Kultura korištenja držača posjetnica
Poslovni bonton je čist savoir-vivre odnosi između ljudi koji dijele zajedničke interese. Kultura korištenja posjetnica seže u 15. stoljeće, kada su se pojavile prve ručno izrađene posjetnice. U Europi su posjetnice postale popularne u moderno doba, u Francuskoj za vrijeme vladavine Luja XIV., gdje su bile atribut aristokracije.
Korištenje posjetnica i držača posjetnica poslovna je kultura, što je širok pojam koji se odnosi na ljudsko ponašanje u poslovnim situacijama. Danas je to element poslovne promocije. Obuhvaća načela i primjereno ponašanje u društvenom životu i primjenu tih načela u široko shvaćenom profesionalnom životu.
Etiketa razmjene posjetnica
Umijeće razmjene posjetnica je svijest o kulturnim razlikama i običajima tržišta na kojem želimo promovirati svoje poslovanje. Upoznavanje s njima zasigurno će nam olakšati snalaženje u međunarodnom poslovnom okruženju. Imajući ih na umu, odabiremo odgovarajući stil komunikacije, koji se može mijenjati ovisno o tome s kim razgovaramo. Korištenje držača za posjetnice elegantan je alat za izgradnju brenda i element je ostavljanja dobrog prvog dojma na primatelja prilikom predaje vaše posjetnice.
Poslovni bonton uključuje tri načina da kažete kada dati posjetnicu:
– na početku sastanka,
– tijekom sastanka,
– na kraju sastanka.
Na što obratiti pozornost prilikom razmjene posjetnica:
- Posjetnicu predajemo čitko kako bi je primatelj mogao ispravno pročitati.
- Ne tražimo dodatne podatke koji nisu na posjetnici, nedostatak podataka kada osoba koja ih daje ne ponudi da ih dopuni, nije u dobrom tonu.
- Mi ne dijelimo posjetnice nekoj višoj osobi, samo čekamo inicijativu za presedan.
- Suzdržavamo se od komentara, čak i ako smatramo da smo dobili krajnje neatraktivnu posjetnicu.
- Prilikom razmjene posjetnica bitna je diskrecija, jer to nije aktivnost koja zahtijeva razmetljive geste, već zahvalu i pažnju. Poštovanje prema sugovorniku koji nam daje posjetnicu iskazujemo tako da karticu kratko pogledamo, a zatim je stavimo u držač posjetnice.
- U nekim je kulturama davanje posjetnica ritual. U Aziji se posebna važnost pridaje razmjeni elegantnih kartonskih kutija. U njihovoj kulturi važno je davanje i primanje posjetnice u dvije ruke, dodatno u kombinaciji s mašnom.
- Ako dobijete jednostavnu, klasičnu posjetnicu, lišenu opširnih informacija ili reklamnih slogana, dobar način da je zapamtite je da uključite rukom pisane bilješke o osobi i instituciji koju predstavlja prije nego što primljene kartice stavite u držač posjetnica.
- Dok jedemo za stolom, ne pokazujemo se i ne razmjenjujemo posjetnice, ako se susret odvija uz osvježenje, aperitiv će biti dobar trenutak.
- Vizitka je vrlo bitan element prestiža i brige za imidž osobe koja poštuje svoje poslovne partnere. Držač posjetnica dolazi u dvije vrste: mala torbica za vlastite posjetnice i “book” verzija za posjetnice primljene od drugih. Prvi je posebno koristan jer ga možemo nositi sa sobom, što nam omogućuje da zaštitimo posjetnice od oštećenja, a uz to ih uvijek imamo u zalihama.
- Ako tijekom sastanka privremeno pohranimo u takav držač posjetnice posjetnice primljene od drugih, trebamo ih odmah nakon sastanka staviti na odgovarajuće mjesto, jer se možemo izložiti riziku da je sljedeći put damo kao svoju.
Povijest posjetnica i držača posjetnica
U 15. stoljeću u Kini posjetnice su se kaligrafski ispisivale na svilenom ili rižinom papiru. U ranim danima kada su ih dijelili, srednjovjekovni službenici bili su obavezni koristiti papirnate kutije s njihovim podacima. Povijest poslovnih kartica u Europi najvjerojatnije počinje tako što je pomorski putnik Marko Polo donio ideju za ovaj običaj koji je postajao sve popularniji u Francuskoj i Italiji.
Isprva su se koristile u aristokratskim krugovima kao posjetnice i za najavu posjeta slanjem glasnika s posjetnicom. Po dolasku gospođa je bila dužna domaćici predati svoju posjetnicu.
Posjetnice su se izrađivale na bijelom kartonu, s rukom ispisanim imenom i prezimenom i često ukrašene crtežom naručenim od umjetnika ili drugim oblikom grafike. Izrada posjetnice s fotografijom bila je skupa. Bio je pionir fotografskih posjetnica u Francuskoj André Adolphe Eugène Disdéri. Povijest izrade posjetnica također je vezana uz tisak. U Njemačkoj su se u 18. stoljeću vizitke izrađivale u različitim tehnikama:
-pomak
-kromolitografija
-drvorez
-litografija
-fotografija
Reklamne posjetnice počeo se koristiti krajem 19. stoljeća u SAD-u a zatim je marketinški aspekt korištenja posjetnice postao važniji. Pogledajte što trgovina nudi u tom pogledu Luksuzni proizvodi.
Poslovni pribor
Prvi dojam na izvođača često određuje uspješan završetak transakcije, zbog čega je prisutnost u poslovnom svijetu tako važna. Počevši od držača posjetnica i posjetnica, do uredski pribor i savoir vivre. Profesionalni ured je višenamjenska prostorija koja mora biti reprezentativna i funkcionalna u isto vrijeme. Prilikom odabira predmeta za ured, obratite pozornost na dosljednost poruke koju želite prenijeti elementima svoje slike.
Korištenje poslovnih funkcija temelji se na davanju poslovne kartice izvođaču koja sadrži kontakt podatke i predstavlja naš imidž. Danas su poslovne funkcije glavna upotreba ovih kartona stvoriti brend i poslovne odnose. Umijeće razmjene posjetnica zahtijeva osjetljivost i individualan pristup, a ovisi o konkretnoj situaciji. Teško je pretpostaviti da će bilo koji trenutak biti potpuno neprikladan, ali vrijedi razmisliti o tome kako ne biste počinili promašaj.
Dodatna prednost u pogledu izgleda je što su pravilno odabrani poslovni elementi, poput prijenosnog držača posjetnica koji će biti koristan tijekom poslovnih sastanaka i uredske opreme primjerene vrsti poslovanja kojim se bavimo. Uključen je i poslovni pribor super ideja za dar za ljude koji se bave poslom i žele učinkovito stvoriti svoj imidž.
Ostavite komentar