Kampanja “Okreni se od krzna” u novoj verziji
Kampanja “Okreni se od krzna”. je inicijativa koju vodi PETA. Njegov cilj je promicanje svijesti o etičkim i ekološkim aspektima uzgoja krzna poticanje ljudi da prestanu nositi odjeću od prirodnog životinjskog krzna. Svijetu su ga prvi put predstavile manekenke iz Boss Models Worldwide na “živom jumbo plakatu” 30. listopada 1996. godine. Odnedavno PETA također ima za cilj napraviti druge materijale životinjskog podrijetla, kao što su vuna, koža i paperje, jednako neprihvatljivi kao i krzno. Organizacija starom kampanjom ponovno skreće pozornost na uvjete u kojima se životinje uzgajaju i kolju.
Humanitarnost i moda
“Ljudi za etički odnos prema životinjama” – puni je naziv međunarodne nevladine organizacije čiji je glavni cilj zaštita prava životinja. Poznata je po svojim provokativnim i kontroverznim aktivnostima kojima želi privući pozornost javnosti i skrenuti pozornost na postojeće probleme vezane uz zlostavljanje životinja. Godine 1980., godine kada je osnovana, krzna su još uvijek bila statusni simbol. “Svi su htjeli imati krzno” – prisjeća se Ingrid Newkirk, suosnivačica organizacije. “Ali sada je to prošlost.”
Calvin Klein bio je jedan od prvih velikih modnih brendova koji su se oslobodili krzna. Sve to nakon što je PETA upala u njegov ured u New Yorku 1994. Iste godine objavila je sadržaj reklamirajući kampanju “Turn Away from Fur”, gdje su supermodeli tvrdili da bi radije išli goli nego nosili krzno. Društveni mediji i širi kulturni razgovor o etičkoj potrošnji pogurali su to još dalje. Godine 2017. Gucci je objavio da je krzno passé. A 2021. godine, njezina matična tvrtka Kering u potpunosti se oslobodila krzna, pridruživši se redovima luksuznih brendova od Chanela do Versacea.
Iako brendovi i dalje koriste krzno, njegova se prodaja polako tretira kao neprikladna. U nekim zemljama kao npr Kalifornija i Izrael čak je i protuzakonito. Međutim, kada je to bio beznačajan dio aktivnosti većine tvrtki, Kožni proizvodi pokretač su prodaje u industriji. Čini se da ovaj put PETA ima još veći orah.
“Klonite se krzna. I vune, kože, paperja…”
Promatramo posljednjih godina rastuća svijest i interes za zaštitu životinja u industriji odjeće. Mnoge tvrtke i dizajneri poduzimaju korake kako bi smanjili ili potpuno izbacili kožne proizvode, vunu i paperje iz svojih kolekcija. Pa ipak, za veliku većinu marki odricanje od kože ili vune nije dobra ideja. Nekoliko vrhunskih tvrtki koje su obećale da će se osloboditi krzna ignoriralo je pozive aktivista da učine isto čak i za egzotičnu kožu poput krokodila, zmije i noja, a kamoli kravlju kožu.
Također za mnoge potrošače, upotreba vune i kože čini se manje kontroverznom od krzna ili egzotične kože. Mnogi ljudi misle da kravlja i ovčja koža nije proizvod za koji se životinje uzgajaju samo radi kože, za razliku od životinja poput nerca ili krokodila. Međutim, PETA tvrdi da je industrija jednako okrutna i prijeti dobrobiti životinja koje su dio nje.
Unatoč razvoju alternativnih sintetičkih materijala, potrošači zapravo imaju značajan utjecaj na odluke brendova odjeće. Svjesnim odabirom kupnje, izražavanjem mišljenja i podržavanjem brenda koji se zalaže za životinje, mogu utjecati na transformaciju modne industrije. “Naporno radimo da probudimo ljude”, rekao je Newkirk. “Krzno je sada vidljivo, koža je sve očiglednija… vuna je najtvrđa.” Kampanja “Okreni se od krzna” podsjeća da budući da je krzno prošlost, šanse imaju i drugi materijali.
Ostavite komentar