Louis Vuitton mikroskopska torbica
Sve češće u modnoj industriji vidimo brendove kako eksperimentiraju sa svojim proizvodima. Čujemo, među ostalim, o rekordnoj prodaji sada već poznatog Balenciaginog modela “Full Destroyed” – jednostavno par prljavih, iznošenih tenisica. Svjedoci smo kako se granice onoga što moda zapravo jest neprestano pomiču. Jedna od takvih inovacija koju smo nedavno imali prilike doživjeti je široka manje od 0,03 inča, mikroskopska Louis Vuitton torbica. Torba, iako kontroverzna u svom formatu, prodana je na aukciji za preko 60 tisuća dolara. Tako se u medijima ponovno rasplamsala rasprava o tome što je još uvijek fascinantan novitet, a što lažni marketinški trik?
Kreativni eksperiment
Louis Vuitton, u želji da stvori proizvod kakav dosad nije postojao, započeo je suradnju s američkom kreativnom tvrtkom poznatom po stvaranju nekonvencionalnih i inovativnih projekata. MSCHF, kako tvrtka koristi kraticu, u svojim aktivnostima spaja elemente umjetnosti, mode, pop kulture i tehnološke inovacije. Njihovi projekti često su provokativni i pokreću rasprave u medijskom svijetu. Jedan od najpoznatijih bio je projekt “Sveto pismo”. U sklopu nje grupa je kreirala limitiranu seriju sportskih cipela Nike Air Max 97. Cipele su se od klasičnog modela razlikovale samo po tome što su na potplatima bile zalijepljene stranice Biblije.
Odabir ovog umjetničkog kolektiva nedvojbeno je zanimljiv potez luksuzne modne kuće. Kevin Wiesner, kreativni direktor MSCHF-a, sam je izjavio da “torbu” smatra “zabavan objekt jer dolazi od nečeg strogo funkcionalnog”. Brend objašnjava da je želio promijeniti tradicionalni koncept torbice i svesti je na funkciju nakita. Zapravo, mikroskopska veličina Louis Vuitton torbe podsjeća na nakit, no što je s njezinom funkcionalnošću?
Louis Vuitton mikroskopska torba – kakav je bio proces njezina stvaranja?
Grupa MSCHF nazvala je svoju kreaciju “Mikroskopska torbica” (Luis Vuitton microscopic handbag), tvrdi da je dovoljno uska da prođe kroz ušicu igle i manja je od zrna morske soli. Jedva vidljiva ljudskom oku, fluorescentna žuto-zelena torba bazirana je na popularnom Louis Vuitton dizajnu, poznatoj OnTheGo torbi. Napravljen je pomoću dvofotonske polimerizacije, proizvodne tehnologije koja se koristi za 3D ispis plastičnih dijelova na mikroskali. Posebno se prodavala zajedno s mikroskopom opremljenim digitalnim zaslonom, kroz koji se torba mogla vidjeti u nešto većem formatu. Tek tada se na njegovoj površini pojavio karakterističan monogram “LV”.
Sam model torbe “OnTheGo” ima strukturu tote baga, odnosno velike torbe koja se nosi na ramenu. Karakterizira ga pravokutnog oblika i izrađene od visokokvalitetne kože ili materijala s monogramom marke Louis Vuitton. Torba ima prostrani glavni pretinac koji se zatvara patentnim zatvaračem i često ima unutarnje džepove koji pomažu organizirati sadržaj. Omiljen je zbog svojeg kapaciteta, stilskog dizajna i prepoznatljivih detalja brenda Louis Vuitton kao npr. karakteristični monogrami, Damier uzorci ili detalji od prirodne kože.
Mala torba, velika cijena
Torba ‘OnTheGo’ trenutno se u punoj veličini prodaje za između 3100 i 4300 dolara. Međutim, njegova mikroskopska verzija, stavljena na dražbu od strane Joopiter, online aukcijska kuća koju je osnovao Pharrell Williams, prodan je za 63.750 dolara. Razlika u cijeni izazvala je pravu buru na internetu. Korisnici interneta bili su ogorčeni apsurdnim iznosom za tako nepraktičnu stvar te su u medijima iznijeli nepovoljna mišljenja o najnovijem konceptu modne kuće.
“Kako nekada funkcionalan predmet kao što je torbica postaje sve manji i manji, njegov status kao predmeta postaje sve apstraktniji sve dok ne postane isključivo robna marka. Prethodne male kožne torbice i dalje su zahtijevale ruku da ih se nosi – postale su nefunkcionalne, neprikladne za svog “korisnika”. Microscopic Handbag vodi ovo do logičnog kraja. Praktičan predmet sveden je na nakit i sva njegova navodna funkcija ispari; u slučaju luksuznih predmeta, korisnost pripada anđelima” – napisao je brend kao odgovor na sve negativne komentare o novom proizvodu.
Čini se da je mikroskopska vrećica naklon inovacijama i tehnološkim novitetima. Zasigurno je postao predmet žustre rasprave o funkcionalnosti mode, koja traje već duže vrijeme. Možda Louis Vuitton ovim proizvodom želi pokazati da se granica između onoga što je moderno pomiče zajedno s preferencijama potrošača. I konačno, netko je kupio ovu malenu torbu i platio je pozamašnu svotu novca.
Ostavite komentar