Je li Miu Miu Prada? – sestrinski brendovi ili jedan identitet

Je li Miu Miu i Prada sestrinske marke ili jedan identitet
fot. miumiu.com

Kupujem li mini suknju Miu Miu, zapravo ulažem li u naslijeđe Prade? To je pitanje koje si danas postavlja sve više poljskih ljubiteljica luksuza. Iskreno, i sama sam se nad tim zamislila, birajući torbicu za svoj posljednji rođendan.

Zamislite taj kontrast – svježe, mladenačke revije Miu Miu na pariškim pistama, gdje manekenke u plisiranim suknjama izgledaju kao buntovne učenice elitne škole. A zatim povijesni izlog Prade u Milanu, gdje sve odiše elegantnim linijama i profinjenošću. Dva svijeta koja se čine potpuno različitima.

Je li Miu Miu isto što i Prada? – od pariških pista do milanskih salona

Ali brojke govore nešto sasvim drugo. “58% potrošačica luksuznih brendova ne zna da Miu Miu pripada grupi Prada ” – ta statistika me iznenadila. Nismo jedini, zar ne?

Miumiu Što Je To Za Marka
fot. miumiu.com

Pitanje o odnosu između ovih brendova postalo je posebno aktualno sada, kada Miu Miu doživljava pravi procvat. Te torbe viđam posvuda – od varšavskih galerija do kafića u Krakovu. Ali, plaćamo li za Miu Miu istu kvalitetu kao za Pradu? Ili je to samo pametan marketing koji nam omogućuje da se osjećamo luksuzno za manje novca?

To nije samo pitanje novca. Radi se o nečemu dubljem – o tome kako doživljavamo sebe kroz prizmu brendova koje biramo. Tko je mlada žena u Miu Miu? A ista ta u Pradi?

Oglas
Modivo Hr

Da bismo to razumjeli, moramo se vratiti na početak. U trenutak kada je jedna od najmoćnijih žena u modi odlučila stvoriti nešto potpuno novo. Nešto što bi joj omogućilo da istovremeno bude ozbiljna poslovna žena i zaigrana djevojka.

Povijest ove odluke ključ je za razumijevanje današnjeg fenomena oba brenda.

Povijest i evolucija: kako je Miu Miu izrastao pod okriljem Prade

Znaš, uvijek razmišljam o tim obiteljskim biznisima koji se u jednom trenutku šire kao gljive poslije kiše. Prada i Miu Miu savršen su primjer kako strateške odluke mogu promijeniti cijelu povijest brenda.

Miumiu Povijest
fot. miumiu.com

Sve je zapravo počelo prije više od sto godina. Mario Prada je 1913. godine otvorio trgovinu kožnom galanterijom u Milanu – ništa posebno, samo obiteljski posao. No prava revolucija nastupa tek 1978. godine, kada upravljanje preuzima njegova unuka Miuccia. I tu zapravo počinje najzanimljiviji dio priče.

Petnaest godina Miuccia je gradila Pradu od temelja, ali 1993. godine napravila je nešto genijalno – stvorila je Miu Miu.

GodinaDogađaj
1913Mario Prada otvara trgovinu u Milanu
1978Miuccia Prada preuzima kontrolu nad tvrtkom
1993Debi Miu Miu s kaubojskom kolekcijom
2006Premještanje Miu Miu revija u Pariz
2020Početak inicijative “Upcycled by Miu Miu”
2020Raf Simons pridružuje se kao su-kreativni direktor Prade

Ta prva kolekcija Miu Miu iz 1993. godine bila je zaista prekretnica. Kaubojski stil, potpuno drugačiji od onoga što je radila Prada. Miuccia je vjerojatno već tada znala da joj treba prostor za eksperimentiranje. Miu Miu je postao svojevrsni laboratorij u kojem je mogla isprobavati luđe ideje.

Premještanje revija u Pariz 2006. godine bio je još jedan pametan potez. Milano je jedno, ali Pariz je sasvim druga liga. Tamo je Miu Miu mogao konkurirati s najvećima.

A onda je došla 2020. godina – godina koja je promijenila sve. Ne samo zbog pandemije, već i zbog dvije ključne odluke. Prva je “Upcycled by Miu Miu” – inicijativa koja je pokazala da brend ozbiljno misli o održivosti. Druga je zapošljavanje Raf Simonsa kao su-kreativnog direktora Prade.

Ovo posljednje je bilo zaista zanimljivo. Raf ne radi izravno na Miu Miu, ali njegov dijalog s Miucciom utječe na cijelu grupu. Ponekad mislim da je upravo ta suradnja dala Miu Miu dodatni poticaj za razvoj.

Svaka od tih prekretnica bila je poput još jednog temelja za današnje uspjehe. Povijest pokazuje da Miu Miu nije nastao slučajno – to je bio promišljen plan za stvaranje nečeg novog uz provjerenu Pradu.

Torba Miumiu
fot. miumiu.com

Danas: razlike, sinergije i financijski podaci koji impresioniraju

Vidjela sam taj video na TikToku s Miu Miu – djevojka u mini suknji i oversized sakou pleše na neki indie hit. 2,3 milijuna pregleda u tjedan dana. To upravo pokazuje koliko se ti brendovi razlikuju, iako pripadaju istoj grupi.

Potpuno različiti svjetovi, različite žene.

“Miu Miu girl” je često studentica ili mlada profesionalka koja voli eksperimentirati. Nosi te poznate mini suknje s tilom, kombinira vintage s novitetima. Ima oko 22-28 godina, živi u velikom gradu, prati influencerice na Instagramu.

“Prada žena” je sada drugačija. Starija je, profesionalno stabilnija. Bira te kultne najlonske torbe, klasične krojeve. Cijeni minimalizam i funkcionalnost. Ima svoj izgrađeni stil.

AspektMiu MiuPrada
Ciljana skupina18-30 godina, Gen Z30-50 godina, milenijalci+
Stil proizvodaMini suknjice, patchwork, upcyclingNylonovi klasici, kožne torbe
Prosječna cijena800-2500€1200-4000€
Prodajni kanaliDruštvene mreže, pop-up trgovinaFlagship trgovine, odjeli
EstetikaZaigrano, inspirirano vintage stilomMinimalistička, tech-luxe

Broje govore same za sebe, i to kakve:

  • Miu Miu zabilježio je rast prodaje od 89% u trećem kvartalu 2025 godine
  • Udio u prihodima grupe porastao je na 23,4%
  • Prada S.A. (1913.HK) porasla je za 12% na hongkonškoj burzi samo u posljednjih mjesec dana
  • Ukupni prihodi oba brenda premašili su 4,2 milijarde eura

Što je zanimljivo, brendovi se operativno savršeno nadopunjuju. Dijele distribucijsku mrežu – ista logistička središta opslužuju obje linije. Tehnološki know-how također je zajednički, osobito u području materijala i proizvodnje. Ali showroomovi? Potpuno odvojeni. Miu Miu ima svoje šarene, mladenačke prostore, dok Prada ostaje vjerna svojoj elegantnoj suzdržanosti.

Zapravo je genijalno – jedna grupa, dva potpuno različita vizualna jezika. Jedan privlači mlađu publiku, drugi – zreliju. Što će dalje biti s tom podjelom?

Miumiu Blog
fot. miumiu.com

Što dalje s modnom braćom i sestrama? – zaključci i koraci za čitateljicu

Luksuz se neprestano mijenja. Svaki mjesec donosi nova preuzimanja, spajanja, promjene strategije. Sjećam se kako sam još prije tri godine mislila da je Miu Miu samo mlađa sestra Prade. Sada vidim da to možda predstavlja budućnost cijele grupe.

Prognoze Lectra za 2024. godinu su jasne – Miu Miu ima potencijal povećati prihode za 180% do 2030. godine. To nisu prazne brojke. Analitičari vide u ovom brendu savršen balans između nasljeđa i suvremenosti. Generacija Z kupuje Miu Miu, milenijalci također. To je rijetkost.

Miumiu Odjeća
fot. miumiu.com

Scenarij preuzimanja Versacea od strane Grupe Prada čini se sve realnijim. Ne radi se o konkurenciji s Miu Miu ili Pradom – to bi bila sasvim druga liga. Versace je snažan lifestyle brend, što bi grupi omogućilo ulazak u segment koji im trenutno nedostaje. Parfemi, dodaci za dom, možda čak i hoteli. Poslovna logika je očita.

Što to znači za nas, kupce? Imam tri konkretna savjeta:

  1. Pratite indekse sekundarnog tržišta za vintage Miu Miu iz razdoblja 2019.–2022. Ove će kolekcije dobivati na vrijednosti kako brend bude rastao globalno. Vestiaire Collective objavljuje te podatke svaka tri mjeseca.
  2. Ulažite u klasične Prada torbe od najlona – posebno iz serije Re-Edition. S obzirom na širenje grupe, to će biti sigurna ulaganja. Neće izgubiti na vrijednosti, čak i ako se strategija promijeni.
  3. Pratite programe recikliranja obje marke. Održivost nije trend, već nužnost. Prva limited edition iz ovih linija bit će vrlo tražena za deset godina.

Istina je ovakva – kupovina luksuznih brendova danas je strateška igra. Više nije dovoljno samo voljeti torbu ili cipele. Treba razumjeti kamo brend ide, tko ga kupuje i kako se pozicionira.

Napravi istraživanje prije svake veće kupnje, jer te marke neće biti iste za pet godina.

Nina

modni urednik

Luxury Blog