Abloha

Smrt dizajnera u studenom 2021. bila je ogroman udarac ne samo za svijet mode, već i za kulturu općenito. Abloh, koji je imao samo 41 godinu, preminuo je nakon dvogodišnje, privatne borbe s rijetkim oblikom raka – angiosarkomom srca. Vijest o njegovoj smrti potresla je cijelu industriju. Dizajner koji se još nekoliko tjedana ranije pojavljivao u javnosti, preko noći je postao legenda. Mnogi su se tada prirodno zapitali: što će biti s Off-White? Može li brend, toliko snažno vezan uz jednu izražajnu osobnost, preživjeti bez svog osnivača?

Oglas
Modivo Hr
Modni brend Off White
Fot. vogue.globo.com

Odgovor je stigao brzo i bio je jasan signal da Off-White neće nestati s tržišta – naprotiv. Još prije Ablohovе smrti, u srpnju 2021. godine, francuski luksuzni div LVMH objavio je preuzimanje većinskog udjela u Off-White . Koncern je preuzeo 60% dionica brenda, dok je preostalih 40% ostalo u rukama Ablohove obitelji i njegove autorske tvrtke Virgil Abloh™. Ovaj potez nije bio slučajan. LVMH je godinama surađivao s Ablohom, osobito nakon što je 2018. imenovan umjetničkim direktorom muške linije Louis Vuitton . Preuzimanje Off-White bilo je strateški potez s ciljem osiguranja nasljeđa brenda, ali i otvaranja mogućnosti za njegov globalni rast i razvoj.

U praksi, to je značilo punu podršku nastavku Ablohove vizije uz očuvanje estetike, vizualnog jezika i duha stvaralaštva koji su bili ključ uspjeha Off-Whitea. LVMH, koji u svom portfelju ima brendove poput Dior, Givenchy, Celine, nije imao namjeru pretvoriti Off-White u još jednu „korporativnu” liniju. Cilj je bio zadržati autentičnost i bliskost s mladom, svjesnom zajednicom. Tako je nekoliko mjeseci nakon Ablohove smrti brend funkcionirao u svojevrsnom prijelaznom razdoblju. Kolekcije su nastajale na temelju već pripremljenih koncepata, s dizajnerskim timom koji je godinama surađivao s njim. Istovremeno se tražila osoba koja bi mogla preuzeti vodstvo i povesti Off-White u novo doba. Tko je dakle novi kreativni direktor brenda?

Objava novog kreativnog direktora

U veljači 2023. objavljeno je da novi umjetnički direktor modne marke Off-White postaje Ibrahim Kamara. Osoba jednako fascinantna i duboko ukorijenjena u suvremenoj kulturi. Kamara je rođen u Sijera Leoneu, odrastao u Gambiji, a zatim se preselio u London. Od najranijih lat isticao se ne samo osjećajem za stil, već i hrabrošću u pristupu temama identiteta u modi. Prije nego što je došao u Off-White, Kamara je bio poznat prvenstveno kao glavni urednik časopisa Dazed i nezavisni stilist koji je surađivao s najvećim imenima u industriji – od Burberry i Louis Vuitton, do Rihanne i Beyoncé.

Njegova estetika? Dubina kulture, hrabrost u dekonstrukciji normi i slavljenje različitosti. Izbor Kamare za nasljednika Abloha bio je stoga ne samo logičan, već i simboličan – nastavio je revoluciju koju je Abloh započeo. Od preuzimanja funkcije, Kamara unosi u brend novi vizualni jezik, pritom čuvajući njegove temelje: grafičku drskost, dijalog s mladom kulturom i sposobnost komentiranja stvarnosti. Njegove prve kolekcije za Off-White spajaju sirovu energiju s poetičnijom dimenzijom poruke. U njima se prepoznaju utjecaji afričke umjetnosti, postkolonijalne refleksije, ali i duboko poštovanje prema ideji „odjeće kao priče“.

U razgovorima s medijima Kamara naglašava da ne želi „zamijeniti” Abloha, već razvijati njegovu ostavštinu u duhu poštovanja prema uličnoj kulturi. Taj pristup osvojio je priznanje i struke, i vjernih obožavatelja brenda, koji s pažnjom prate novo poglavlje luksuznog brenda Off-White.

Kako izgledaju najnovije kolekcije modne marke Off White (1)
Fot. contrastmag.com