Konglomerat Kering s klimatskom odlukom
Kering je francuski luksuzni konglomerat koji uključuje modne divove kao što su, Gucci, Saint Laurent, Alexander McQueen ili Balenciaga. Zajedno s LVMH-om, to su dva najveća koncerna koja se fokusiraju na luksuznu modu. Na čelu je François-Henri Pinault, koji također predsjedava istoimenom zakladom koja se bavi problemom nasilja nad ženama diljem svijeta. Osim toga, konglomerat je uključen u mnoge druge društvene aktivnosti, podupire razvoj mladih talenata i surađuje s umjetničkim sveučilištima.
Prošlog petka Kering se službeno obvezao na smanjenje emisije stakleničkih plinova za 40% do 2035. godine. Ova ideja uklapa se u viziju odgovornog luksuza i nadopunjuje njegovu viziju razvoja strategija održivog razvoja. Ovo je veliki korak prema klimatskoj revoluciji u modnoj industriji. Što točno Kering obećava i kakav će utjecaj ova odluka imati?
Luksuzna moda i atmosfera
Kako modna industrija utječe na klimu? Sada imamo dovoljno informacija da znamo da moda uvelike pridonosi negativnim promjenama u našoj klimi. Procjenjuje se da je modna industrija odgovorna za čak 2 do 8 posto globalne emisije CO2. U perspektivi, ovo je više od zračnog, pomorskog i pomorskog prometa zajedno. Statistika o potrošnji vode još je šokantnija – industrija svake godine potroši približno 215 trilijuna litara vode.
Osim toga, odjeća brze mode proizvodi se u ogromnoj mjeri, a više od polovice globalne proizvodnje odlazi na odlagališta. Sve to doprinosi masovnoj potrošnji dobara. Luksuzni proizvodi definitivno su trajniji. S fokusom na visokokvalitetne materijale, napravljeni su da traju dulje od robe masovnog tržišta. A to zauzvrat zahtijeva manju potražnju za spaljivanjem i tekstilnim otpadom. Dodatno, elitizam luksuzne odjeće znači da su ti proizvodi dostupni u znatno manjim količinama.
Stoga, iako segment luksuzne mode nedvojbeno pridonosi klimatskoj katastrofi, radi se o znatno manjem postotku. Ekskluzivne marke mogu si priuštiti proizvodnju manje specijaliziranih i dobro izrađenih proizvoda. Većina njih već je poduzela korake za poboljšanje klimatske situacije, znajući da mogu djelovati za klimu čak i ako to uključuje povećanje troškova.
Uravnotežen razvoj
Globalni luksuzni modni divovi već nekoliko godina polako ulaze na put održivog razvoja. Ispostavilo se da Kering nije prvi dao svoju izjavu, LVMH također već neko vrijeme ima za cilj smanjiti emisije Scope 1 i 2 (emisije stakleničkih plinova iz korištenja energije u postrojenjima i skladištima). za 50% do 2026. ima za cilj smanjiti emisije stakleničkih plinova Scope 3 po jedinici dodane vrijednosti za 55% do 2030.
Prada također pokušava smanjiti svoj ugljični otisak, koja je već 2021. godine postigla cilj transformacije svoje prepoznatljive linije najlonske odjeće i dodataka u potpunosti u reciklirani materijal. Marka trenutno proizvodi preko 100 milijuna jardi godišnje svoje Re-Nylon tkanine od plastike i potrošačkog otpada.
Što Kering planira?
“Sada postavljamo ovaj novi apsolutni cilj, koji pokriva opsege 1, 2 i 3 Protokola o stakleničkim plinovima, jer ako želimo istinski dekarbonizirati naše globalno poslovanje, moramo prijeći sa smanjenja intenziteta ugljika na apsolutno smanjenje”, rekao je François-Henri Pinault.
Kao što smo spomenuli, Kering upravlja luksuznim tvrtkama, uključujući ali ne ograničavajući se na Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen. Njegov utjecaj na brendove i njihove politike je značajan, pa sve to ukazuje na pozitivne promjene u budućnosti. Kering bi trebao objaviti svoje Izvješće o napretku održivosti 2020.-2023., koje će opisati njegovu novu strategiju bioraznolikosti. Kering još jednom pokazuje svoju predanost unošenju pozitivnih promjena i utjecaja na industrije. Ovaj će korak nedvojbeno uroditi plodom u bliskoj budućnosti.
Ostavite komentar