Dionice Keringa – hoće li vlasnik Guccija ponovno zasjati na burzi?

Može li se izgubiti bogatstvo na luksuzu koji nikada ne izlazi iz mode?
Dionice Keringa vjerojatno su jedan od najluđih primjera koliko tržište može biti nepredvidivo. Tvrtka koja stoji iza Gucci, Saint Laurent i Bottega Veneta – brendova koji se povezuju s apsolutnim luksuzom i stabilnošću.
Ipak, kretanje cijene njihovih dionica više podsjeća na vožnju roller coasterom. Sa rekordnih 750 € pale su na samo 220 €, da bi se zatim oporavile na 284 €. To nisu oscilacije neke tamo tehnološke firme s varšavske burze. Ovo je modni div koji ima svoje butike u svakoj svjetskoj metropoli.
Luksuz na parketu: prvi pogled
Što je zanimljivo, sva ta varijabilnost uvelike ovisi o jednom brendu. Gucci generira oko 50-60 % prihoda cijelog Keringa. Ako Gucci ima dobru sezonu – cijela grupa blista. Ako ne – pa, to vidimo na grafikonima.

fot. gucci.com
U posljednje vrijeme investitori su ponovno stekli malo optimizma. Rast od 64 % od lipnja naziva se “najvećim kvartalnim skokom” u povijesti kompanije. Zvuči impresivno, ali je li to zaista razlog za slavlje ili samo kratkotrajni oporavak?
Da bismo to shvatili, vrijedi obratiti pažnju na nekoliko ključnih stvari:
• Kako je izgledala dugoročna evolucija cijene dionica i što ju je pokretalo
• Koji su stvarni financijski temelji grupe
• Zašto je ovisnost o Gucci istovremeno snaga i slabost
• Što očekuje luksuzni segment u narednim godinama
Povijest kretanja Keringovih dionica fascinantna je lekcija o tome kako se moda i financije isprepliću na načine koje je nemoguće predvidjeti.
Povijest kotacija i ključne prekretnice
Povijest Keringa zapravo je priča o potpunoj transformaciji poslovanja. Malo tko pamti da je današnji luksuzni div započeo kao drvna tvrtka u Bretanji.
| Datum | Događaj | Reakcija tečaja |
|---|---|---|
| 1963 | Osnivanje Pinault S.A. – trgovina drvom | Nema kotacija |
| 12.06.1988 | Debi na burzi u Parizu | ~25 franaka |
| 1999-2001 | Bitka za Gucci s LVMH | Povećanje od 180% |
| 2004 | Dovršetak preuzimanja Gucci za 8,8 mlrd € | Konsolidacija ~45€ |
| 22.06.2013 | Rebranding u Kering | Oporavak sa 140€ na 200€ |
| 2021 | Vrhunac pandemije – rekord 750€ | Kulminacija trenda |
| 2024 | Pad kod 220€ | Ispravak od 70% |
Pravi preokret dogodio se tijekom rata za Gucci. Sjećam se tih naslova s kraja devedesetih – Pinault se borio s Arnaultom kao u seriji. Svaka nova ponuda podizala je cijenu, investitori su nagađali tko će pobijediti. Nitko tada nije predvidio da će to biti početak carstva.
Dva razdoblja zaslužuju posebnu pažnju. Prvo su godine 2013.-2021., kada su dionice porasle pet puta nakon rebrandinga u Kering. Alessandro Michele preuzeo je vodstvo u Gucci 2015. i zapravo promijenio DNK brenda – te šarene kolekcije, koje su podijelile modni svijet, pokazale su se punim pogotkom financijski.

fot. fashionbiznes.pl
Drugo razdoblje je dramatičan pad 2022.-2024. Kulminacija na 750€ bila je poput šampanjske mjehurića – svi su mislili da će luxury rasti beskonačno nakon pandemije. No Kina je usporila, mladi potrošači su se udaljili od raskoši, a Gucci je izgubio sjaj Michele’a nakon njegovog odlaska.
Ove oscilacije pokazuju koliko Kering ovisi o kulturnim trendovima. Ovo nije obična kompanija – ovdje je važan zeitgeist, društveno raspoloženje, pa čak i politika u Aziji.
Danas smo na točki gdje se povijest susreće sa sadašnjošću. Svi ti usponi i padovi oblikovali su današnju valuaciju.
Što danas pokreće tečaj: analiza aktualne situacije
Luca de Meo na poziciji CEO-a od 15. rujna 2025. – upravo ta promjena danas pokreće cijenu dionica Keringa. Dionice su skočile za 64% od lipnja, kada su se glasine o njegovoj kandidaturi počele širiti tržištem. Prije toga nitko to nije očekivao, ali sada svi govore da je to bilo očito.

fot. worldluxurychamber.com
Da biste razumjeli trenutnu vrijednost od oko 284-290 €, treba pogledati brojke:
| Metrički podaci | Vrijednost |
|---|---|
| P/E | 12-15 |
| Beta | 1,2 |
| Prinos od dividende | 4,2% |
| Dugovanje | 7,1 mlrd € |
Ovi pokazatelji ne izgledaju loše, iako bi zaduženost mogla biti niža. P/E u ovom rasponu je sasvim razumna valuacija za luxury goods.
Problem s Gucciem i dalje traje – prodaja je pala za 4-25% na godišnjoj razini u razdoblju 2024-25. To boli, jer Gucci je ipak vodeći brend grupe. No postoji jedna svijetla točka – Japan raste za 12-18%. Zanimljivo je da baš tamo gdje drugi brendovi imaju problema, Kering se odlično snalazi. Kina je sasvim druga priča – tamo se i dalje bore sa slabljenjem potražnje za luksuzom.

fot. vitkac.com
Milan Fashion Week 2025 donio je pozitivan buzz na društvenim mrežama. Na X su se pojavljivali komentari poput “Kering se vraća u igru, ove kolekcije su potpuno nova razina” ili “De Meo zna što radi – to se već sada vidi”. Nakon revija, dionice su skočile za 10-15% u jednoj sesiji, što pokazuje koliko tržište reagira na sentiment.

fot. lofficielibiza.com
Volumen trgovanja značajno je porastao – vidi se da se institucionalni investitori vraćaju u dionice. Nisu svi uvjereni, ali većina analitičara priznaje da je promjena na vrhu bila potrebna. De Meo ima iskustva iz automobilske industrije, ali luxury je sasvim drugi svijet.
Dividend yield od 4,2% je solidan jastuk za one koji žele pričekati rezultate restrukturiranja. Beta 1,2 znači da dionice reagiraju nešto snažnije od cijelog tržišta – što se vidjelo tijekom posljednjih rasta.
Što dalje s ovim svime?
Perspektive i potezi investitora: što dalje s dionicama Kering?
Isplati li se još uvijek gledati na Kering? Nakon nedavnih kolebanja cijene, mnogi investitori se pitaju. Istina je da luksuzni brendovi uvijek izazivaju emocije na burzi, ali sada imamo konkretne prognoze i podatke.
Rastući scenarij
UBS vidi dionice na 310 eura, a u najboljem slučaju čak 350 eura do kraja 2026. To je prilično optimistična pretpostavka, pogotovo gledajući trenutne kotacije. Ključno će biti oporavak u Kini i daljnji razvoj online prodaje. Gucci još uvijek ima potencijala, samo se mora prilagoditi novim trendovima.

fot. hypebeast.com
Oprezni scenarij
S druge strane, dug iznosi 7,1 milijardu eura. To je puno za trenutne tržišne uvjete. Beta na razini 1,2 također znači veću volatilnost od ukupnog tržišta. Ako potražnja u Aziji nastavi slabiti, može biti teško.
Za hrvatskog investitora važno je gdje pratiti te kotacije. Provjereni izvori su:
- Bankier.pl – imaju dobre cjenovne alerte
- Money.pl – korisne tehničke analize
- XTB – ako već trguješ preko njih
- Postavite obavijesti na 280 eura (podrška) i 320 eura (otpor)
Megatrendi za sljedeće godine su prije svega održivi luksuz i digitalizacija. Mladi kupci žele brendove koji brinu o okolišu. Kering ovdje ima prednost pred konkurencijom, ali to mora dobro iskoristiti.
Ne zaboravi ni na diverzifikaciju portfelja. Dionice luksuznih brendova su samo jedan element. Možda vrijedi razmotriti sektorske ETF-ove umjesto pojedinačnih kompanija?
Prati ključne pokazatelje, diverzificiraj rizik i uvijek konzultiraj odluke s financijskim savjetnikom.
Tomek D.
urednik business
Luxury Blog









Ostavite komentar