Digitalni prestiž i bogatstvo. NFT budućnost luksuza?
NFT tokeni su olujno zahvatili internetsku javnost i vrlo brzo osvojili srca i novčanike ljudi – posebno mladih. Čini se da je sve gotovo. Prolazna moda trajala je dvije godine, au digitalnim novčanicima ljubitelja nezamjenjivih tokena ostali su samo jedinstveni, ali bezvrijedni dijelovi koda. Međutim, činjenica da još nismo čuli za nezamjenjive tokene ne znači da je to bio privremeni trend. Dok je na tržištu NFT-ovi dolazi do suše kapitala, velike tvrtke počinju ulagati u ovu tehnologiju s jasnom dugoročnom orijentacijom.
Sve više i više naših života polako se spašava u digitalnom obliku. Nekad smo išli u kino, danas idemo u kino Netflix. Nekada smo išli u kupovinu, a danas posjećujemo online trgovine. U prošlosti smo se morali sastajati da razgovaramo – danas smo u kontaktu 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu putem glasovnih i tekstualnih poruka. Srećom, fizički susreti još nisu stvar prošlosti, ali – htjeli mi to ili ne – sve vodi ka tome da odlazak na tulum, sastanak ili kavu neće zahtijevati izlazak iz kuće! To je zbog, između ostalog, nova metaverzalna tehnologija (virtualna stvarnost), kao i NFT-ovi.
Novi svijet, stara pravila. Korisnici Metaverse okružuju se digitalnim luksuzom
Prema NFTevening,com – Decentraland metaverzum posjeti 8.000 jedinstvenih korisnika svaki dan. S druge strane, metaverzum Sandbox zabilježio je digitalnu populaciju od 1 milijun jedinstvenih korisnika tijekom 2022. godine. I to nisu jedine platforme ovog tipa – radi i sam, između ostalih. Meta, što se čak sugerira time što je tvrtka odustala od imena Facebook kao generičkog naziva za konglomerat nekoliko velikih platformi društvenih medija, tj. između ostalih Instagram, Facebook, WhatsApp. Vizionari – poput Marka Zuckerberga, osnivača Facebooka – vide budućnost u metaverzumu. I oni to primjećuju ekskluzivan robne marke koje svoje fizičke kolekcije sele u digitalni svijet. Bah! Tamo otvaraju čak i svoje trgovine!
Prenošenje stvarnog života u virtualni svijet znači da ljudi tamo prenose i svoje prirodne instinkte. U ovom trenutku – a vjerojatno još jako dugo, ako uopće – nećemo svoje fiziološke potrebe zadovoljavati u virtualnoj stvarnosti. Međutim, drugi mogu i već jesu zadovoljeni – npr. potreba za isticanjem u masi i želja za ograničenim ili jedinstvenim stvarima. NFT tehnologija pružila je priliku za osiguranje jedinstvenosti – čineći digitalni predmet jedinstvenim.
NFT token – osiguran blockchain kriptografijom – može biti svojevrsna potvrda autentičnosti, prvi nefalsifikat i doista jedinstven. Digitalna stvarnost omogućuje vam da je jednostavno dodijelite digitalnom objektu koji bi trebala predstavljati. Zato se brojni poznati, prestižni brendovi pojavljuju u raznim metaverzima – automobilskim, odjevnim, modnim, pa čak i bankovnim! Ako poznati modni brend prodaje jednu od svojih kolekcija u obliku NFT-a, moguće ju je reproducirati digitalno. Tako avatari (likovi) korisnika metaversea mogu biti “obučeni” u Nike, Adidas cipele, Hilfiger odjeću, te nositi torbicu pored sebe. Louis Vuitton.
Prestiž skriven u šifri. Globalni brendovi kupuju “zemlju” u metaverzumu
Ali to ništa ne znači, zar ne? Poznati brendovi možda su jednostavno iskoristili ludilo za NFT-om i metaverzumom dok je ono trajalo oko 2021.-2022. U međuvremenu, gore spomenuti brendovi i mnogi drugi otvaraju svoje “stacionarne” trgovine u raznim metaverzumima. Parcele u digitalnim metropolama već su kupili, između ostalih, divovi kao što su Adidas, Gucci, Tommy Hilfiger, Nike, Burberry i Louis Vuitton. Korisni prostor kupio je i korejski tehnološki titan Samsung. To su učinile i banke JP Morgan i HSBC. Čak su se i NFT-ovi automobila već pojavili u metaverzumu i njihovi digitalni ekvivalenti – npr. Acura, premium marka u vlasništvu japanske Honda Motors. Drugi brendovi – poput Ferrarija i Lamborghinija – objavili su ili planiraju objaviti NFT kolekcije. U budućnosti će vrlo vjerojatno otvoriti i svoje izložbene prostore u metaverzumu.
Zasigurno neće svi “virtualni svjetovi” biti uspješni. Mnogi od ključnih entiteta još su u fazi izgradnje – poput poznatog djela Marka Zuckerberga. Međutim, može se primijetiti da to nije prolazna moda, već metaverse u kombinaciji s VR-om, NFT tokeni, kriptovalute, umjetna inteligencija i druge tehnološke inovacije, imaju potencijal postati dio krajolika naše budućnosti.
Ostavite komentar