“Crni labud” Chanel
Pariška modna kuća Chanel u žalosti je nakon tihe, neočekivane smrti svog kreativnog direktora. Virginie Viard je Chanelov simbolični “crni labud”.. Samo tri tjedna nakon šokantne ostavke, brend je predstavio svoju posljednju haute couture kolekciju na reviji obavijenoj aurom melankolije i kontroverzi. Samo mjesto događaja – veličanstvena Opéra Garnier – kao da je odražavalo turobno raspoloženje događaja. Odsutnost Viard na reviji, žene koja je oblikovala Chanelovu viziju gotovo tri desetljeća, bio je bolan naglasak koji je istaknuo njezinu odsutnost ne samo iz kolekcije, već i iz cijelog brenda.
Kolekcija proljeće-ljeto 2024./25., pod nazivom “Crni labud”, kao da je bila simboličan oproštaj od Viarda. Dominirala je crna – boja žalosti i melankolije. Teške satenske haljine, poput plašteva žalosti, lebdjele su pistom poput duhova nekadašnje Chanelove slave. Već prvi i posljednji look iz kolekcije – crna satenska haljina kroja savršenog za duždev sprovod u Veneciji – naglašavali su dramatičnost situacije. Predstava, iako dotjerana u svakom detalju, ostavila je u promatračima osjećaj praznine i nezadovoljstva. Također je nedostajalo iskre, sjaja i radosti koji su karakterizirali Chanelove kolekcije u vrijeme Karla Lagerfelda.
Sjena diva i pritisak uspjeha
Godinama se Virginie Viard oblikovala u sjeni Karla Lagerfelda, postavši mu desna ruka i tajna. Godine 2019., nakon majstorove smrti, suočila se s velikim izazovom – preuzimanjem kormila Chanela, jedne od najprepoznatljivijih modnih kuća na svijetu. U početku joj je išlo odlično. Pod njezinim budnim okom brend je cvjetao, dosegnuvši rekordnu prodaju od gotovo 20 milijardi dolara 2023. godine. Međutim, s vremenom su se pojavili i prvi glasovi kritike. Šuškalo se o ponavljanju dizajna, nedostajala je iskra i svježina koja je karakterizirala Lagerfeldove kolekcije.
Vrhunac je bio u svibnju kada je “cruise” show u Marseilleu razočarao obožavatelje. Hladna aura Azurne obale nije bila naklonjena ljetnim outfitima, a korisnici interneta otvoreno su izrazili svoje nezadovoljstvo, dovodeći u pitanje Viardinu viziju i optužujući je za manjak talenta. Mjesec dana kasnije, usred noći, Viardov odlazak iz Chanela najavljen je sažetim priopćenjem za javnost.
U svijetu mode također je običaj da se dizajneri koji odlaze oproste od brenda velikom revijom, kao posljednji naklon svojim obožavateljima i industriji. Međutim, Viard nije iskoristio ovu priliku. Navodno ju je odluka o otkazu toliko šokirala da je u žurbi napustila ured u sjedištu Chanela u ulici Cambon, ostavivši iza sebe buru emocija. U konačnici, kolekciju za sezonu proljeće-ljeto 2024./25. zaokružio je Chanelov interni tim dizajnera. Iako je kolekcija bila daleko od “vintagea”, dobila je umjereno priznanje.
“Crni labud” Chanel
Revija Chanel “Crni labud” otvorena je melankoličnom pjesmom “Sympathy” Rare Bird iz 1960-ih, tekst pjesme koji govori o “hladnoći i tami”, savršeno je odrazio atmosferu kolekcije prožetu notom melankolije. i hladnoće. Manekenke su poput dosadnih manekena modnom pistom prošetale u jednostavnim odijelima. Sakoi bez klasična četiri džepa, kopčani na vratu i ukrašeni ukrasima, kombinirani su s plisiranim suknjama do iznad koljena. Minimalistički krojevi i prigušene boje – crna, bijela i bež – također su naglasile sirovu i hladnu prirodu kolekcije.
Još jedan element revije bile su klasične Chanelove jakne s kratkim izrezima i džepovima na preklop. Ovaj put modna kuća odabrala je nijanse patlidžana i breskve engleske kraljice, dodajući kolekciji malo topline i ženstvenosti. Ipak, pravi biseri showa pojavili su se na kraju. Metalik koktel haljine s muton rukavima oduševile su svojim sjajem i originalnošću. Apsolutna zvijezda revije bila je fantastična haljina od lateksa u ekru boji, završena bijelim coq perjem i šljokičastim grudnjakom. Ova kreacija, poput simbola nade, osvijetlila je mračnu atmosferu kolekcije i dala nadu u bolje sutra.
Viard ostavlja Chanel u sjeni podcjenjivanja i nagađanja. Pariški dizajner Lutz Huelle stao je u obranu dizajnerice, istaknuvši ogroman izazov s kojim se morala suočiti zamijenivši ikonu poput Lagerfelda. “Bez obzira na ocjenu njezinih postignuća, nitko ne može poreći da je dovedena u nemoguću situaciju”, komentirao je Huelle. Međutim, pitanje ostaje jesu li se pritisci Lagerfeldova naslijeđa pokazali prevelikim teretom, a ni ona sama nije opravdala očekivanja modnog diva? Vrijeme će pokazati kakva je Chanelova budućnost bez njezinog kreativnog genija.
Ostavite komentar