Povijest marke BMW – Münchenska priča
Povijest marke BMW epsko je putovanje kroz desetljeća inženjerske preciznosti i automobilskih inovacija. Povijest marke BMW – Münchenska priča započeo je 1916. u Münchenu, gdje je BMW postavio nove standarde u automobilskom svijetu, kombinirajući naprednu tehnologiju sa strašću za brzom vožnjom. Ovdje, u srcu Bavarske, rođena je marka koja je brzo postala sinonim za izvrsnost, performanse i nenadmašan užitak u vožnji. Od prvih zrakoplovnih motora, preko legendarnih modela kao što je 328, do modernih ikona u obliku serije M i električnih modela, BMW je uvijek pomicao granice mogućeg na cesti. Ova minhenska priča nije samo povijest tvrtke, već i proslava automobilskog duha koji pokreće vozače diljem svijeta da postignu više, brže i bolje.
Sadržaj:
- Povijest marke BMW – Münchenska priča
- Od zrakoplovnih motora do motocikala (1916.–1923.)
- BMW-ov debi u svijetu automobila (1928–1939)
- Teška vremena rata i obnove (1939.–1959.)
- Rođenje moderne marke BMW (1960–1980)
- Novo tisućljeće – inovacije i održivost (2000.-2020.)
- BMW danas – lider u tehnologiji i emocijama na cesti
- Četiri stupa uspjeha – BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad
Povijest marke BMW— Minhenska priča
Trenutno je BMW globalni lider u segmentu automobila, nudeći prestižne marke kao što su BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad. Zadovoljava potrebe najzahtjevnijih kupaca diljem svijeta. Međutim, počeci brenda koji datiraju iz 1916. bili su mnogo skromniji i izazovniji, prije nego što se tvrtka transformirala u simbol luksuza i inovacije. Istražite fascinantno povijesti BMW, koji pokazuje kako je marka rođena iz strasti i postala jedna od najvažnijih sila u svijetu automobila.
Počeci – od zrakoplovnih motora do motocikala (1916.–1923.)
BMW su 7. ožujka 1916. u Münchenu osnovali Karl Rapp i Gustav Otto. U početku je tvrtka poslovala pod imenom Rapp Motorenwerke, specijalizirana za proizvodnju zrakoplovnih motora. Međutim, tvrtka se ubrzo transformirala u Bayerische Motoren Werke, što je trebalo simbolizirati njezine regionalne korijene i ambicije vezane uz automobilsku industriju. Prvi uspjeh tvrtke bio je šestocilindrični zrakoplovni motor BMW IIIa, koji se odlikovao izvrsnim performansama na velikim visinama.
Nakon završetka Prvog svjetskog rata, kao rezultat odredbi Versailleskog ugovora, BMW je bio prisiljen prestati proizvoditi zrakoplovne motore. Tvrtka se morala prilagoditi novoj stvarnosti, što je dovelo do proširenja djelatnosti na proizvodnju motocikala.
Godine 1923. BMW je predstavio svoj prvi motocikl. R 32 se odlikovao i inovativnim pogonskim sustavom s bokser motorom i kardanskim pogonom. Ovaj model postao je temelj kasnijih uspjeha marke u segmentu motocikala.
BMW-ov debi u svijetu automobila (1928–1939)
Godine 1928. – 1939. bile su razdoblje u kojem je BMW napravio veliki ulazak na automobilsku scenu, poduzimajući prve korake u svijetu automobili i stvaranje temelja za budući uspjeh. Tvrtka koja je započela s proizvodnjom zrakoplovnih motora odlučila se okušati u novoj industriji. Sve je počelo preuzimanjem tvornice u Eisenachu 1928. godine, gdje su se proizvodili mali, ali popularni automobili Dixi. Tako je rođen prvi BMW automobil – model Dixi 3/15 PS, koji je bio licencna verzija britanskog Austina 7.
BMW Dixi odigrao je ključnu ulogu u povijesti marke, kao prvi automobil koji je izveo BMW na tržište automobilski. Model Dixi 3/15 PS bio je kompaktan, ekonomičan automobil koji je brzo stekao popularnost među njemačkim vozačima. Automobil je bio opremljen sa četverocilindrični motor s kapacitetom od 748 cm³, koji stvara 15 konjskih snaga. To je omogućilo maksimalnu brzinu od približno 75 km/h. Iako se takav učinak danas može činiti skromnim, Dixi je u to vrijeme nudio iznimnu vrijednost za novac, što je privuklo mnoge kupce, posebno u razdoblju ekonomske nesigurnosti.
Tridesete godine prošlog stoljeća bile su razdoblje dinamičnog razvoja BMW-a u segmentu osobnih vozila. U to su vrijeme nastali modeli koji su postali stalni dio industrije automobilska povijest. BMW 328 – sportski roadster, smatran je jednim od najljepših dizajna svog vremena i postigao je brojne uspjehe na utrkama. Ovaj model postao je simbol inženjerske preciznosti i sportskog duha koji i danas definira marku BMW.
Teška vremena rata i obnove (1939.–1959.)
Nakon teških poslijeratnih godina BMW se vratio proizvodnji zrakoplovnih motora za njemačku vojsku. Tvrtka je bila na rubu propasti, prisiljena obnoviti svoj potencijal. Poslijeratne godine bile su posebno zahtjevne – saveznička bombardiranja i demontaža pogona uzrokovala su velike gubitke, a pogoni u Eisenachu došli su pod kontrolu sovjetskih vlasti.
Rođenje moderne marke BMW (1960–1980)
Suočen s poteškoćama, BMW se odlučio usredotočiti na proizvodnju manjih, pristupačnijih automobila, što se pokazalo kao pravi pomak. Godine 1961. predstavljen je model 1500, čime je inaugurirana serija kompaktnih limuzina “Neue Klasse”. Upravo su ti dinamični, inovativni automobili dali novi smjer marki, transformirajući BMW u proizvođača modernih, sportskih i elegantnih vozila.
Sedamdesete godine prošlog stoljeća bile su vrijeme ekspanzije i konsolidacije globalne pozicije BMW-a. Novootvoreni centar za istraživanje i razvoj u Münchenu 1972. postao je žarište inovacija, gdje su nastali legendarni modeli serije 3, 5 i 7.
1980-e i 1990-e – Povijest marke BMW – Münchenska priča
Razdoblje 1980-ih i 1990-ih bilo je vrijeme intenzivnog razvoja i uvođenja modela koji su trajno definirali identitet brenda. Godine 1985. BMW je predstavio prvi model M3, koji je postao ikona sportskih automobila, kombinirajući trkaće performanse sa svakodnevnom praktičnošću. Serija M brzo je postala sinonim za vrhunski inženjering i adrenalin na cesti.
BMW je uspješno ušao na strana tržišta, otvarajući nove proizvodne pogone, uključujući: u Sjedinjenim Državama i Južnoj Africi. Tvrtka je također počela intenzivno ulagati u istraživanje novih tehnologija, što je rezultiralo uvođenjem naprednih sustava sigurnosti i udobnosti.
Novo tisućljeće – inovacije i održivost (2000.-2020.)
Ulazak u novo tisućljeće za BMW je donio nove izazove i prilike. Tvrtka je usmjerena na razvoj tehnologija vezanih uz ekologiju i održivi razvoj. Godine 2001. BMW je na tržište uveo model Mini, reaktivirajući pod svojim okriljem legendarnu britansku marku, što se također pokazalo velikim uspjehom.
Dodatno, ključni trenutak bila je premijera BMW serije “i” 2013. godine – line električni automobili i hibride, uključujući revolucionarni i3 i sportski i8. BMW je postao jedan od lidera na tržištu električnih vozila, kombinirajući ekologiju s karakterističnom dinamikom vožnje marke.
BMW danas Povijest marke BMW – Münchenska priča
Danas je BMW globalna marka koja neprestano nastoji postaviti nove standarde u automobilskoj industriji. Tvrtka nastavlja razvijati svoj asortiman električna vozila i autonomno, uz uvođenje inovacija u tradicionalne modele izgaranja.
Sa sjedištem u Münchenu, BMW ostaje vjeran svojim bavarskim korijenima, budući da je simbol njemačke kvalitete, preciznosti i jedinstvenog karaktera. Ovo je priča o brendu koji neprestano pomiče granice i inspirira nove generacije vozača diljem svijeta. BMW ne proizvodi samo automobile – on i stvara emocije koje prate svako putovanje.
Četiri stupa uspjeha – BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad
Danas je BMW grupa više od samog BMW-a. Marka se razvija i dobiva sve više i više prestiža zahvaljujući četiri ključne marke: BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad. Svaki od njih na svoj način doprinosi stvaranju vrhunske ponude. Pokriva osobne automobile, motocikle i mobilne usluge.
Ostavite komentar